ההשתלה של אוחנה בגופו של הבית היהודי

אם הציבור לא יתעשת בזמן – עוד השתלות רבות מצפות לנו על שלחן הניתוחים, עד שהרופא המנתח בנט יצליח בניתוח המורכב לשינוי הDNA של הדתיים

חדשות כיפה אבישי גרינצייג 29/01/15 20:28 ט בשבט התשעה

ההשתלה של אוחנה בגופו של הבית היהודי
פרטי, צילום: פרטי

המגזר הדתי לאומי כבר שנים רבות, לא תסס וגעש כשם שהיה בשבוע האחרון. הישג זה הינו באחריותו הבלעדית של יושב ראש הבית היהודי, השר נפתלי בנט, אשר שריין את שחקן הכדורגל אלי אוחנה ומאמנה של קבוצתו, בעשירייה הראשונה של מפלגת הבית היהודי.

תגובות נזעמות, ובעיקר המומות ומובכות, נשמעו מפי רבני המגזר, אישים פוליטיים ועמך בית ישראל, שלא הבינו מה הקשר בין אלי אוחנה לבין הבית היהודי, ומה התועלת בהכנסתו לביתנו.

מנגד, מאמרים רבים נכתבו בשבח המהלך, או לפחות כלימוד זכות על המהלך. רבים ניסו להסביר, מה עבר במוחו של בנט, בשעה שבעט את הכדור ששמו אוחנה לתוך מגרשה של הבית היהודי.

לדעתי, הפרשנים הנ"ל לא צדקו בשלל השערותיהם. מחמת קוצר היריעה, איני יכול לצטט את דבריהם. מה גם שהשערותיהם אינן נצרכות כל כך, כיוון שנפתלי בנט בכבודו ובעצמו נזקק לעניין, בראיון שהעניק לאחר מערוצי התקשורת. מסתבר שלבנט היו שיקולים מהותיים מאוד, בשריונו את אוחנה ברשימה.

להלן ציטוט דברי בנט: "זה כמו השתלה של איבר בגוף, שעדיין קצת דוחה אותו, אבל עם הזמן זה יהיה חלק מאתנו. יבוא היום שנשאל, איך לא רצינו אותו... לרבים בציונות הדתית הפריעה הצטרפותה של ח"כ איילת שקד למפלגה, אותה אחת שבפריימריז האחרונים קטפה את המקום הראשון".

להלן אתעכב על דבריו אלו, אך הבה נמשיך לקרוא את דבריו: ''מאשימים אותי שאני מנסה לשנות את ה-DNA של הציבור הדתי. אז כן, אני רוצה לשנות אותו, ואני מכניס את אלי אוחנה דווקא בגלל שהוא שונה. אוחנה הוא זה שפותח לנו את הדלת לציבור הרחב". ע"כ.

בנט שם את הדברים על השולחן! לא מדובר בתרגיל יחצ"ני למשיכת קולות המזרחיים או המקופחים; לא מדובר בשיקול פוליטי כדי להפוך למפלגה של המדינה, כפי ששיערו רבים. בנט מסכים כי אוחנה שונה מהזהות של הציבור הדתי לאומי. בנט לא בחר בו למרות זאת, אלא דווקא בשל זאת. בנט רוצה לשנות את הזהות של הציבור הדתי, ולהפוך אותו לציבור הרחב. רבים חשבו שבנט רוצה לאזן את הרשימה שמורכבת מיותר מדי דתיים (ביטוי משונה מצד עצמו); אך מסתבר שהוא רוצה לאזן את הדתיים עצמם. עד היום חשבנו, שרק מי ששומר שבת ונשוי כהלכה - יכול להיות דתי. כאן מגיע בנט, ומראה לציבור שגם אוחנה יכול להיות כזה, ובלי כל "החומרות" של שבת, קדושת התא המשפחתי וכו' של הדתיים הישנים. דתיים נוסח "הציבור הרחב" של בנט.

חייבים להודות שבנט עד כה הצליח יפה לאזן את הדתיים. כשבנט נכנס לפוליטיקה, רבים התנגדו לו בשל פשרנותו בשמירת מצוות. כשאיילת שקד התמודדה על מקום בבית היהודי - המהלך עבר במאבק לא קל, אך ההשתלה עברה בהצלחה. היום בנט הוא יו"ר המפלגה הבלתי מעורער. כמו כן, לא מפריע לציבור הדתי שאיילת שקד, חילונית מוצהרת, נבחרה בפריימריז של המפלגה הדתית במקום הראשון. גם הצטרפותם של רונן שובל, דני דיין ועוד חילוניים רבים - עברו בשקט תעשייתי. אפילו הצטרפותה של מועמדת נוצרייה - עברה ללא אירועים חריגים, בניצוחו של בנט.

אמנם ההשתלה האחרונה הייתה מסוכנת מדי לגוף של המפלגה הדתית אשן התקשה להתאזן במהירות רבה כל כך, ללא סמי הרדמה של אידאלים. אך בואו נודה על האמת, גם ההשתלה של אוחנה הייתה עוברת בהצלחה, לולא שהאיבר המושתל החליט לחזור לכיסא המאמן. בנט, נאמן לדרכו, סירב להתנצל על בחירתו באוחנה.

עלי להעיר שמשל ההשתלה של בנט, מזכיר לי יותר את דברי הגמ' בקידושין: "כיון שעבר אדם עבירה ושנה בה - נעשית לו כהיתר".

אם הציבור לא יתעשת בזמן - עוד השתלות רבות מצפות לנו על שלחן הניתוחים, עד שהרופא המנתח בנט יצליח בניתוח המורכב לשינוי הDNA של הדתיים.

לדעתי כדאי לגוף שמשתילים בקרבו איברים שונים להתעורר, כי בסופו של דבר הניתוח יצליח - אך החולה ימות...הגיע הזמן למצוא רופאים - מנהיגים אחרים, הלא הם חכמי ישראל אשר הינם רופאי הנפשות!