ההפסד של שוהם, הרווח של עם ישראל

ראש מועצת שוהם מתייחס לריצה לרבנות של רב היישוב, הרב דוד סתיו: "קהילת שוהם כולה מאוחדת בתמיכתה במועמדותו. הוא יחסר לנו, אך אנו מאמינים שבחירתו חשובה ומצוינת לחברה הישראלית כולה"

חדשות כיפה גיל לבנה 26/06/13 11:32 יח בתמוז התשעג

ההפסד של שוהם, הרווח של עם ישראל
אלדד מאסטרו, צילום: אלדד מאסטרו

מזה 20 שנה לפחות, שהמירוץ לתפקיד הרב הראשי לישראל לא עניין את הציבור הישראלי ואת התקשורת הישראלית כפי שהוא מרתק אותנו כיום. וזאת, הודות להשתתפותו של הרב דוד סתיו, רבה של שוהם, ויו"ר ארגון רבני צוהר במרוץ זה.

מן המסדרונות של הרבנות הראשית בירושלים יצאה ההתמודדות הזו אל חוצות הציבוריות הישראלית - מכותרות העיתונים ומהדורות החדשות ועד לפוסטים בפייסבוק וטוקבקים - לכאן ולכאן - באתרי האינטרנט השונים.

ואולי באמת הגיע הזמן, שבחירת הסמכות הרוחנית וההלכתית הראשית במדינת ישראל לא תיבחר בידי קומץ הנשלט בידי הממסד הדתי, אלא תוך הקשבה לקולו של העם; הגיעה העת שבחירת אישיות שסמכותה והאמון במנהיגותה הרוחנית והערכית מבוסס על הערכת הציבור.

הרב דוד סתיו, באישיותו, בדרכו, בסיפור חייו ובמפעליו, מייצג בעיני רבים מאוד את החיבור הנכון בין אמונה, יהדות, ציונות וישראליות. מרקם החיים בין דתיים וחילוניים, אותו השכיל לגבש בקהילת שוהם, הוא כל מה שרבים מאיתנו היו רוצים לראות בחברה הישראלית כולה - אווירה של כבוד הדדי, סובלנות וחיים משותפים, תוך הפגנת סבלנות ופתיחות האחד לדרכו של האחר.

תוכניות המורשת והמסורת שיישם כאן בשוהם, סביב מועדי ישראל, תפילות משותפות לדתיים וחילוניים בבית התרבות היישובי, שיעורי תנ"ך וגמרא שרבים ממשתתפיהם הם חילוניים, המדרשה הקהילתית שהקים ומקיימת פעילות מורשת וערכים חוויתיות בגני הילדים ובתי הספר - כל אלה הופכים אותו לנגיש לכל תושבי היישוב, אהוד ומוערך.

חזונו של הרב סתיו הוא ליצור רפורמה בבירוקרטיה שמאפיינת את מוסד הרבנות בישראל, למנוע את האנטגוניזם שהוא מעורר במרבית אזרחי מדינת ישראל, ולקרב את הישראלים אל הערכים. החזון הזה מיושם בשוהם הלכה למעשה - הרב סתיו הוא סמכות תורנית, לצד היותו מנהיג רוחני וערכי בלתי מעורער. לשכת הרבנות במועצה המקומית שוהם מטפלת ביעילות וברגישות במאות רבות של זוגות שמגיעים להירשם לנישואים, וטענות על ביורוקרטיה מסורבלת בשם הדת, מעולם לא היו מנת חלקנו.

רבני הציונות הדתית - התלכדות סביב מועמדותו של הרב דוד סתיו היא הזדמנות נדירה עבורכם לחזור למרכז המנהיגות הישראלית ולהשפיע השפעה משמעותית על אזרחי מדינת ישראל. בשלושים השנים האחרונות ירדה השפעתה של הציונות הדתית ואת מקומה בהנהגה ובמועצות הדתיות תפסו החרדים. אם לא יהיה מועמד מוסכם, מאחוריו תתייצבו אתם, בשם הציונות הדתית ואזרחי המדינה שאינם דתיים - מה שהיה הוא שיהיה.

קהילת שוהם כולה מאוחדת בתמיכתה במועמדותו של הרב דוד סתיו. כרב היישוב - הוא יחסר לנו, אך אנו מאמינים שבחירתו חשובה ומצוינת לחברה הישראלית כולה, ולעם היהודי בארץ ובתפוצות. ראוי לנו ליהנות ממנהיגות רוחנית, ערכית ומוסרת כרב דוד סתיו.

ההפסד של שוהם - הוא הרווח של עם ישראל כולו.

הכותב הינו ראש המועצה המקומית שוהם