הבטחתם להמשיך לתקן את החלומות של אורי אורבך- זה הזמן לקיים

לאחר פטירתו של אורי, הבית היהודי העלו קמפיין עם התמונה שלו והסלוגן: "נמשיך לתקן את החלומות שלך אורי". עכשיו הגיע הזמן לקיים ולדרוש את המשרד לאזרחים וותיקים

חדשות כיפה עזריה ליזרוביץ 25/03/15 16:00 ה בניסן התשעה

הבטחתם להמשיך לתקן את החלומות של אורי אורבך- זה הזמן לקיים
צילום מסך, צילום: צילום מסך

לפני מעל חודש, כשאורי אורבך נפטר, כולם שיבחו את העשייה הנדירה שלו במשרד לאזרחים ותיקים. אורי קיבל משרד אפור, יבש, עם אפס רלוונטיות, ובכישרון המיוחד שלו הצליח לרומם אותו. השיח על הקשישים עלה לתודעה הציבורית, ושלישי בשלייקס הוא דבר מוגמר המוציא בכל שבוע עשרות אלפי קשישים לבלות וליהנות.

לאחר פטירתו של אורי, הבית היהודי העלו קמפיין עם התמונה שלו והסלוגן: "נמשיך לתקן את החלומות שלך אורי".

(צילום: צילום מסך)

אני מודה שאני לא בקיא בכל חלומותיו של אורבך, אבל חלום אחד אני יודע שהוא התחיל לתקן- לשפר את חיי הקשישים במדינת ישראל.

במשא ומתן הקואליציוני, כפי שהתפרסם בכלי התקשורת, הבית היהודי מבקש מספר תיקים, המשרד לאזרחים ותיקים לא נמנה ביניהם. אני מבין שיש חשיבות בפוליטיקה לקבל את משרד החוץ, האוצר והביטחון לפני המשרד לאזרחים ותיקים, אבל אין לי ספק, שהבית היהודי חייב לדרוש את התיק הזה. קודם כל בשביל אורי.

האמינו לי, בשעה ששר האוצר יעביר או לא יעביר את תקציב המדינה, בזמן שאובאמה יכעס על ביבי או יגיע איתו להבנות, בכל בוקר מהיום ועד קץ הימים- יחיו קשישים במדינת ישראל.

קשישים שיקומו בבוקר, מוקדם מהנורמה, לחיים שהם יותר איטיים, לפעמים גם בודדים מאד, עם פחות מצב רוח, יפתחו ארון תרופות בגודל של בית מרקחת, יבחנו שוב את כמות המטבעות שנותרו בכיסם מהקצבה החודשית של הביטוח הלאומי ויכאבו על כך שהם הרבה פחות פרודוקטיביים מבעבר.

במדינת ישראל ישנם אזרחים שרוצים להמשיך לחיות בכבוד במדינה שלהם, מדינה שבנו במו ידיהם.

מיום ליום מצטרפים למעגל הזה עוד ועוד אנשים. כולנו בסוף נגיע לשם. כולנו נזדקק לעזרה הזו של המדינה. אי אפשר להשאיר את המשרד הזה, את הערך הזה, כשאריות ופירורים.

זה ערך שצריך להילחם עליו, צריך בו אנשים מיוחדים ורמי מעלה. לא כל אד מסוגל לראות את הדברים הללו, לא כל אחד מסוגל לפעול למען המטרות הנעלות כמו שאורי פעל ועורר את כולנו לכך.

בשביל אורי, בשביל סבא וסבתא, בשבילנו

חייבים להילחם על המשרד לאזרחים וותיקים.