דעה: פיקציה ושמה כחלון

לפני מספר שנים היה משה כחלון מראשי המורדים בליכוד נגד פינוי גוש קטיף, מה השתנה?

חדשות כיפה יגאל כנען 15/03/15 15:09 כד באדר התשעה

דעה: פיקציה ושמה כחלון
פלאש 90, צילום: פלאש 90

לפני מספר שנים היה משה כחלון מראשי המורדים בליכוד נגד פינוי גוש קטיף, בינתיים המציאות הוכיחה שצדק. הוא לא הסכים עמה, במפלגה שהקים הו קורא לפינוי התנחלויות...

הרושם שנוצר היה כל כך מוזר (הרי "כולנו" הליכוד האמיתי") שלפני חודש מהר לתקן עצמו ולומר שהוא נגד ויתורים...

מה נסגר אתו, מה הסיפור שלו?

משה כחלון הוא בן גבעת אולגה, פעיל בליכוד, שכיוון גבוה. הוא היה עוזרו של ראש עיריית חיפה, מנהל לשכתו של השר לבטחון פנים, חבר כנסת, שר הרווחה, התקשורת, מדורג ראשון ברשימת הליכוד. והוא רצה יותר.

כאן נפגש מסלולו עם הסמול. הסמול עומד כמעט חסר אונים מול התחזקות הכיוון הימני, דתי-מסורתי, של מדינת ישראל . דיונים ארוכים נערכים, במכוני מחקר אמריקאים, עמותות כמו "הקרן לישראל חדשה" וזרועות התמנון הצומחות ממנה.

הכוון מורה ש"הפרד ומשול" הוא טקטיקה טובה. החרדים אוהבים את היהודים וארץ ישראל - ודאי, אבל אם ניתן להם המון כסף ללימוד תורה, תהיה להם בעיה.

המזרחיים מסורתית עם עמוד שדרה ובעד עמם? נעשה קמפיין כזה שלילי על הליכוד, שהם פשוט יתביישו להודות בימניות שלהם. במקביל נמציא דחליל מזרחי, שיהיה השטינקר שלנו.

"המשת"פ המזרחי" הוא פטנט שעבד לא פעם.

גילה גמלילאל היתה ח"כית "יאמנית" וימנית חריפה. בכל הכח תקפה את אריק שרון על נושא גוש קטיף. אריק נתן לה תפקיד סגן שר, והיא הצביעה בעד ההתנתקות.

גבי אשכנזי, לוחם מהולל בגולני, היה אוכל ערבים לארוחת בוקר. רמטכ"ל הוא הגיע להיות, אבל רצה יותר. כבר בתור רמטכ"ל הבין שהכסף והכח אצל הסמול. הוא כבר לא רצה לתקוף בעזה. בשירות הסמול, הוא הדיח את גלנט הלוחם ממרוץ הרמטכ"לות, בפשע גלוי. זה מספיק. שמעון פרס קרא לו "בן גוריון" וראה בן את מי שייתן את המנהיגות המזרחית לסמול השוקע.

ועכשי כחלון. אף אחד לא מתקיף אותו מהסמול, מספיקה עובדה זו להגדיר אותו כסמולני . במערכת הבחירות הנגטיבית, הרגשית, האישית, והאכזרית הזו. ומדובר באנשים שיכלו לעשות ממנו פיתה.

בתחום הכלכלי הוא הולך בכיוון הסמול הצעיר והמפונק מ"יש עתיד" ושד' רוטשילד: קשה לך עם המילקי, נוריד את מחיר המילקי. קשה עם יוקר המחיה, נוריד את יוקר המחיה. איראן לא חשוב...בכלל, קשה לך עם הבטחון - נבטל את הבטחון. קשה לך עם המתנחלים - לא יהיו מתנחלים. שום דבר אחראי, מאוזן. הרי בעוטף עזה עלו הוצאות הביטחון פי 10 מאז הנסיגה. התערבות הממשלה בנושא מע"מ 0 הרסה את שוק הדיור. חוק מחירי מינימום לספרים הרס את שוק הספרים. תראו את יוון, העולם הוא לא בננה.

קוריוז. בעקבות מפעיליו האשכנזים הוא גם "נגד הטאיקווונים". אבל מי שתמך בו הם יצחק תשובה וקובי מיימון. מליארדרים. הם יודעים למה. גם הוא.

קבוצת האנשים שהביא איתו היא "מן הגורן ומן היקב", אין לו עבר כמפלגה, אין לו נוער, אפילו אין לו עתיד: הוא אפילו אומר שיתכן כי המפלגה לא תתקיים אחרי מערכת בחירות זו.

כחלון הוא פיקציה.

כל עשרת המנדטים שיש לו הם פליטי ליכוד מבוהלים, המאמינים בטעות שבחירי במזרחי, ימני לשעבר תביא להם את המרגוע מהתקשורת, את העמדה ה"נכונה" בחברה.

טעות. חזרו הביתה לימין האמיתי, לפועלים לטובת עמם. מאלי ישי עד בנט, מאגודת ישראל עד הליכוד.

אל תפחדו מהסמול. למען השם, למען עם ישראל, עזבו את המשת"פ .