דעה: מלחמת התרבות האכזרית שמפילה חללים מכל המגזרים

איפה נמצא באמת הציבור הדתי, האם אנחנו בשטח סטרילי? או שגם את מיטב בנינו ובנותינו נמצא משתעשעים ב"לונה פארק" הענק והמגרה של התרבות החילונית

חדשות כיפה הרב דרור אריה 02/07/15 10:28 טו בתמוז התשעה

דעה: מלחמת התרבות האכזרית שמפילה חללים מכל המגזרים
Stefano Buttafoco / Shutterstock.com, צילום: Stefano Buttafoco / Shutterstock.com

מה לבלק ולבלעם נגדנו? הרי לא באנו לכבוש את ארצם?

בחסידות ביארו (שם משמואל) שיש כאן התפרצות אינסטינקטיבית הבאה למנוע בכל מחיר את הופעת הקדושה בעולם דרך החיבור של ישראל לארצם "ואגרשנו מן הארץ"!

רשע גאוני המתחיל בניסיון קללה ומסתיים בבנות מואב המדיחות את בני ישראל לפראות השפלה של עבודת פעור הסוגדת לפסולת ולרפש.

ומה עם בנות מואב ופעור 2015?

לא מזמן החמיא הסופר א.ב יהושע לציבור הדתי על כך שהנוער שלו עסוק באידאלים!

לדבריו, הנוער הדתי ספון בבתי מדרש ברחבי הארץ בשונה מהתרבות החילונית, שעסוקה במחזות וריגושים, בקולנוע ותאטרון, ללא בירור רוחני שכלי עמוק וממצה.

הוא עצמו מכה על חטא שגם הוא שותף למגמה הזאת בעבודתו הספרותית.

א.ב. יהושע אבחן נכונה את המצב, הדור עסוק בתרבות של ריגוש ושעשוע, וכבול בדמיונות וריגושים, אך עם כל ההתרגשות מהפרגון שקבלנו היישר מ"אדמו"ר השמאל החילוני", יש לשאול איפה נמצא באמת הציבור הדתי, האם אנחנו בשטח סטרילי? או שגם את מיטב בנינו ובנותינו נמצא משתעשעים ב"לונה פארק" הענק והמגרה של התרבות החילונית.

קשה מאוד למצוא טלוויזיה ר"ל בבתים של משפחות תורניות, אך כמה מהן נטולי אינטרנט? מה רמת הבקיאות של אנ"ש בתוכניות הראליטי למיניהן ומי זה אשר יאמר ניקיתי?

הפילטרים כמעט ואינם, ועולם המושגים שלנו יונק ומושפע מפעור המודרני המקדש כל תועבה, דפוסי החשיבה גם בתוככי בית המדרש אינם נקיים מההשפעות הזרות.

החיבור בין טכנולוגיה מפותחת ורוח הפקרות השקועה בתאוות הזמן ללא ראיית עומק ואחריות כלפי העבר והעתיד, מייצרים "מגה פיגוע" בנפש.

הסמכות ההורית, והרבנית תחת איום שחיקה מתמיד, ובכלל כל סמכות מוטלת בספק ע"י עזות הפנים הפלורליסטית, השמה במרכז את הפרט ואת יצריו, תוך שהיא מטיפה ל "הכלה" וסובלנות.

"זמרי בן סלוא" הדעתן, החדשן מתייצב בחוצפה מול זקני הדור ומנסה להתיר את האיסור, "לגייר" ללא הרף תבניות חשיבה של התרבות המערבית, ללא קבלת הערך הפנימי, ומציף אותנו בדעות ורעיונות שמרחיקים את בנינו מיראת שמים וקבלת מצוות.

הרמח"ל במסילת ישרים כבר לימדנו ש"כל קולא צריכה בדיקה" האם באה ממקום טהור או מעצת היצר.

לפתע צצות תופעות של "קולות" שלא ברור מי חתום עליהן ומה שעור קומתו ההלכתי והצדקותי.

למשל, האם סרט דקיק יכול להחליף כיסוי ראש? האם כיפה זו רק מידת חסידות? העיקר להיות בן אדם טוב? האם חכמי ישראל חזרו בהם מאורך הבגד? האם הפרמטר ההלכתי "פסה" ואם זה יפה לא נורא אם זה לא צנוע?

מה המניע? ליבראליות אמתית או כניעה למערבולת? האם הבקשה להקל באה ממקום של לימוד עמוק ויראת שמים?

קבלה בידינו שככל שתהליך הגאולה מתקדם כך גם המפריעים עומדים כהרים גדולים החוסמים את הגישה אל טוהר הנשמה.

הורים, מחנכים, אל תתבלבלו, ילדינו משוועים לסמכות וסדר, הם רוצים שמישהו כבר יעזור להם לעצור את הקרוסלה המסחררת, אל תירתעו מהמילים "לא" ו"אסור" ומסוכן".

כן, פעור זה מסוכן, ויש לו לא מעט שלוחות.

אנו צריכים לשמור על יציבות ואיתנות למענם, למען הדורות הבאים.

בנים בנות, החזיקו חזק בהגה! אם תראו הנהגה חדשה ונועזת אל תמהרו לרוץ אחריה, מותר לכם לבקר, מותר לכם לתהות מה השתנה הלילה הזה.

פעם הותקפנו מהצדוקים היום מהרפורמים, ה"מודות" חלפו והתורה תמיד בסוף נשארת, עלינו להיצמד להלכה ולתורה שלא כורעת ברך להזיות חולפות של קבוצות קיצון יצריות.

מי שלא שם לב, אנו בעיצומה של מלחמה אכזרית ומתוחכמת, והיא מפילה חללים מכל המגזרים!

עלינו להילחם בכל הדרכים האפשריות, לעיתים נשתמש בהתעצמות בתורה, לפעמים נסתגר ולא נפתח את הדלת לזאב מחופש בתחפושת של סבתא רחמנייה, לעיתים נאחז בקנאות הטבעית של פנחס היונקת מתורת משה.

בתחבולות נעשה מלחמה, גם לנו מותר לשחוט "פרות קדושות" של דת החילוניות הסותמת חלון וצוהר לנשמה.

הורים, הקיץ הגיע! שימו לב היכן ילדיכם, אל תתנו להם לשוטט ברחובות הרשת , יש שם לא מעט בנות מואב!

חדדו חושיהם !והקנו להם מידת גבורה ואומץ, אל תיכנעו ללחץ ואל נא תסחטו, עמדו בשלווה פנימית על התביעה להמשך המסורת.

פסקי הלכה תמוהים , השקפות עולם נועזות, ניסיונות להעמיד דרך חדשה צריכים ביקורת מדוקדקת. אין לנו דבר נגד חידושים ובלבד שיש להם בית אב, ושיש להם רב. אבל רב רב, ולא בר בי רב.