דעה: כשהקמפיין נכשל – מתחילים לירות בתוך הנגמ"ש

השאלה כעת היא לא סטרוק או טרבלסי, אלא 5 מנדטים לגוש הימין, שיאפשרו לנתניהו להקים ממשלה ולבנט להיות שר הכלכלה. בנט, תפסיק לתקוף את יחד

חדשות כיפה שלום קרומבי 16/03/15 19:09 כה באדר התשעה

דעה: כשהקמפיין נכשל – מתחילים לירות בתוך הנגמ"ש
shutterstock, צילום: shutterstock

אין מה לקנא באנשי הקמפיין של 'הבית היהודי' בימים האחרונים. אחרי הבחירות הקודמות נהגו כל הוגי הדעות בציונות הדתית להנהן עם הראש בחשיבות ולהגיד שהדבר הכי טוב שקרה לציונות הדתית זה בנט. אבל בעצם הדבר הכי טוב שקרה לציונות הדתית זה קלוגפהט. כלומר קלוגהפט שהמציא את בנט. אבל מאז פרשת אוחנה כל מי שקשור לקמפיין של 'הבית היהודי' מוריד את הראש מתחת לראדר. המפלגה שהתחילה את הקמפיין עם כמעט 20 מנדטים מוצאת את עצמה נלחמת על קיומה בצמרת המפלגות, כשהתקווה לכבוש את ראשות הממשלה התחלפה בתקווה לשמור על כוחה של המפלגה עם 12 מנדטים. ואז, כמו באינסטינקט הטבוע בכל מפלגה, נשלף הירי בתוך הנגמ"ש, או יותר נכון במקרה הנוכחי זריקת הרימון בתוך הבונקר.

רק שבמקרה הזה לא צעק הזורק "אחרי" אלא "תמות נפשי עם פלשתים". מי שהיה מאחורי הקלעים של במת הנואמים בעצרת אמש, נוכח בהיסטריה של איילת שקד כשהתבשרה שיוני שטבון צפוי לדבר לפניה. בסופו של דבר שטבון וויתר ונתן לח"כית לעלות לנאום לפניו, אבל הדרמה מאחורי הבמה שיקפה היטב את ההיסטריה של כוורת בנט. בימים האחרונים אנשי 'הבית היהודי' עושים למפלגת 'יחד' בדיוק מה שהליכוד עשה לבנט מתחילת הקמפיין. הם תוקפים את 'יחד' בכל הכח, במטרה לקלף עוד חצי מנדט חזרה הביתה, כשלמעשה הם לא מביאים קולות הביתה אלא מעבירים קולות ממפלגתו של אלי ישי לכחלון ודרעי, שיחברו בשמחה לגוש השמאל.

גם בישורת האחרונה הקמפיין על הראש של אלי ישי נמשך בכל הכח, למרות הסכנה לאיבוד ראשות הממשלה כתוצאה מהפגיעה בגוש הימין וירידתם לטמיון של 4 מנדטים. המסר האחרון של אנשי 'הבית היהודי' עוסק בשאלה מה עדיף לציונות הדתית - את אורית סטרוק, מספר 13 בבית היהודי, או את מספר 5 של אלי ישי, ששון טרבלסי, נאמנו של הרב מאיר מאזוז. אז בואו נאמר את האמת: אורית סטרוק לא תהיה חברת כנסת בקדנציה הבאה. זה כואב, זה חבל, זה פספוס אדיר. כולנו היינו רוצים לראות אותה בפנים, אבל כעת זה לא עומד על הפרק. בנט מקווה להתאושש ולקלף את המנדט ה-12, על המנדט של סטרוק אפילו הוא כבר לא חולם.

השאלה כעת היא לא סטרוק או טרבלסי, אלא 5 מנדטים לגוש הימין, שיאפשרו לנתניהו להקים ממשלה ולבנט להיות שר הכלכלה. עד עכשיו כל הסקרים מאז האיחוד בין אלי ישי לברוך מרזל מפלגת 'יחד' הציגו נתון של 4-5 מנדטים יציבים ל'יחד'. נתון נוסף פרסמה הסוקרת ד"ר מינה צמח, בסקר מהשבוע שעבר בערוץ 2, לפיו המפלגה היחידה בה 100% מצביעיה יציבים היא מפלגת 'יחד'. על סמך הנתון הזה מתכנן נתניהו לזכות לאחר הבחירות בהרכבת הממשלה.

במצב הנוכחי רק קמפיין אגרסיבי נגד 'יחד' יכול להבריח לה מצביעים, כשבעצם מצביעים אלו יעברו מגוש הימין לגוש השמאל וקמפיין כזה אף עלול להוריד לטמיון 4 מנדטים לגוש הימין.

אז חברי בבית היהודי, אנא נסו להביא קולות ממקומות אחרים. תתקפו את כחלון, את לפיד האח לשעבר, את מרצ שותפתכם להכנסת הרפורמים לעם ישראל, רק לא את 'יחד', שבינתיים היא המפלגה היחידה שברור שעמוד יחד איתכם למען ארץ ישראל בקדנציה הבאה.