דעה: ישנה חשיבות ציבורית לארגון להב"ה

יש כאן ניסיון מרושע של הפרקליטות לעצור את הפעילות המבורכת מטעמים אידאולוגיים של שוויון ומדינת כל אזרחיה. ישנה חשיבות ציבורית לארגון להב"ה

חדשות כיפה הרב אריאל בראלי 17/12/14 17:32 כה בכסלו התשעה

דעה: ישנה חשיבות ציבורית לארגון להב"ה
דוברות, צילום: דוברות

בימים ההם בזמן הזה הייתה מלחמת אחים סביב הצביון היהודי. מתתיהו החל את המרד לאחר שפגע ביהודי מתיוון במודיעין בשעה שהקריב במזבח.

לכולנו נוח לשכוח ולהתמקד בגבורה היהודית של מעטים מול רבים על מנת לשמור על האחדות ומתוך אהבת ישראל. בבסיס זה ודאי נכון שהחילוניות היום אינה דומה למתייוונים של מתתיהו. בזמנו, הם ידעו שזו חציית קווים ובגידה בקודשי ישראל. אך היום החילוניות אינה להכעיס והיא קיימת באופן טבעי בהוי הישראלי.

אני מקווה שגם בציבור הרחב ישנה תובנה שמגיעה מהחותם של כהן גדול שיהודי מתחתן עם בני עמו. ולו מצד הנאמנות והמחויבות האישית להיסטוריה המפוארת של עמינו.

לכן, המשימה שלקח על עצמו ארגון להב"ה חשובה וצודקת - הייתי מנסח זאת באופן הבא - בואו ונעזור איש לרעהו לעמוד בפני נישואי תערובת. כמובן שעל הארגון להשתפר בהסברה ובחיבור למעגלים רחבים אך המסר מוסכם על כולנו.

הארגון לא עוסק רק בהסברה אלא בהתמודדות מעשית לסייע ולמנוע תופעות קשות. זו עבודה שאינה פשוטה ומצריכה אומץ ותושייה ועל כך יש לשבח אותם אולם כאן חייבת לבוא הפרדה בין העיסוק המקצועי לבין פגיעה שרירותית בערבים שזה הוא דבר פסול ומזיק.

אם היינו כולם מגיעים הפגנה מול חתונת מורל מלכה ומחמוד מנסור אז הקריאה למורל הייתה מצד האחריות לאומית ושמירת הצביון היהודי. הפקרנו את השטח שהתמלא בקריאות לא ראויות של מוות לערבים שרק הזיקו למאבק.

המעצר הראוותני של בנצי גופשטין והפעילים מריח לא טוב, ונראה שיש כאן ניסיון מרושע של הפרקליטות לעצור את הפעילות המבורכת מטעמים אידאולוגיים של שוויון ומדינת כל אזרחיה . כנגד זה נמחה ונאמר שישנה חשיבות ציבורית לארגון להב"ה, תנו להם להמשיך בעבודתם ואם ישנם קוצים שוטים הסירו רק אותם מהכרם.

הכותב הוא מרבני דרך אמונה