דעה: חמש הערות בעקבות הבחירות

כרגע אין לי הצעה לפתרון בעיית ישראל והערבים, וכרגע כנראה שאין עם מי לדבר, ובכל אופן האמירה שהימין צודק אינה פשוטה

חדשות כיפה הרב אביה הכהן 18/03/15 14:45 כז באדר התשעה

דעה: חמש הערות בעקבות הבחירות
shutterstock, צילום: shutterstock

1.

כרגע אין לי הצעה לפתרון בעיית ישראל והערבים, וכרגע כנראה שאין עם מי לדבר, ובכל אופן האמירה שהימין צודק אינה פשוטה. בעיני רוחי אני רואה את מדינת ישראל הופכת למדינה דו-לאומית, ועל סופו של החזון הציוני יהיה חתום הימין הציוני. והנה בכל פעם שהיה ניצחון של מפלגת העבודה הניצחון הביא לאווירה ולצמיחת מגמות פוסט-ציונית ופוסט-יהודיות, וכך אוי לי מיצרי ואוי לי מיוצרי.

במסגרת הפשרות שאדם עושה בהשליכו פתק אל הקלפי האפשרות הסבירה ביותר עבורי הייתה להצביע ש"ס שהצהירה שאם יהא שלום אמת, יש מה לדבר על פשרות. כמובן לא עשיתי זאת. האם אפשר להצביע למפלגה שראש מועצת החכמים שלה - הרב שלום כהן - קרא לציבור שמשרת בצבא עמלק? האם אפשר להצביע למפלגה שלאחד מחברי מועצת החכמים שלה - הרב דוד יוסף - יש פה מלא קללות ונאצות על יהודים? בעברית פשוטה קוראים לכך שנאת חינם!

2.

סופו מעיד על תחילתו.

מדוע פרשו אנשי הרב טאו מ'הבית היהודי'? האם משום שחוק הגיור, לדבריהם, כוון כנגד הרבנות? הרב דרוקמן ישב עם הראשל"צ וסיכם את כל פרטי החוק, ולאחר שיצא לפתע כל ההבנות בוטלו. האם הרב יוסף קיבל הוראה מאנשי ש"ס? ואני תוהה האם מדובר בהלכה או בפוליטיקה? כך או כך, התחושה היא שאנשי הימין התורני הם כזכריה בן אבקולס ואינם יודעים מהי פשרה. כולנו מקווים ומתפללים שהם לא יגרמו לנו את החורבן שזכריה בן אבקולס גרם. [קורבנו של הקיסר שנשלח בידו של בר קמצא היה עם מום. חכמים סברו שיש לקבלו, וזכריה בן אבקולס לא הסכים לכך וגרם לחורבן בית שני].

3.

מפלגת 'הבית היהודי' הלכה ימינה. היא שונה מן המפד"ל של פעם, שידעה גם פשרות מדיניות, וגם על כך אני דואג. לצערי, מפלגת 'הבית היהודי' אינה מייצגת רבים שאינם בקצה הימני.

4.

ובכל זאת, עמדתי והבטתי בקמפיין של מפלגת 'הבית היהודי' - קמפיין מדהים! לא היו השמצות, והכול היה חיובי. המנהיג הרוחני הרב דרוקמן, כדרכו בקודש, לא השמיץ איש. כשנפתלי בנט עמד על הבמה בכיכר רבין ושר בפשטות ובתמימות את 'ירושלים של זהב' הוא הזכיר לנו חיבור כן ואמתי בין הישראלי והיהודי. החיבור הדתי והחילוני בבית היהודי הוא תקווה גדולה להרבה אנשים. במציאות הפוליטית-אגרסיבית-ישראלית התנהגות מעין זו היא מיוחדת ומרגשת.

אני מתפלל שמנהיגי 'הבית היהודי' ימשיכו בדרכו של הרב קוק שקרא שלא לקבול על הרשעה אלא להוסיף טוב, לא להתלונן על החושך אלא לברך על האור.

5.

בין ניצחון להנהגה.

עוד לא ברור כיצד תתארגן הקואליציה, אך כבר עכשיו צריך לקרוא קריאה גדולה - אל תשפילו.

אל תשפילו את החרדים. כמובן, ישנן בעיות ומחלוקות, אך יש להלך בעדינות ובאהבה.

אל תשפילו את הציבור הענק של מצביעי המחנה הציוני. הם הולכים לצבא, ובמקרים מסוימים אימותיהם עומדות בבית הקברות על קבר בנם החייל. הם אוהבי המדינה וגם אם הם לא זכו בבחירות, דעתם בעלת משמעות. יחס של ביטול כלפי אותם מחנות מפיל רבים אל זרועות הפוסט-ציונות והפוסט-יהדות.

אני מתפלל שמנהיגי הימין יתנהגו כמנהיגי העם כולו. כי רק באהבה ובהבנה עם ישראל ינצח.