דעה: "הטרמפיסט" המשוריין של הבית היהודי

"מועמד שרואה עצמו מייצג את הציבור, קל וחומר את חברי המרכז, לא יכול שלא להביא שום בשורה חדשה או להניף דגל המביא ערך מוסף לרשימתנו לכנסת"

חדשות כיפה חגית משה 12/01/15 12:54 כא בטבת התשעה

דעה: "הטרמפיסט" המשוריין של הבית היהודי
Shutterstock. אילוסטרציה, צילום: Shutterstock. אילוסטרציה

ביום רביעי הקרוב אי"ה יתכנסו חברי המרכז של הבית היהודי לבחור את נציגם ברשימה לכנסת במקום העשירי. נציג המרכז אמור לייצג ולשמש כתובת ישירה למי שמייצגים בתורם את כלל מתפקדי המפלגה ובנוסף להיות בעל ניסיון, כישורים וערך אידיאולוגי מוסף ככל שאר המועמדים ברשימת הבית היהודי. נדמה שניר אורבך, מנכ"ל המפלגה, לא עומד באף אחד משני התנאים הללו. אורבך בחר בשבוע שעבר לתקוף מעל דפי "כיפה" את המועמדים האחרים ובראשם את הח"מ ולכן אני מרגישה מחויבת להגיב לדבריו.

אורבך כמנכ"ל המפלגה נודע כמי שלא דאג ואיננו דואג לציבור הבוחרים, לחברי המרכז ולמפלגה. הוא איננו זמין לחברים ופרצופו אינו נראה בשטח. גולת הכותרת הביצועית של אורבך הן הבחירות המוניציפאליות שהתקיימו לאחר הבחירות הארציות. על אף התחזקותה של המפלגה בציבור באותה העת וההתמודדות בזירה קשה הרבה פחות מהרמה הארצית, במועצות הערים והיישובים, כוחו של הבית היהודי מכלל הבוחרים צנח בכ- 40% וישנן מועצות וערים מרכזיות שבהן באופן מסורתי היתה נציגות מכובדת בגלל מעורבות הבוטה הבית היהודי לא הצליח להיכנס נציגות. המפלה הגדולה הזו היא תעודת עניות לתפקודו של אורבך כמנכ"ל, למעורבות הפוגעת שלו ולחוסר הניסיון שלו. וכדאי להזכיר את ההתנהלות הכספית הלוקה בחסר בלשון המעטה שכן, המפלגה עדיין חייבת כספים לספקים ופעילים ממערכת הבחירות הקודמת.

האמת הפשוטה היא שניר אורבך הוא פשוט "טרמפיסט" על גבו של יו"ר המפלגה, נפתלי בנט. נפתלי אכן הביא בשורה חדשה והצלחה גדולה למפלגתנו ועל כך ראוי לזכות לשבחים, אך מועמד שרואה עצמו מייצג את הציבור, קל וחומר את חברי המרכז, לא יכול שלא להביא שום בשורה חדשה או להניף דגל המביא ערך מוסף לרשימתנו לכנסת. לא דיי בכך ש"התבקש להתמודד" ע"י יו"ר המפלגה, במיוחד כאשר האחרון איננו עומד לבחירה כעת.

מילא לא הביא עימו אורבך שום בשורה או דגל, מילא תפקודו המזיק כמנכ"ל, אך על כל זאת מתווספת העובדה שהאחרון החליט "לרקוד על שתי חתונות" בעת ובעונה אחת - מנכ"ל וגם חבר כנסת. ההחלטה הזו, כאילו אין לו די בתפקיד המנכ"ל, מעידה יותר מכל על יוהרה וחוסר ענווה ולא על שיקול ענייני, כזה שהיה שם את טובת המפלגה וחבריה בראש סדר העדיפויות ועל כך אני כמובן מצרה. אני מקווה ומאמינה שבעז"ה ייבחרו חברי המרכז ביום רביעי נציג או נציגה הראויים לייצג אותם, זמינים לשמוע אותם ומחוברים לשטח וראויים לייצג את הציבור - בערכים ובנושאים שהם מאמינים שיש לקדם.

ניר אורבך לא מסר תגובה לדברים

הכותבת היא מתמודדת על המקום העשירי, המשוריין לחבר מרכז