דעה: בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו

כשבמסגדים קוראים להשמדת העם היהודי, כשבתקשורת מסיתים כנגדם, וכשפוליטיקאים אנטישמיים נבחרים לתפקידים רמי מעלה בפרלמנטים, נרצחים באין מפריע יהודים, רק מפני שהם יהודים

חדשות כיפה יעקב חגואל 13/01/15 12:17 כב בטבת התשעה

דעה: בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו
cc by JJ Georges, צילום: cc by JJ Georges

גופת יהודי שותתת דם מוטלת בכניסה למרכול כשר כשברקע קולות תינוק בוכה מתחבא בתוך מקפיא. מחבל מוסלמי אנטישמי אינו חס על נפשות היהודים. אחוז עמוק הוא יורה בכל מה שזז. היהודי הוא הפקר. אפשר לחבוט בו, אפשר לירות בו, אפשר להשפיל, ואם אפשר גם להסית במהלך ימות השנה - מה טוב.

התסריט הנ״ל שנראה כאילו נלקח מעדות של ניצול שואה מן המאה הקודמת התרחש כאן, לנגד עינינו, על אדמת אירופה, רווית דם היהודים. אז, במאה הקודמת, היו אלו הנאצים. הם השתלטו על רחובות, שרפו חנויות, הציתו יהודים בעודם בחיים וירו מהם, כי דם יהודי היה בעיניהם הפקר.

ביום שישי האחרון התעורר העולם למסכת נוספת בספר ההיסטוריה בתולדות העם היהודי. ביום שישי האחרון, נחצו כל הקווים, האדומים והשחורים גם יחד. ביום שישי האחרון ראינו במו עינינו את ערב מלחמת העולם השנייה, את השנאה הגלויה כנגד יהודי ואת הזלזול המחריד כל כך בחייו.

הרוצח המתועב פעל ממניעים אנטישמיים גרידא. כשברקע נשמעות הצהרות אנטישמיות, כשבמסגדים קוראים להשמדת העם היהודי, כשבתקשורת מסיתים כנגד יהודים, וכשפוליטיקאים אנטישמיים נבחרים לתפקידים רמי מעלה בפרלמנטים ברחבי העולם, נרצחים באין מפריע יהודים, רק מפני שהם יהודים.

בימים אלו, אני מתפלל לאחדותו ואיחודו של עם ישראל, לעליית שארית הפליטה ולקיבוץ גלויות בארץ ישראל, ביתו הלאומי של העם היהודי לנצח נצחים. בימים אלו, עלינו להרים את הראש. עלינו לעורר גאווה בקרב הדורות הבאים. לחנך ליהדות, לגאווה לאומית, לאחדות. אך מעבר לכך אני קורא לממשלות העולם לקחת את מלוא האחריות ולוודא את מיצוי הדין עם כל ביטוי אנטישמי, הסתה או אירוע המתרחש במחוזותיהם.

אני מחזק מכאן את ידי הקהילה היהודית בצרפת ומבטיח להם שנעמוד יחדיו, כצוק איתן בימים קשים אלו כעם אחד בעל גורל אחד. ״אשריך ישראל מי כמוך, עם נושע בה׳, מגן עזרך, ואשר חרב גאוותך״

הכותב הינו ראש המחלקה לפעילות בישראל ולמאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית