דעה: אצל מי נמצא הצד הנכון ?

רוב מוחלט של העם שונא לצאת למלחמה ולהרוג, אבל אוהב את העם שלו ומבין שזה מוכרח. רוב התקשורת אומרת משהו אחר. מי הרוב האמיתי ?

חדשות כיפה יהודה מן 14/02/16 17:12 ה באדר א'

דעה: אצל מי נמצא הצד הנכון ?
פלאש90, צילום: פלאש90

ערד ניר משווה את צה"ל לנאצים, רזי ברקאי משווה את השכול של המשפחות השכולות לשכול משפחות המחבלים, יגאל סרנה משווה בין נרצחינו לבין מחבלים שנהרגו, אמנון אברמוביץ מגדיר את אב המחבל מתל אביב לאדם נעלה כי הרי הוא "אינו מעורב" ברצח, נחום ברנע מגדיר מתנחלים כהזויים, משיחיים, קיצונים ורוצחים, עמוס עוז תומך בחרם על ישראל וגדעון לוי.. עזבו, באמת. אה, כן, וכל השמאל משווה את ההתנגדות אליו להסתה לרצח.

הבעיה היא לא בשמאלניות של אותם אנשים. הבעיה שזה כבר לא שמאל. זאת קיצוניות מסוכנת שמחלחלת לתוך החברה הישראלית. הייאוש מהמדינה, הכפשת המדינה, מנהיגיה, חייליה ואזרחיה, העדפת האויב על פני עמנו, השנאה התהומית לכל אדם שאינו בדעותיי וההתנשאות המדהימה על פני האחר. הרשימה עוד ארוכה וידם עוד נטויה. הם מרצים בחו"ל, מנהיגי דעה בישראל. הם נחשבים, אם נרצה או לא, כאנשים אינטלגנטים וחריפים שדעתם נשמעת בכל פורום מוביל בארץ ובעולם. נזקי פעולותיהם גדולים הרבה יותר מעוד מחבל עם סכין שפוצע חייל צה"ל. הוא פוגע בחייל אחד, הם פוגעים במדינה שלמה. מחבל בפעולתו דווקא מאחד אותנו ומחזק את צדקת דרכינו. הם מפלגים אותנו ומערערים על צדקת קיומנו. כולנו חוששים לדרוש את הורדתם מבימת התקשורת והתרבות בישראל, הרי כולנו תומכים בחופש הביטוי וכאלה. הם דווקא לא מהססים לדרוש זאת. מבחינתם אסור שאראל סגל ישדר בגלי צה"ל, עיתון ישראל היום לא חוקי וצריך לפעול לסגירתו ומפעלים בהתנחלויות, למען ה', בתי מגורים בהתנחלויות חייבים להתפנות ממקומם.

אני לא חושב שהם אויבים. אותם אנשים שציינתי. הם אחים שלנו, חלק מהעם שלנו. משפחה לא בוחרים. גם לא עם. כוונותיהם כנראה טובות, למען מה שהם חושבים שצודק ונכון. חייבים לפעול לשיח מאחד ולחיים משותפים כאן. אבל חייבים להבין את הסכנה בדבריהם ובמעשיהם. הם פועלים במודע לשינוי סטטוס קוו תודעתי על מהות מדינת ישראל. על מורשתנו. אין כבר צודקים וטועים מבחינתם. ואם יש אז מהצד הלא נכון.

והרי רובנו לא ככה. רוב מוחלט של העם אוהב את צה"ל, מחזק את ידו ומעריך את פועלו. רוב מוחלט של העם מגדיר את עצמו יהודי גאה ומאמין בזכות קיומנו בארץ הזאת. רוב מוחלט של העם לעולם לא יוותר על רובו המוחלט של העם. בעצם על אף אחד מהעם. רוב מוחלט של העם כואב את הכאב הנורא של אובדן בנינו. בלי השוואות. רוב מוחלט של העם שונא לצאת למלחמה ולהרוג, אבל אוהב את העם שלו ומבין שזה מוכרח. רוב מוחלט של העם מתפלל להיות עם חופשי בארצנו אך מבין שזה יקרה אחרי תקווה בת שנות אלפיים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן