די לתחושת הנרדפות

"צר לי לקלקל לכם את הדרשה לחנוכה, אבל השלטון במדינת ישראל הוא לא שלטון יווני, ואתם לא החשמונאים. המאבק על עתיד המאחזים הוא לא מאבק על בית המקדש ולשמוע חיילות שרות זה לא כמו להקריב חזיר" אלישיב רייכנר כותב לנוער הגבעות

חדשות כיפה אלישיב רייכנר 15/12/11 08:49 יט בכסלו התשעב

די לתחושת הנרדפות
אלישיב רייכנר, צילום: אלישיב רייכנר

לכל אלו שחושבים שהם 'מעטים מול רבים',

כן אתם. אני מתכוון אליכם. אלו שבטוחים שאלוף פיקוד המרכז הוא מתייוון גמור, ושאהוד ברק הוא אנטיוכוס. אלו שמשוכנעים שהם מכבים גיבורים שנלחמים מול צבא של פילים יוונים, אלו שמרגישים רדופים, מקופחים, מסכנים, מגונים, והתחושות הללו עושות להם טוב.

הגיע הזמן לצאת מהסרט הזה - של "מעטים מול רבים", "צדיקים מול רשעים", "טהורים מול טמאים". העולם מורכב, חברים. צר לי לקלקל לכם את הדרשה לחנוכה, אבל השלטון במדינת ישראל הוא לא שלטון יווני, ואתם לא החשמונאים. המאבק החשוב והמוצדק על עתיד המאחזים הוא עדיין לא מאבק על בית המקדש, הרב הצבאי הראשי הוא לא יוספוס פלוויוס, שעת השי"ן הצבאית היא לא שעת השמד, לשמוע חיילות שרות זה לא כמו להקריב חזיר, ואף אחד לא באמת מנסה להמיר את דתכם.

או שהתבלבלתם או שנסחפתם, זה לא ממש משנה. זה הזמן להיכנס לפרופורציות, לשתות כוס מים, להירגע, ולא לאבד את הראש. לטובת אלו שמתקשים בכך, בואו נזכיר לעצמנו כמה דברים לשינון בזמנכם החופשי: אנחנו חיים במדינת ישראל, תחת שלטון יהודי, וגם אם הוא עושה קצת טעויות לפעמים, הוא לא 'מלכות יוון הרשעה'. צה"ל, למי מכם ששכח, זה ראשי תיבות 'צבא הגנה לישראל', וזה באמת מה שהוא עושה רוב מוחלט של הזמן. הגנה על גבולות המדינה ועל אזרחי ישראל היא משימתם של תשעים ותשעה אחוזים מהחיילים המשרתים בצבא, כולל אלו שמסתובבים ביניכם. אני יודע שזה ישמע לכם מופרך, אבל גם שר הביטחון עסוק רוב הזמן בהתמודדות עם פלשתינאים ואיראניים, ולא עם צווי הריסה.

ועוד משהו קטן. סלחו לי על הפסיכולוגיה בגרוש ועל נימת ההתנשאות אבל תחושת 'המיעוט הנרדף' שהשתלטה עליכם, מתעצמת גם בגלל שאתם יותר מידי מרוכזים בעצמכם. קחו קצת חופש בחנוכה הזה, סעו בארץ לאורכה ולרוחבה ותגלו שיש חיים עם משמעות ואתגרים גם בתוך הקו הירוק. דברו קצת עם אנשים שאתם לא מכירים. כן, גם עם גברים מגולחים בלי כיפה, וגם עם נשים בלי כיסוי ראש (הם לא שרות כל הזמן). תגלו שיש פה הרבה יותר אנשים טובים וערכיים ממה שנדמה לכם לפעמים, כשאתם נכנסים לפוזה של ה"מעטים".

בקיצור, תורידו את התחפושת של מתתיהו - פורים בעוד שלושה חודשים

הטור המלא יפורסם ב'מקור ראשון' בשבת הקרובה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן