ברוך מרזל לרב בזק: נאו קראים? כל הפוסל במומו פוסל

איפה היה הרב בזק כאשר אחד מבני חבורתו חירף וגידף את הרב ליאור, אחד מגדולי הפוסקים בדורנו. האם דברי השולחן ערוך על ביזוי ת"ח נאמרו רק על מי שלומד תנ"ך בגובה העיניים?

חדשות כיפה ברוך מרזל 20/08/14 10:22 כד באב התשעד

ברוך מרזל לרב בזק: נאו קראים? כל הפוסל במומו פוסל
ויקיפדיה ללא זכויות, צילום: ויקיפדיה ללא זכויות

שוב אנו מותקפים. והפעם אנחנו, ידידיי היקרים ד"ר מיכאל בן ארי ובן ציון גופשטיין ואנכי זוכים ע"י הרב אמנון בזק המשתייך לזרם הליברלי לתואר "ניאו קראים" : “קשה להתעלם מתופעת הניאו-קראות היוצאת מבית מדרשם של בן ארי-גופשטיין-מרזל ומעריציהם, העושים שימוש בפסוקים על נקמה, כוח והרס להצדקת פעולות שונות ברוח זו, תוך התעלמות מן העיבוד ההלכתי של נושאים אלו בתורה שבעל פה”, אומר הרב בזק.

ובכן: חונכנו על ברכיו של רבנו הגדול הרב מאיר כהנא זצ"ל הי"ד שהיה תלמיד חכם וירא שמיים בעל שיעור קומה, ענוותן ואצילי, בעל צדקה וחסד ואהבת ישראל בלי שיעור. משנתו הייתה סדורה. לצערינו הוא נודה והוחרם לא רק ע"י מערכת התקשורת אלא גם ע"י אותם המאשימים אותנו כעת בביזוי תלמידי חכמים, תופעה האומרת דרשני. (וכבר לימדונו חז"ל: “כל הפוסל במומו פוסל")

מו"ר הרב כהנא זצ"ל חינך אותנו ללמוד הרבה תנ"ך, מתוך יראת שמיים ולא "בגובה העיניים". מול עיניו עמדה הדרכת חז"ל החשובה המובאת במסכת מגילה (דף י"ד) “נבואה שנצרכה לדורות נכתבה". הטענה כלפינו שאנו מתעלמים מן העיבוד ההלכתי של נושאים כנקמה כוח והרס היא טענה שקרית. בבית המדרש למדנו תנ"ך מתוך נאמנות מוחלטת לדבר ה' זו הלכה. מתוך אהבת ישראל עצומה שהייתה מפעמת במורינו הרב כהנא זצ"ל הי"ד היה משנן בפנינו פעמים רבות את ההלכה המובאת בשו"ע או"ח סימן ש"ו סעיף י"ד על "מי ששלחו לו (בשבת) שהוציאו בתו בשבת להוציאה מכלל ישראל, מצוה לשום לדרך פעמיו להשתדל בהצלתה, ויוצא אפילו חוץ לג' פרסאות , ואי לא בעי, בית דין גוזרים עליו". ואת הסכמת הפוסקים שלא רק בבתו עסקינן אלא בכל אחד מישראל אם ניסו גויים להוציאו בכוח מעם ישראל שימיר דתו , חייב אפילו לחלל את השבת, כי חובה זו היא חלק מחובת הערבות של כל אחד מישראל כלפי זולתו.

הפסוקים מספר נחמיה שצוטטו ע"י ד"ר בן ארי לא באו בהקשר להנהגה מעשית כוחנית, אלא כדי להוציא מאיתנו את היחס האדיש לאסון ההתבוללות, להכניס אותנו לפרופורציה נכונה.

ובאשר להאשמה שהטיח בנו על עוון ביזוי תלמידי חכמים: מעניין איפה היה הרב בזק כאשר אחד מבני חבורתו חירף וגידף את מו”ר הרב דב ליאור, אחד מגדולי הפוסקים בדורנו. האם דברי מרן השו"ע על ביזוי ת"ח נאמרו רק על מי שלומד תנ"ך בגובה העיניים? חומר למחשבה.