ברוך מרזל: אסור לשתוק לאויב

מועמד עוצמה יהודית לכנסת ברוך מרזל במאמר ל"כיפה": עלינו להבין שצווחות הכאב של הילדה אילה שפירא מבקבוק התבערה שזרק האויב הפלישתי מייצגות לא רק את כאבה האישי

חדשות כיפה ברוך מרזל 05/02/15 21:42 טז בשבט התשעה

ברוך מרזל: אסור לשתוק לאויב
ביטחון מואז שומרון, צילום: ביטחון מואז שומרון

הגמרא הקדושה במסכת מגילה קבעה לנו כלל: "נבואה שנצרכה לדורות נכתבה". למרות שהיו לעם ישראל הרבה מאד נביאים, (כפליים כיוצאי מצרים!) בתנ"ך נכתבו דברי אלוקים חיים שנצרכו לדורות.

מורי ורבי הרב מאיר כהנא הי"ד היה בקי ועמקן עצום בכל כ"ד ספרים שבתנ"ך, והיו כמה יסודות שהיה חוזר ומדגיש בשיעוריו בישיבה, משום שחשוב לחזור עליהם. מהעקרונות שבערו בליבו שהיה מלא באהבת ישראל היה היסוד של קידוש ה' מול חילול ה'. היה חוזר ומדגיש שבספר שמואל כאשר מתואר המאבק של גלית הרשע בעם ישראל, מתואר בפסוקים שהיה גלית יוצא ומחרף ומגדף את "מערכות ישראל". וכאשר דוד אזר אומץ להילחם בגלית החזק והמשוריין עם חמישה חלוקי אבנים, אמר: "כי מי הפלישתי הערל הזה כי חרף מערכות אלוקים חיים". דוד רואה את רשעותו של גלית שנלחם במערכות ישראל, ויודע ומבין שהמלחמה של גלית הפלישתי בישראל היא מלחמה באלוקים חיים. וזה לנו מסר לדורות.

עלינו להבין שצווחות הכאב של הילדה אילה שפירא (שה' ישלח לה רפו"ש) מבקבוק התבערה שזרק האויב הפלישתי, צעקות כאב שמפלחות כל לב יהודי, מייצגות לא רק את כאבה האישי. האויב האכזרי לא רצה לפגוע רק בה ובעמה אלא מלחמתו היא במערכות אלוקים חיים!

עלינו להפנים שצעקות האויב הפלישתי האכזרי על שלושת נערי החמד שלנו- גלעד נפתלי ואיל הי"ד: "ראש למטה", לא מופנות רק אליהם באופן אישי, אלא למערכות ישראל כולם, שהם מערכות אלוקים חיים!

אנחנו רוצים שכל ילדי עם ישראל יקבלו חינוך ערכי , שכל ילד וכל יהודי יקום בבוקר עם הרגשה של כמה טוב להיות יהודי טוב. שנהיה כולנו מלאי אהבת תורה ויראת שמיים, שנשמח כשאנו אומרים בכל יום "ברוך אלוקינו שבראנו לכבודו והבדילנו מן התועים ונתן לנו תורת אמת"!

יחד עם זאת חשוב לזכור את הוראת הנביא לדורות, להפנים את היסוד שאסור לשתוק לאויב המחרף מערכות אלוקים חיים, ומול האויב צריכים לפעול בעוצמה, כדי לקדש שם שמיים!