ברוך מרזל: אחמד, תפתח רש"י!

פעיל הימין ברוך מרזל מגיב להתלהמותו של ח"כ אחמד טיבי בנוגע להר הבית. "הגיע הזמן שאחמד טיבי יפתח רש"י, הגיע הזמן שרה"מ יפנים את דברי חז"ל"

חדשות כיפה ברוך מרזל 10/10/15 19:33 כז בתשרי התשעו

ברוך מרזל: אחמד, תפתח רש"י!
פלאש 90, צילום: פלאש 90

אינני נמנה על אלו שבכל פעם שערביי ישראל ונציגיהם בכנסת חושפים את פרצופם האמיתי מביעים "אכזבה" ו"זעזוע". עוד שנים רבות לפני שהדבר היה ברור לכל ילד וילדה, אמר מו"ר הרב מאיר כהנא זצוק"ל הי"ד שרוב ערביי ישראל הם גיס חמישי. לכן אינני "מופתע" ולא "נדהם" מההתלהמות הנוכחית של ח"כי הרשימה המשותפת או מהתפרעויות ביפו ונצרת. אולם ככל שרציתי, לא יכולתי לפסוח על דבריו של אחמד טיבי בנוגע להר הבית, דברים שגרמו לי להרגיש לא מופתע ולא מאוכזב ולא כעוס, אלא מחויך. וכה אמר הגניקולוג בדימוס והטרוריסט בהווה על החלטת ראש הממשלה למנוע מח"כים יהודים וערבים כאחד לעלות להר - "זה כמו לומר לבעל הבית שהוא והפורץ לביתו חד הם!".

בעודי תחת הרושם המפעים של אותו משל, הלכתי כמו כל יהודי טוב ללמוד פרשת שבוע עם רש"י, ומה אני מוצא בפסוק הראשון בתורה? רש"י מצטט את דברי חז"ל במדרש תנחומא - "אמר רבי יצחק לא היה צריך להתחיל את התורה אלא מ"החודש הזה לכם" (שמות י"ב, ב'), שהיא מצוה ראשונה שנצטוו בה ישראל, ומה טעם פתח בבראשית, משום "כח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גוים" (תהלים קי"א, ו'), שאם יאמרו אומות העולם לישראל לסטים אתם, שכבשתם ארצות שבעה גוים, הם אומרים להם כל הארץ של הקדוש ברוך הוא היא, הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו, ברצונו נתנה להם וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו".

אתה הבנת את זה, אחמד? חז"ל כבר הקדימו אותך. הם ידעו שתבוא עם משל בעל הבית והפורץ. לא רק אתה, אלא כל האומות המאוחדות בשנאתם לישראל. אבל הם גם כתבו את התשובה האלוקית לטענתכם - הארץ שייכת לה', הוא נתנה לישראל, וזה כלל אינו משנה מי היה כאן ראשון. אתה טוען שאתם, אף שהמחקר ההיסטורי קצת מפקפק במציאותה של ישות פלשתינאית כאן בארץ מדי הרבה זמן. אין בעיה, לא אכפת לי להניח שאתם מושרשים כאן דורות על גבי דורות. זה בכלל לא משנה. ה' נתן את הארץ לנו, כי אנחנו עמו, והוא רוצה שנשלוט בארצו. אתה קורא לנו פורצים? ליסטים, בלשון חז"ל? אני בכלל לא מתווכח איתך. הארץ נתונה לנו מאת הבורא, ועליכם להסתלק מכאן. תלכו לילל באו"ם, אם זה עושה לכם טוב. רש"י כבר חשב עליכם, הרבה לפני שהומצא השקר ששמו "העם הפלשתיני".

אבל יותר ממה שחשוב שאחמד טיבי יפתח את רש"י, חשוב שנציגי ישראל, מראש הממשלה ועד אחרון הדיפלומטים, ילמדו ויפנימו את המסר של חז"ל. וכשבאים לזירה הבינלאומית ודנים על זכותנו על הארץ, כדאי לחדול מכל הטיעונים הרדודים על כך שמגיעה לנו מדינה בגלל השואה (שגרמניה תתן ליהודים מדינה, יאמרו הערבים, ובצדק), שיש לנו זכויות היסטוריות כאן (גם לאינדיאנים יש זכויות היסטוריות באמריקה) ושפיתחנו את הארץ לרווחת כל התושבים (האם זה מתיר גזלה, ישאל אחמד טיבי). כדאי לחדול מכל אותם טיעונים חסרי בסיס ולחזור לרש"י ולחז"ל. בורא עולם! הוא בעל הבית, הוא נתן לנו את הארץ, ומכחו אנחנו מגיעים.