בעוון מה הולך אולמרט לכלא?

לברוך מרזל יש הסבר נוסף לכניסתו של אהוד אולמרט לכלא. וזו לא רק בגלל השחיתות בה הוא נאשם.

חדשות כיפה ברוך מרזל 06/01/16 12:05 כה בטבת התשעו

בעוון מה הולך אולמרט לכלא?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

אהוד אולמרט הולך לכלא. אחר שנים אינספור בהן הצליח להתל במערכות השונות, אחר שעורכי הדין היקרים בישראל תמיד הוציאו אותו בעור שיניו מהרשעות, אחר שהצליח להתחמק פעם אחר פעם - האיש הולך לשבת בכלא. השחיתות, שהפכה שם נרדף לאולמרט - אותה שחיתות הוליכה את בעליה לשבת עם אחרוני הפושעים.

נכון, הוא קיבל ניכוי משמעותי מגזר הדין של שש שנים שקיבל במחוזי. הדבר היה צפוי, הוא שמאלן, חילוני, אשכנזי ואפילו יש לו בת שהיא סוטה מוצהרת. אין לך יחוס טוב מזה בעיני בג"ץ (חסרה לו רק בת שנשואה לערבי כדי להיות מושלם בעיניהם). אולם גם שם הבינו, שכדי לא להיראות כקרקס, הם צריכים להכניס אותו לכלא, ולו לתקופה מקוצרת. השחיתות הינה מחלה שמכרסמת בכל חברה מתוקנת, ולא צריך להיות יהודי כדי להבין זאת. מה עוד, שבימים אלו, בהם מענים נערים יהודים על גנבת חמור ושעורים לפני שנתיים, אילו אולמרט היה מזוכה לגמרי, הדבר לא היה מוסיף לאמינות של בית המשפט בעיני הציבור, ואמינות זו ממילא כבר נמצאת בשפל המדרגה.

אולם כאן ברצוני להתמקד ברובד היותר עמוק. כיהודים מאמינים, אנחנו יודעים, כי הקב"ה שופט צדק, והכרעתו לגבי גורלו של אדם היא הקובעת. אותם בני-תמותה הקרויים "שופטים" אין בידם באמת להועיל או להזיק לאדם. הקב"ה משתמש בהם לעיתים כשוט כלפי מי שראוי לכך. ומהבחינה הזו, נראה לומר, כי עצם כניסתו של אהוד אולמרט לכלא יש בה בחינה רבה של צדק היסטורי. מתוך הנחה שהשחיתות השלטונית מסוכנת פי כמה מכמה נערים בגבעות יהודה ושומרון, ניתן לומר במידה רבה של וודאות, כי אילו אולמרט היה נחקר תוך עינויים ברמה פחותה בהרבה ממה שנחקרו עצורי דומה, הוא היה מודה בגנבת מיליונים ויושב שנים רבות בכלא, וגם אז לא בטוח שהכל היה מתגלה.

אהוד אולמרט היה ראש הממשלה השמאלני ביותר של ישראל. אחר שגדל במשפחה רוויזיוניסטית שורשית, פנה עורף לדרך אביו (ואינני מדבר כלל על תורה ומצוות, שלא היה לו כל קשר איתם מלבד תצלומים שונים במסגרת הבחירות לעיריית ירושלים). הוא אמנם התברג בליכוד תוך הצהרות ימניות חזקות, אך אחר שנבחר היה ממובילי אותו קו, אשר הרס את אותה תנועה מבחינה אידיאולוגית. זכורני עוד כיצד הוביל בתוך הליכוד את הקמפיין לפסילת הרב כהנא ביחד עם ח"כ לשעבר מיכאל איתן והשר לשעבר דן מרידור, עוד שמאלן שמבייש את אביו המנוח. כשנהיה לראש ממשלה, היה מוכן לחלק את ירושלים, שעל שלמותה בנה את כוחו הפוליטי, וכולנו זוכרים את הפינוי האלים והאכזרי של אנשי עמונה בידי שוטריו של אולמרט. היותו מיוזמי ומובילי אסון ההתנתקות וחורבן ישובי גוש קטיף גם היא לא תשכח במהרה. ואף הקמת ממשלת שרון-לפיד, אשר רדפה את הציבור החרדי ופגעה אנושות במשפחות ברוכות ילדים ובשאר מעוטי-יכולת - הקמת ממשלה זו הייתה מעשה ידיו של אולמרט. בחסדי שמים, הודח אותו האיש בבושת פנים מהשלטון בטרם עלה בידו לבצע את זממו ולהקים מדינה פלשתינאית שבירתה מזרח ירושלים (שתי מלחמות בשנתיים היו יותר מדי עבור האליטה השלטת). גם אחר שהודח, הודה שלכך שאף ולא הסתיר את דעותיו, המקנים לו מקום של כבוד בשמאל הרדיקלי.

אולם אחר הכל, יש דין ויד דיין. "יושב במשים ישחק, אד-ני ילעג למו" (תהילים ב', ד'). אולמרט הולך לכלא בעוון שחיתות, אך מי שעיניו בראשו רואה היטב שאין מדובר כאן רק בשחיתות של הולילנד. "הולילנד" באנגלית פרושו "ארץ הקודש". אולמרט הולך לשבת עבור מה שעולל לארצנו הקדושה, על כך שרצה להעביר את ארץ נחלת ה' לאויב הערבי, ועל כל שאר מעלליו הרעים. מי שתמיד היה זחוח ויהיר, מי שלא ספר אף אחד ולא הכיר בשום ערך - אולי יתחיל לעשות חשבון נפש בכלא. מי יודע, אולי תעמוד לו זכות אבות ועוד יוכל לעשות תשובה. לא חסר לו על מה.