בנט, אל תילחם במפלגת יחד

"מר בנט היקר, עם ישראל סבל מספיק מפילוגיו. הזמן הוא עתה לאחדות, מתוך נאמנות למסורת וכבוד לשונה. והרי בוודאי שהינך חפץ בטובת המדינה, וכעת הננו עומדים בפני הכרעה קריטית ביותר והיא מי יעמוד בראשה בכנסת"

חדשות כיפה יוסף בן שושן 26/02/15 09:50 ז באדר התשעה

בנט, אל תילחם במפלגת יחד
פרטי, צילום: פרטי

מר נפתלי בנט היקר, שלום !

אין לי ספק שמפלגת "הבית היהודי" שבראשותך, עושה כל שביכולתה לשרת את עם ישראל נאמנה ומתאמצת לחזק את אחיזתנו בארץ ישראל והחלת הריבונות הישראלית על כל חלקיה, וגם מעוניינת שתורת ישראל תהיה חביבה על הציבור הישראלי ושתשפיע באופן כזה או אחר על צביונה של מדינת ישראל, ואני מאחל לכם הצלחה רבה בכך. ויהי רצון שתזכו גם להיות מפלגת שלטון אלטרנטיבית לכל מה שהיה לנו עד כה.

יחד עם זאת ברצוני לחדד מספר נקודות. המפעל הציוני נתפס על ידי גאוני-גדולי-צדיקי הדור הקודם כתהליך אלוקי המהווה את צמיחתה של גאולתנו. וככזאת, תמכו בה באופן נלהב. מי שהעמיק בסוגיה זו יותר מכולם ופעל רבות לקידום תהליך זה, היה מרן הרב קוק זצ"ל, אשר לימים הפך להיות לאדריכלה הרוחני של תחייתנו הלאומית.

אך לא רגשות לאומיים הניעו אותו, אלא מבט תורני עמוק מאוד שהתבסס על מקורות קבליים. ומתוך כך, הוא עסק בכתביו ובכל פעליו בקירוב דור היישוב החדש שהתמסר לעבודת התחייה המעשית לדור היישוב הישן שהיה כל כולו טבול בטהרה ובקדושה המסורתית של אומתנו, במגמה להביא לידי ביטוי מעשי את נשמת תחייתנו הלאומית שפעלה עד כה באופן סמוי, בכל מהלכי חיינו המתחדשים בארץ ישראל. שכן, אין בנו ערכים פרודיים של דת ומדינה, אלא הרמוניה מופלאה, כפי שמצאנו זאת אצל שלמה המלך, החכם מכל אדם, שבנה שביל שחיבר בין ארמונו לבין בית המקדש. המדינה והפוליטיקה הישראלית הם קודש והדת הישראלית היא לאומית וגם אוניברסאלית. ירושלים, עיר הבירה של עם ישראל מאז ולתמיד, מאחדת בקרבה את מרכזיות השלטון הפוליטי-מדיני ואת מרכזיות הפולחן הדתי שלו.

ואודה כי בתחילת הופעתך על הבמה הפוליטית, הקסם שבדיבורך עשה שהייתי תומך נלהב שלך אישית ושל הרעיון הגדול שהינך רוצה לקדם, של מפלגה דתית גדולה וחזקה שתהיה רלוונטית וברת השפעה מכרעת על המדינה, ובאמת בחרתי עבורה בפעם הקודמת.

אך עם הזמן, השתכנעתי שהינך נמנה על אלו שהאתוס האירופאי קוסם להם. ובפועל אינך פועל לקדם את חזון גאולת ישראל. ואני בטוח שהדבר לא נובע מכוונות רעות חלילה מצידך, אלא בדיוק להפך, מרצון להטיב עם עם ישראל. אך לא די ברצון הטוב, יש גם מעשה נכון אבסולוטי מוחלט. כי נכבד הוא הרצון הפונה אל הטוב, אבל מה יעשה הרצון לבדו בחיים ? כל זמן שאינו מתנשא עד רוממות אור הדעה, להקשיב לחכמה העליונה, אינו יכול לפלס נתיבות החיים. ומעומק טוב יכול להיות נידח לעומק רע. והנני משוכנע כי "המעשים הנוראים" המיוחסים אליך על ידי ציבור שלם המחובר בכל נימי נשמתו לתורתנו הקדושה, נבעו רק ממחשבה מוטעית אצלך שמדינת ישראל הינה רק ארגון טוב לניהול חייהם התקינים של היהודים, ובתוך כך, יש גם לדאוג לייעול ולהנגשת שירותי הדת עבור האזרחים הדתיים שבו, ולהקטנת רמת הפגיעה של תכתיבי הדת כלפי האזרחים החילוניים, כדי להגיע לאיזון סביר בין שתי האוכלוסיות האלו.

אך אנו, תלמידי משה רבנו, מאמינים שמדינת ישראל היא יסוד כיסא ה' בעולם בפוטנציה, ושעלינו לפעול כדי שבפועל המדינה תהיה פלטפורמה ריאלית פוליטית להפצת שם ה' בעולם, ושהכנסת תהיה השופר לדבר ה' בעולם, ושהחברה ישראלית תספר את תהילת ה' בעצם הווייתה, כשאחד מניצני מימוש אותו האידיאל, הוא למשל הרבנות הראשית, המהווה אחד המיניסטרים של מדינת ישראל. תפיסה זו היא נשמת הציונות כפי שלמדנו אותה בבית מדרשו של אדריכלה, מרן הרב קוק זצ"ל. ולצערי הרב, התרשמתי במהלך השנתיים האלו, שזו לא בדיוק שאיפת חייך. כמו כן, השותפות שלך עם כוחות משחיתים לנגח את הציבור החרדי, גרמה לי לצער רב.

הממשלה האחרונה התאפיינה במאבקים קשים מאוד בין חילוניים לבין דתיים סביב מספר נושאים: ההתגייסות לצה"ל של בחורי הישיבות בכפיה, חוק הגיור, חוק הפונדקאות, זהותה היהודית של מדינתנו, החוק שלבסוף גרם להפלתה.

פיזור הכנסת ה- 19 נתפס אצל קטני אמנה, כעת צרה ליעקב. אבל דווקא, בראייה עמוקה, נראה כי ממנה ניוושע. כל מי שהעז להרים גרזן על אחדות הקודש והחול שבתחייתנו הלאומית, יצטרך לבוא חשבון ועם ישראל ימשיך בבניין הקוממיות שלו מתוך אחווה, כבוד ואחריות, בין בוני החול ובוני הקודש בישראל. כשבאים נמהרי לב להפריד בין שני יסודות אלה, שאינם אלא אחד, ובכך לתקוע סכין בלב חיינו הלאומיים, הננו נדרשים לבא להצלה, בהרמת דגל ירושלים, עיר שחוברה לה יחדיו, באופן הברור והחד ביותר ובכך להסיף עוז לישראל.

קונסטלציה זו, יצרה צורך דחוף להקמת מסגרת פוליטית, שתדגול באחדות השונים על בסיס נאמנות מלאה לתורת ישראל.

והנה חברו יחדיו, שני גיבורים, אלי ישי ויוני שטבון, מאפיקים שונים ומנוגדים עד כה, והחליטו להיות הם הכח החלוץ שיעשה היסטוריה ויחלוץ את עמנו מהמציאות החברתית-פוליטית הסבוכה, שהיה נתון בה, מאז תחילת שיבת ציון. הם החלו במהלך נועז מאוד בייסוד תנועה חדשה שתהיה מושתת על אהבת ישראל ואמונה.

ואז אמרתי בליבי, שהקמת מפלגה הדוגלת בחיבור צבורים שונים "כיפה שחורה, כיפה סרוגה, כיפה בכיס" המתרחש כעת, לאחר שבעים שנות קיומה של מדינת ישראל, הוא הזדמנות שאסור לנו לפספס, וזאת הסיבה שהתגייסתי תכף ומיד למהלך הקדוש הזה. ובאופן פלאי ביותר ולא צפוי בכלל, עוד זכיתי להיות אחד המועמדים של המפלגה הקדושה הזו....

באופן מטפורי, הייתי אומר שנשמת הציונות עוברת גלגול ומתלבשת במפלגת "יחד". נדמה לי כי המהלך ההיסטורי הזה של חיבור צבורים שונים ומנוגדים עד כה, עשוי להוליד ברכה גדולה בישראל. וזאת הסיבה שהרהבתי עוז בנפשי להיות מועמד בה למרות שאנני ראוי לכך.

מר בנט היקר, עם ישראל סבל מספיק מפילוגיו. הזמן הוא עתה לאחדות, מתוך נאמנות למסורת וכבוד לשונה. והרי בוודאי שהינך חפץ בטובת המדינה, וכעת הננו עומדים בפני הכרעה קריטית ביותר והיא מי יעמוד בראשה בכנסת הבאה. מחנה הימין או מחנה השמאל, על כל המשתמע מכך. והרי במהלך מבורך זה של הקמת מפלגת "יחד", קהלים רבים שנותקו באופן מניפולטיבי מבית אימם ומחדר הורתם ישמחו לשוב ולהתרפק בבית הפוליטי החדש הזה, המלא ניחוח של נאמנות למסורת המפוארת של אבותינו, שציפו בכיליון עניים לנשק את רגביה של אדמת הקודש ולהתמסר עבורה. בית של כבוד והערצה לתורתנו הקדושה ולכל תלמידי החכמים מכל הזרמים גם אם לא תמיד כל היושבים בו אזרו אומץ לקיים את כל מצוות התורה. בית בו היה ברור שמדינת ישראל היא מדינתו של העם היהודי על בסיס ערכיו העתיקים לטובת העולם כולו. בית בו היה ברור כי המדינה והדת היהודית אינם אלא שני צדדים של אותו המטבע. בית המחבק באהבה עזה כל יהודי באשר הוא יהודי ויחד עם זאת הוא מכבד כל אדם הנברא בצלם אלוקים. בית של כבוד והענקת שוויון זכויות לכל אזרח הנאמן למדינת ישראל והממלא את חובותיו כלפיה, יחד עם עוז לאומי ברור וחד מתוך עוזה של תורת אמת.

כל אותם בוחרים פוטנציאלים החרדים לדבר ה', בשום פנים ואופן לא היו בוחרים בבית היהודי ולעומד בראשה, ולו רק בגלל הופעתו האירופאית והפרופיל הדתי שלו ושל משפחתו.

ואז מלית ברירה, הם היו בוחרים בש"ס, או ביהדות התורה למרות קישורם הטבעי לארץ ישראל.

וכנ"ל לגבי כל מי שבציבור הלאומי דתי, עבורו, דבקות בה' היא כל תוכן חייו, גם הוא, לא היה בוחר בך, מאותן סיבות הנ"ל, ואז הוא היה בוחר לשתי מפלגות הנ"ל או בכלל לא בוחר. כך שבהקמת מפלגת "יחד" מוסיפה כבר שישה מנדטים למחנה הימין וכן ירבו.

אז אנא ממך, התעלה נא על אינטרס העוגה הצרה של מפלגתך או על הפגיעה באגו שלך שחשת מצד מר יוני שטבון שאימצת לשורותיך, בראותך בו סמל הגבורה היהודית, ושלבסוף בגד בך ובתפיסותיך את הציונות. האמת, שמלכתחילה לא קראת נכון את מפת אישיותו. לא הבנת שמתוך מניעים קונצפטואליים שונים מאלו שלך הוא מסר את נפשו בקרבות, למרות שבאופן פרגמאטי זה היה נראה אותו דבר. לא מתוך מניעים לאומיים גרידא הוא פעל אלא מתוך הקודש העליון המופיע גם בלאומיות. אך לא הבחנת בזאת בגלל אי הכרתך את המימד כזה. זה מה שנקרא בעיית הקומוניקציה הטרנס-קולטורלית דהיינו בעיית התקשורת הבין תרבותית או בג'רגון העממי "שיח החרשים". והנה בעניין גיוס בני הישיבות בכפיה, תגובתו הספונטנית ובעוצמה אדירה, באה אליך כרעם ביום בהיר, כי לא חלמת שגבורת הקודש עמדה ביסוד גבורתו הצבאית, מתוך התורה שניתנה לנו מפי הגבורה.

לגופו של עניין, לך לקושש קולות ממפלגות קיקיוניות כמו זו של לפיד או של כחלון המתיימרות להרים את דגל החברתיות בניתוק מערכי התורה שהינה יסוד לכל החברתיות. הסבר לבוחריהם שרק אתה תדאג באמת לחברתיות באופן אמיתי. כמו כן, לך לקושש קולות אצל בוחרי בוג' ולבני העוסקים באחיזת עניים כאילו הם "המחנה הציוני" בעוד שעניין העלייה הוא זר להם למרות שהמסמך הרשמי של הציונות, מגילת העצמאות, קובע באופן הברור ביותר, כי מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות, ומסתיימת בקריאה נרגשת לכל יהודי העולם בהאי לישנא: "אנו קוראים אל העם היהודי בכל התפוצות להתלכד סביב הישוב, בעליה ובבנין ולעמוד לימינו במערכה הגדולה על הגשמת שאיפת הדורות לגאולת ישראל".

אך אנא ממך, אל תבזבז אנרגיות על מלחמה אבודה מראש. הציבור שיבחר בנו, אין סיכוי שיצטרף למפלגתך. אז תן לנו להחזיר אותו ללאומיות, עליה הוא גדל, לפני שמניפולאטורים הרחיקו אותו ממנה. הציבור שהננו מקרבים, הינו גם מוקסם מרעיון אחדות הכיפות השונות, ובכך הוא חפץ בכל נימי נשמתו, ולכן רק בנו הוא מוצא בית פוליטי התפור בדיוק לשאיפותיו.

האמת היא שידענו גם ידענו שמטבע הדברים, הרבה מאוד יעמדו בדרכנו וישמיצו אותנו, מכיוון שלאוחזים במחלוקת מזה שנים רבות, קשה יהיה להסתגל לרעיון האחדות, כי כל קבוצה תתייחס אלינו כבוגדים וכתומכים ביריב שלה, בהיותנו מקרבים את כולם, ולמרות הכל ועל דעת כך, הננו נכנסים במסירות נפש לשדה המוקשים הזה, מתוך אהבת ישראל ומתוך נכונות לחטוף אבני בליסטראות מכל כיוון, ואל נא יפול לבנו, כי הננו מאמינים באמונה שלמה ש- "על כל פשעיה תכסה האהבה" ושלבסוף קדושת האהבה תנצח את טומאת השנאה. ובע"ה לאחר הבחירות, נוכל לתאם יחד גזרות פעולה, כל אחד לפי כישוריו לטובתם של ישראל. מתוך ציפייה לראיית הישועה השלמה, נוסיף יחד עוז לישראל בבית הגדול הזה.

ולא נשקוט עד שנחבר את כל יראי השם, כי חבר אני לכל אשר יראוך. נעסוק יחד בכל כוחנו בעבודת אליהו המבשר ומכין את הגאולה בקירוב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם, וכך נקרב את ביאת בן ישי...