בחשבון פשוט, רק נרוויח מפינוי גבעת האולפנה

אמנם הפסדנו 5 בניינים בגבעת האולפנה, אך הרווחנו 551 יחידות דיור שייבנו ביהודה ושומרון. בשורה התחתונה כולנו צריכים להצדיע לנתניהו והרשקוביץ ולפתוח שמפניה, במקום להבעיר צמיגים

חדשות כיפה יהונתן שגב 06/06/12 19:35 טז בסיון התשעב

בחשבון פשוט, רק נרוויח מפינוי גבעת האולפנה
עדי, צילום: עדי

את אירועי היום האינטנסיבי האחרון אפשר לפרוט לחשבון פשוט במתמטיקה: עם ישראל הפסיד חמישה בניינים בגבעת האולפנה, אך הרוויח 551 יחידות דיור שהתחייב ראש הממשלה בנימין נתניהו לבנות ברחבי יהודה ושומרון. התוצאה, תקנו אותי אם אני טועה, יוצאת בסוף חיובית.

אבל לא זה מה שמפריע לפעילי הימין ובראשם איתמר בן גביר וח"כ מיכאל בן ארי (שמשון ויובב, אם תרצו), להלהיט את הרוחות ולהצית את הבערה הבאה שכבר מתלקחת בשעה זו בשערי העיר ירושלים, מגובה בדבריהם של יוצאי עמונה. כל מי שמדבר מול מיקרופון פתוח רק מלכלך על נתניהו או על הרשקוביץ ואדלשטיין או על שניהם כאחד - כי הרי מה לנו ולהתיישבות כולה? למה לעשות חשבון פשוט אם אפשר לזרוק את הכלים ולנתץ אותם בעבור כמה כותרות עלובות.

כולם יודעים לתפוס היום את הרשקוביץ במילתו, כמי שהתחייב שיצביע בעד "חוק ההסדרה". אני מסכים עם מי שטוען כי כבוד השר עשה טעות היסטורית - אך טוען כי הטעות הזו נעוצה בעץ המיותר עליו טיפס יו"ר "הבית היהודי" כשהתחייב לחינם כי יצביע בעד החוק המיותר הזה. הרשקוביץ, בשיחות עם נתניהו ועם ראשי ההנהגה ביהודה ושומרון, סיכם כי יביא לשולחן מאות רבות של יחידות רבות, בין היתר בקרני שומרון ובאפרת, במקומות בהם ראשי המועצות צמאים וזקוקים להרחבות בנייה כה נדירות. המהלך הזה משמעותי וחשוב הרבה יותר מגבעת האולפנה, והעובדה היא שכולם ישכחו את חמשת הבניינים הללו, ואת שובתי הרעב, ואת מאהל המחאה, ואת ההתקפלות של הרשקוביץ.

ועוד הערה אחת בסוגריים לח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, שהחליט שהוא "שובת רעב" למען העברת "חוק ההסדרה": כצל'ה, אתה חבר כנסת. כך על פי אתר הכנסת, בפעם האחרונה שבדקתי. לו היית רוצה לקדם את "חוק ההסדרה", מדוע "משכת" אותו מהצבעה במליאת הכנסת לפני למעלה משבוע, ברגע האחרון? מדוע נופפת בו אל מול עיניהם של תושבי גבעת האולפנה, בצורה כה מיותרת? מדוע איימת על ראש הממשלה, ועל שרי הממשלה, ועל חברי הכנסת? לו היית רוצה לקדם את ההליך, היית עושה זאת כפרלמנטר. אבל אתה ושכמותך עוד לא הבנתם את תפקידכם הפוליטי, כנראה.

בשורה התחתונה: הרווחנו. היום צריך להרים כוסית לכבודן של 551 יחידות דיור, שבנייני גבעת האולפנה בטלים בהן ביותר משישים.