את מי מעניינות המפלגות שלנו, שרק עוסקות במימון ישיבות ואולפנות?

הליכוד וש"ס עוקפים אותנו בסיבוב ואנחנו ממשיכים להתנהל כאילו היריקות של הציבור הכללי, בכל מערכת בחירות, הן בכלל גשם. איתמר בן גביר משיב לכרמי רונן וטוען: אין לנו מנהיג מלבד בן ארי

חדשות כיפה איתמר בן גביר 28/05/12 10:35 ז בסיון התשעב

את מי מעניינות המפלגות שלנו, שרק עוסקות במימון ישיבות ואולפנות?
אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa, צילום: אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa

"איך כשמתסכלים על הציונות הדתית רואים רק את בן ארי", ספק שואל ספק מטיח כרמי רונן ומספר לנו בטור שכולו התנשאות וחוסר פרגון לח"כ הכי פעיל בציונות הדתית, כי בן ארי "מכתים את כל הציונות הדתית".

לאחר שקראתי את הטור אני חייב לציין שיש נושא אחד שבו אני מסכים עם כרמי לחלוטין: אכן, המוסכניק שלו לא יצביע לציונות הדתית של היום והאמירה "אני אוהב את הערכים שלכם אך מרגיש לא שייך" היא הטרגדיה של כולנו, הרואים איך ליברמן הליכוד וש"ס עוקפים אותנו בסיבוב ואנחנו ממשיכים להתנהל כאילו היריקות של הציבור הכללי בכל מערכת בחירות הן בכלל גשם.

ואכן למה שבאמת יבחרו במפלגות הדגל שלנו? הרי כשכולם עוסקים בסוגיה של אויבי ישראל הנמצאים בתוכנו בציונות הדתית מדברים על מימון לימודי הישיבות והאולפנות. כשהשיח הציבורי מדבר על המסתננים הבלתי חוקיים, בציונות הדתית עוסקים רק בנושא גבעת האולפנה. ושהיה ברור: מימון לאולפנות ולישיבות זה חשוב. גורל גבעת האולפנה הוא נושא מהותי, אבל לציבור הכללי צריך להתחבר עם נושאים שהוא חי איתם, מתמודד איתם וסובל מהם.

זו בדיוק הסיבה לפופולאריות של מיכאל בן ארי בקרב הציבור הכללי ואכן בן ארי הוא הח"כ היחיד (יחד עם ברוך מרזל שאינו ח"כ ופעילים נוספים) שמצליחים לסחוף מאחוריהם את הרחוב, אלא שבמקום להתנהג בצורה נורמלית ולאפשר למי שמצליח לסחוף להוביל ולהנהיג, מתנהלים בציונות הדתית כמו בוועדה מסדרת של שנות החמישים ומבקשים לדחוף קדימה דווקא את מי שאינו פופולארי, דווקא את מי שלא מדבר לציבור בשפתו, דווקא את מי שייקח את הציונות הדתית לפינה חשוכה ושולית.

אגב, הטענה כי בן ארי מביא איתו שנאה היא תרתי דסתרי בדברי הכותב עצמו שמודה שבן ארי מדבר לציבור. אמנם הכותב מעריך את זה בשני מנדטים אך לכותב שורות אלה אין ספק שאם בן ארי היה מוביל ומנהיג בציונות הדתית הגרף של הסקרים היה עולה בצורה חדה.

בשכונת התקווה קיבלו את ד"ר בן ארי בקריאות "הוא הא מי זה בא ראש הממשלה הבא". הגיע הזמן שגם בציונות הדתית יבינו ויפנימו שאורלב, ואורי אריאל הם פרלמנטרים מצטיינים שיש להם מקום של כבוד ברשימה ציונית דתית, אך מי שצריך להוביל ולהנהיג הוא דווקא מי שיכול לסחוף את הציבור הכללי ולהתחבר ללבבות של אזרחי ישראל לא רק בבית אל ובקרית ארבע אלא גם בתקווה, בנתיבות אופקים ואילת.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן