"אתם רוצים להביא לחומש גאולה, בפועל אתם מביאים רק שנאה ובוז"

אחרי תקיפת בנו בכפר סמוך לחומש האשים הרב אבינועם הורביץ את מ"פ הגזרה בכך שלא עשה די למנוע האירוע. אשתו של המ"פ מגיבה ואומרת "הנערים מסכנים את אותם אלו שבאים להגן ולשמור עליהם"

חדשות כיפה ענת טבצ´ניק 06/04/14 14:03 ו בניסן התשעד

"אתם רוצים להביא לחומש גאולה, בפועל אתם מביאים רק שנאה ובוז"
ועד מתיישבי השומרון, צילום: ועד מתיישבי השומרון

כבר מספר שנים עולים קבוצות נערים ליישוב החרב חומש ואינם נשמעים להוראות כוחות הביטחון. הם לומדים במקום, מסתובבים ומראים נוכחות בצפון השומרון.

לפני כשבועיים עלתה קבוצת נערים שכזו לחומש וכנגדם עלו חיילי מג"ב על מנת לעוצרם. חיילי המילואים המוצבים במקום במהלך תעסוקה מבצעית באחריותו של בעלי, שהינו מפקד הפלוגה, הגיעו כדי לשמור על ביטחונם של הנערים.

בזמן האירוע התפזרו הנערים לכל עבר בניסיון להתחמק מחיילי מג"ב ונער אחד, בנו של הרב אבינועם הורביץ, ראש ישיבת 'אור מנחם' (יתק"א) בקרית ארבע, ברח לתוך כפר ערבי. לאחר האירוע סיפר הרב הורביץ על מה שאירע בכפר "המג"בניקים ידעו בדיוק לאן הוא רץ. הם שמעו את הקולות הקשים מאוד של ערביי בורקה שהיו במרחק של כמה מאות מטרים בלבד מהם, קולות שסימנו פתיחה בלינץ' שהתכוונו לקיים באריאל. זה התחיל מזריקת אבנים, מכות ואגרופים. הוא ניסה לברוח אבל הם הקיפו אותו מכל כיוון. זה היה רק עניין של כמה דקות עד שהוא לא היה בין החיים והוא הרגיש בהתאם, הוא היה לקראת אמירת וידוי כשלפתע הגיע רכב ושלושה ערבים דחפו אותו פנימה. למרבה הפלא והשמחה אותה חבורה שחטפה אותו בסופו של דבר החזירה אותו לשבי שומרון. לנו עד עכשיו לא ממש ברור מה בדיוק היה הסיפור. עד היום איש לא חקר את אריאל על האירוע עצמו, מה בדיוק היה שם ואת מי הוא פגש שם".

במכתב, אשר שלח הרב מאוחר יותר לחברי כנסת הוא האשים את בעלי " המ"פ ששמו צבי טבצניק נפגש שעה קודם עם בני גל מנכ"ל הישיבה לפגישת היכרות עם הישיבה. מדובר במ"פ מילואים שלא מכיר את הסוגיה מקרוב ולכן התקיימה הפגישה ביוזמתו. בפגישה הובהר למ"פ כי התנהלות הצבא מול תלמידי הישיבה הינה בלתי אחראית, שכן למרות הטענה הרשמית של הצבא כי מתוקף תפקידו לשמור על שלומם של תלמידי הישיבה הוא אינו יכול לאפשר להם לשהות במקום, בפועל כשמגיעים כוחות הביטחון, התלמידים נאלצים לברוח לכל עבר ובכך הם מסכנים את עצמם לפגיעה ע"י הערבים תושבי הסביבה. ולכן גם אם כוונת הצבא טובה בפועל דווקא הצבא גורם לסיכון מיותר של התלמידים. מסר דומה הועבר למ"פ כשעלה לחומש בשעה 11.15 (בערך) ע"י אחד מרבני הישיבה שנכח במקום. המ"פ התעלם מדבריו ואמר כי כוחות השיטור בדרך לפנות את התלמידים. שוטרי מג"ב החלו בהוראת החטיבה לבקש תעודות זהות מהנוכחים, כאשר התברר כי כוחות נוספים מגיעים על מנת לעצור את הנוכחים, קמו כל התלמידים ופנו להר סמוך כדי להימנע מעימות עם הצבא. באותה עת לא ניסה המ"פ או ג'יפ המג"ב לעכב את התלמידים".

במסגרת אחריות המ"פ, בעלי עשה כל שביכולתו בכדי להגן ולשמור על ביטחונם של כל הנערים ובתוכם גם על בנו של הרב אבינועם הורביץ ובמקום להודות לחיילים יוצא הרב בתגובה ומאשים את הצבא בהפקרות וזילות בחיי הבחורים.

ואני תוהה על שום מה. עוד ארבעה ימים הוא חוזר ואני יכולה לספר לך ולחבריך איך זה להעביר שבת אחרי שבת בלי אבא שהלך למילואים, על ארוחות ערב שבמהלכן מדברים על אבא עם הקטנים, ששואלים מתי הוא יחזור כבר, כי אבא שלנו לא מפספס אף יום מילואים, יש לו אחריות על אזרחים וחיילים, ויש לו רצון להגן ולשמור.

לי יש רק בקשה קטנה- שיחזור הביתה בריא ושלם, כי אנחנו מחכים לו, הדס יפתח ירדן ואני. כל מציאות לא חוקית הנגרמת על ידי אזרחים ומסכנת את חיילינו לחינם, היא בבחינת כל המסכן נפש אחת מישראל כאילו סיכן עולם מלא. האמירה הזו תקפה בעיני גם על נערי גבעות וגם על שמאלנים בקדום.

צבי נשלח על ידי הצבא ועל כן אחראי למלא את תפקידו נאמנה לפי חוקי מדינת ישראל אותה אנו משרתים ולה אנו נאמנים. כרגע אזורים כמו חומש אליהם אתם מגיעים ומבחינתכם מביאים גאולה לעם ישראל ולארץ ישראל על ידי כך, מביאים בפועל את ההפך הגמור, רק שנאה ובוז. נתק.

לפני כמעט 30 יום התייצבו למילואים חיילי הגדוד והפלוגה של בעלי. עזבו בית, עבודה וילדים. באו כי הם חלק ממשהו גדול ונשגב שנקרא עם ישראל. חיילי המילואים המתייצבים לכל קריאה, לא משנה מה דעותיהם הפוליטיות, הם עם ישראל. הם השומרים על ארץ ישראל ועם ישראל יותר מכל.

עוד ארבעה ימים הפלוגה הזו מסיימת (תודה לאל) ויבואו חיילים חדשים ושוב יעלו נערים לחומש וכל המשתמע מכך והחיילים שוב יהיו שם כדי להגן עליכם ושוב תברחו ושוב תסכנו את עצמכם ואת ילדכם. שוב תסכנו את אותם אלו שבאים להגן ולשמור עליכם ובמקום- צריכים לכלות זמנם על משחקי ילדים.

אנא מכם, הפסיקו לסכן את עצמכם ואת החיילים. די להפקרות בדרך בה אתם בוחרים להתנהג.

שים לב הרב אבינועם הורביץ, על מה אתה מתרעם ומבקש לחקור ולמצות את הדין ועל מה אתה זועק הפקרות.

אני רוצה לאחל לך ולכל החיילים הכי נהדרים בצבא, פסח כשר ושמח. חג של גאולה.

שנדע להבחין בין רע לטוב ולא נבלבל ביניהם.

ענת טבצ'ניק אשתו של צבי טבצ'ניק (רב סרן במיל')