ארץ וגאס ירושלים

כשיצאנו מהמתחם הרגשתי כאילו לקחו את יופייה הטבעי, האצילי, ההיסטורי של ירושלים ודחפו אותו בכוח לתוך אמבטיית פודרה מלאה באחד מהבשמים שמשיגים בסיילים של ה'משביר לצרכן'

חדשות כיפה אבינועם הרש 17/04/14 09:52 יז בניסן התשעד

ארץ וגאס ירושלים
66AVI‏, Cc-by-sa-3.0, צילום: 66AVI‏, Cc-by-sa-3.0

אין ספק שהישג אחד כבר נרשם על שמם של תושביה החילונים של הבירה שמסרו נפשם על קידוש פתיחת עיר הסרטים הראשונה של ירושלים בשבת:

ירושלים באמת נראית 'קצת' אחרת.

מבלי להיכנס לזכותם הלגיטימית של תושביה החילונים של העיר לקבל בדין את ליטרת התרבות שלהם, מעניין אותי לדעת, האם גם הם דמיינו שכלבלב הצ'יוואווה החמוד שכל כך נלחמו למענה, תהפך לרוטווילר הסרטים המפלצתי והמכניס שעליו פנטזו כבר שנים רבות האדונים אדרי.

בכלל, בהתחשב בגודל המונומנט אדיר המימדים שלידו היכל בית המשפט העליון נראה כמו עוד מצג מ'מיני ישראל', נראה שנמצאה סוף סוף החוליה החסרה בשרשרת הדורות החדשה של מוזיאון מגדל דוד, לפי הסדר:

ירושלים בתקופת בית ראשון, ירושלים בתקופת בית שני, ירושלים בתקופה הרומית, ירושלים בתקופה הביזנטית, ירושלים בתקופת האחים אדרי, ירושלים מתבקשת לכבות פלפונים ולספוג את חווית הצפייה האל חושית.

בכניסה למתחם הצנוע והירושלמי מחכה לכם חלל בגודל השטח של מוזיאון ישראל כולל החנייה והכביש המחבר לקריית הממשלה ובמידה והכתוביות הפרובינציאליות בשפת הקודש מעכבות אתכם מלחשוב גדול, יותר גדול, הכי גדול שיש, מגיעות בובות הענק של אחד מגדולי אומתנו והאושפזין הראשון: אברהם לינקולן ומבהירות שאולי ארץ ציון ירושלים, אבל ב'וגאס הירושלמית' בייבי, נהנים שבעתיים.

שתי נברשות נוצצות וענקיות קידמו את פנינו בכניסה למתחם הפעילויות ועד שכבר הצלחתי למצוא מבעד לפסטיגל צבעי האדום לבן כחול האמריקאי איזה סימבוליקה ציונית ישראלית הסתבר שכחול ולבן זה גם הצבע של הדרדסים.

כשיצאנו מהמתחם הרגשתי כאילו לקחו את יופייה הטבעי, האצילי, ההיסטורי של ירושלים ודחפו אותו בכוח לתוך אמבטיית פודרה מלאה באחד מהבשמים שמשיגים בסיילים של ה'משביר לצרכן'. ואני מתכוון לבושם השני.

יודעים מה? מפלצת הסרטים הזו זה כבר לא קשורה למרקם החיים בין דתיים וחילונים או לכפייה דתית, אלא סתם לטעם רע ולמיקום אומלל במיוחד:

נסו לדמיין בעצמכם איך היו הבריטים מגיבים אילו היו פותחים להם את 'קרקס מדארנו' ברחבת ה'בקינגהם פאלס'.

דקה אחרי שיצאנו, העפתי מבט אחרון לעבר ממלכת הממתקים המנצנצים וחשבתי שגם אם יש שופטים בירושלים ובוודאי שצריך להתחשב גם בציבור החילוני, זה שהם אפשרו לפתוח את המתחם במיקום הממלכתי הזה, מראה שלפחות מישהו כאן, לקח צעד אחד קדימה את הביטוי: 'לחיות בסרט'.

--

רק טוב

אבינועם הרש

העברת סדנאות והרצאות לנוער סמנכ"ל פיתוח והדרכה, חברים מקשיבים.