ארגון צהר? "שמור אותי מאוהבי"

ארגון צהר חצו את הקו בהכרזה על תוכנית הכשרות והוא מאשים אותם ביצירת האוירה נגד הרבנות הראשי. הרב אבנר פורת מרבני דרך אמונה חושב שזה לא מקרה שצהר ונאמני תו"ע ברכו יחד על המהלך

חדשות כיפה אבנר פורת 26/06/16 14:48 כ בסיון התשעו

בדיחה של הילדים מספרת על אוטובוס שמתנהל בדרכו. באמצע הנסיעה ניגש אחד הנוסעים לנהג, ולפתע מקיא עליו. הנהג הנדהם פונה לנוסע ושואל - "אתה לא חושב שאתה מגעיל?". והנוסע עונה - "אני? תראה איך אתה נראה".

אין יותר מתאים מלתאר את יחסו של ארגון 'צהר' לרבנות הראשית לישראל.

במשך 20 שנה עסוקה הנהלת הארגון בשפיכת קיתונות של ביבים על הרבנות הראשית ובהשחרת פניהם של הרבנים הראשיים. לאורך כל השנים הללו אנו שומעים שוב ושוב על חוסר הרלוונטיות, על הניתוק, על השחיתויות ועל חילול השם שיש במוסד הזה.

וכך במהלך ארוך טווח, הם הצליחו ליצור דה-לגיטימציה ותודעה ציבורית שכזאת, שבעקבותיה הם יכולים היום להצביע על הרבנות הראשית, ולומר 'ראו איך הם נראים'.

כמובן, הכל נעשה במתק שפתיים, ובהצהרות חוזרות ונשנות, כי דבר אין להם נגד הרבנות הראשית, ולהיפך, הם דווקא חפצים לתקנה.

בבחירות האחרונות לרבנות הראשית נחשפה המגמה, כאשר הנהלת הארגון פתחה בקמפיין יח"צני ענק, בעלויות חסרות תקדים, למען בחירתו של אחד מחברי ההנהלה למשרת הרבנות הראשית.

עד כדי כך קידשה המטרה את האמצעים, שגם את מועמדותו של הרב יעקב אריאל שליט"א, נשיא הארגון עד לעת ההיא, דאגה הנהלת 'צוהר' לסכל, למרות התמיכה הרחבה בו בקרב גדולי התורה בציונות הדתית.

יש להזכיר, כי כל המהלכים הללו ורבים אחרים, נעשו בהדגשה מתמדת של העובדה כי מדובר בארגון רבנים המונה מאות רבנים, אולם דא עקא, שמאות הרבנים הללו, הצטרפו לארגון בשביל לערוך חופות, ומעולם לא נשאלו, ובוודאי שלא נתנו את הסכמתם לכל מה שנעשה כאילו בשמם. להנהלת הארגון היה הרבה מה לחשוש מהתנהלות דמוקרטית בתוך הארגון. וכך, גם קולות המחאה שעלו מפעם לפעם ע"י רבנים מתוך הארגון, הושתקו בסופו של דבר.

כעת, בעקבות הפרסום, כי ברבנות הראשית שוקלים אפשרויות שונות ביחס למערך הכשרות, ובהן גם אפשרות של הפרטה ברמה מסוימת, מיהרה הנהלת הארגון לקפוץ על העגלה, ולהכריז שיש בכך כדי ליישם את מדיניות הארגון, שכידוע מבקש להפריט חלק ניכר מענייני הדת במדינת ישראל, מדיניות שבאה לידי ביטוי בתכנית 'ג' באלול', שפורסמה לפני מספר שנים, כחלק מההכנה להתמודדות על משרת הרבנות הראשית.

מידע ממקורות מהימנים ביותר דיווח, שגם בפרסום תכנית זו, כמו במקרים קודמים, נעשה שימוש ברב יעקב אריאל שליט"א ללא רצונו, לאחר שלמרות שהוא חתם על טיוטת התכנית, הוא לא נתן את הסכמתו לפרסומה.

לא לחינם, התפרסמה ברכתה של הנהלת צוהר לפרסום יחד עם תגובת נאמני תורה ועבודה. המגמה אחת היא - השלטת רוחות ומגמות ליברליות על דמותה התורנית של מדינת ישראל.

"והיא לא תצלח"

אבנר פורת, חבר ארגון הרבנים 'דרך אמונה'