איפה הייתה השקיפות בכפר מימון?!

פנחס ולרשטיין מבקש כעת שקיפות ואני שואל: איפה היתה השקיפות בכפר מימון, בגוש קטיף? איפה אתם הייתם מול הציבור שלכם? במאבקים האחרונים הוביל בוארון מאבקים למרות ולרשטיין ומועצת יש"ע

חדשות כיפה נחום שוורץ 11/01/15 19:52 כ בטבת התשעה

איפה הייתה השקיפות בכפר מימון?!
פרטי, צילום: פרטי

בדברים שפורסמו הבוקר באתר 'כיפה' דורש פנחס ולרשטיין מהמועמדים להציג את עמדותיהם בשקיפות במגוון נושאים, כמו כן בוחר פנחס לתקוף את אביחי בוארון, מועמד בבחירות המוקדמות בבית היהודי בצורה אישית בנושא המאבק בעמונה, והכשלת מועצת יש"ע בהצלחתו.

הנני תושב עמונה מן השורה, לא פוליטיקאי ולא בעל אינטרס (גילוי נאות - שכנו של אביחי, מה לעשות עמונה עדיין מאד קטנה) הייתי חבר במטה המאבק של עמונה לפני תשע שנים בזמן הריסת הבתים וגם בשנתיים האחרונות. בשני המאבקים הצליח אביחי בוארון לקדם מהלכים בנחישות ובמקוריות וזאת פעמים רבות למרות פנחס ומועצת יש"ע.

המאבק בעמונה לפני תשע שנים התעורר זמן קצר לאחר גירוש וחורבן גוש -קטיף, האווירה הכללית באותם ימים הייתה אווירת נכאים, אך יותר מכל הורגשה החשדנות וחוסר האימון כלפי כל ניסיון למאבק, פועל יוצא של רמיית הציבור ע"י פנחס עצמו ומועצת יש"ע שהנהיגו את "המאבק" בגוש קטיף. השאלה הראשונה שנשאלנו באותם ימים כאשר פנינו אל הציבור הייתה "האם אתם הולכים עם מועצת יש"ע?" כאשר ברור שתשובה חיובית תגרור אחריה חוסר שיתוף פעולה מוחלט. מטה עמונה ובראשו אביחי נאלץ באותם ימים לנהל מאבק כפול: מחד נגד כוחות ההרס ומאידך התנהלות מול ההיסטריה של פנחס ומועצת יש"ע אשר היו מודעים לתדמיתם השלילית. על רקע אירועים אלו פיתח פנחס איבה אישית כלפי אביחי ואף דחה ניסיונות של אביחי לפייסו מתוך כבוד לגילו ולעשייתו ההתיישבותית.

עתה מבקש פנחס שקיפות ואני שואל: איפה היתה השקיפות בכפר מימון, בגוש קטיף? איפה אתם הייתם מול הציבור שלכם?

המאבק הנוכחי על עמונה מתנהל עד כה במישור המשפטי והמדיני. במקביל לעמונה מתנהל המאבק במקומות נוספים ובתוכם היישוב מגרון אשר לצערנו פונה לאחר הסכם שגובש בין המדינה למועצת יש"ע. מטה מאבק עמונה ובראשו אביחי הבין שעל מנת להשיג תוצאות צריך לפעול בצורה שונה, עד כה לא זיהינו שינוי בדפוסי הפעולה של מועצת יש"ע. אביחי שפועל באומץ, הצליח ליצור קו משפטי עצמאי וכן קשר ישיר עם גורמים מדיניים בכירים ומנסה לקדם מהלכים לטובת עמונה מתוך חשיבה מחוץ לקופסא. כדרכן של היררכיות ותיקות קשה למועצת יש"ע לשחרר קצת את המושכות ומכאן ניסיונם לנטרל ולהכשיל גורם אשר יכול להיות משמעותי במשבצת הפעולה שלהם.

ציבור המתפקדים של הבית היהודי הוא ציבור חכם ויודע ללמוד הן מכלל לאו, עצם היציאה של פנחס נגד אביחי מעידה על אביחי כגורם משמעותי, אמיץ, בעל יכולות. בהצלחה לכולם.

הכותב הוא תושב היישוב וחבר מטה עמונה