איך מישהו יכול לוותר על אורית סטרוק?!

משה מאירסדורף, היועץ התקשורתי לשעבר של ח"כ אורית סטרוק יוצא להגנתה ומסביר מדוע אין שום תירוץ לגיטימי להוציא אותה מהכנסת רק משום שהיא אישה

חדשות כיפה משה מאירסדורף 18/12/14 08:20 כו בכסלו התשעה

איך מישהו יכול לוותר על אורית סטרוק?!
באדיבות המצולם, צילום: באדיבות המצולם

אני אפילו לא יודע למי אני מכוון את המאמר הזה. לאורי, לנפתלי או בכלל לציבור.
3 שנים וחצי עבדתי עם אורית סטרוק. שנה וחצי מתוכן כעוזר פרלמנטרי. זכות גדולה.
אני קורא את הכותרות על המו"מ ומשתגע מהמחשבה שיש באמת מי שחושב לוותר עליה. אז החלטתי לכתוב. אודה לכם אם תתנו לזה עוד חשיפה.
אני יודע שאני קצת יורה, מטאפורית, ברגל שלי מבחינה מקצועית באמירה הבאה אבל הציבור לא יודע עד כמה האישה הזו משמעותית לארץ, לעם ולתורה.
40% מהפעילות שלה גם אני לא ידעתי. 30% ידעתי והיא לא הרשתה לי להוציא. את ה30% הנותרים ניסיתי להוציא לידיעת הציבור כמיטב יכולתי.

יש לי עשרות סיפורים קטנים וגדולים על העשייה הבלתי נלאית שלה. על הצניעות שלה. על הדייקנות והמסירות שלה. על הפער בין התדמית לאשה שאני מכיר. גם סיפורים אישיים שכל ח"כ "נורמאלי" היה רץ לעשות עליהם סיבוב בתקשורת.
קחו לדוגמא את התמונה המצורפת עם הבחורה מ"עזרא" שאורזת מצרכי מזון לקראת פסח למשפחות נזקקות. לפני שנה בערך, כשהתקשורת הייתה בטרנד של חשיפת ההון האישי של הח"כים, פנו לאורית מתוכנית הבוקר של ערוץ 2 ושאלו אם תסכים. אורית התייעצה עם בעלה והסכימה ל"חשוף" את כל מה שאין לה...כדבריה. ואז בנסיעה בשעת לילה מאוחרת, היא מספרת לי שכשארזה את האריזות למשפחות הנזקקות היא פתאום קלטה שהשנה, זו השנה הראשונה שהיא לא מקבלת "קמחא דפסחא" לחג. אני זוכר שכמעט עשיתי תאונה מההלם. שאלתי אותה: "מה? הייתם עניים בכזו רמה"? ואורית ענתה בחיוב: "היו תקופות שהגמ"חים עזרו לנו להתקיים, לקנות משקפיים או לעשות טיפול רפואי מסוים. לא אכלנו נגיד עוף באמצע שבוע. מאז שאני מקבלת משכורת של ח"כית המצב השתפר לעין ערוך".

קשה להבין עד כמה היא לא החזיקה ממעמדה. ואני לא מדבר על הנסיעות הליליות באוטובוס האחרון מירושלים לחברון. יום אחד כשישבה נדמה לי בוועדת הפנים, ישב שם אדם נכה, שלום קוטשר יו"ר ארגון של נפגעי שיתוק מוחין ששטח באופן מרשים את הבעיות שאיתן הם מתמודדים. אורית ניגשה אליו לאחר הדיון ואמרה לו: "תשמע אנחנו חייבים להיפגש. אני רוצה לעזור". מי שקצת מכיר מה הדינמיקה בין ארגונים חוץ פרלמנטריים שמעוניינים להיפגש עם חברת כנסת יודעים שזה בדרך כלל מרדף שלא נגמר. כשישבנו איתו הוא סיפר לי בהלם (כי היא לא..) איך ניגשה אליו, וציין שהוא כבר כמה שנים מגיע לכנסת ומנסה לטפל בבעיות ומעולם זה לא קרה לו שח"כ ניגש אליו מיוזמתו. מהפגישה שבה ישבנו איתו ועם אנשים הארגון שלו יצאו שלוש הצעות חוק שנועדו לסייע לקשישים סיעודיים ולמנוע את נטישת המטפלים שלהם.

מה שבאמת הדהים(ועצבן בטירוף) כדובר שלה, היה העובדה שהיא חילקה קרדיטים לכל העולם ולאשתו. קרה כל כך הרבה פעמים שהייתי סוגר אייטם נניח ביומן בוקר, והיא הייתה אומרת לי: מצוין, תפנה אותם לח"כ או לשר ששיתף איתה פעולה או לאיזה עו"ד שהייתה מתייעצת איתו בנושא. ואני הייתי מתחרפן:"אבל אני לא הדובר שלהם. אני הדובר שלך. למה את לא לוקחת קרדיט על מה שאת עושה??" והיא הייתה עונה שוב ושוב את אותה תשובה: "הקרדיט פחות חשוב. כשאדם שמשתף איתי פעולה רואה שאני נותנת לו את הקרדיט זה נותן לו מוטיבציה לעזור לי גם בפעם הבאה".
עד היום, גם כשאני כבר לא עובד איתה, עוד לא נגמלתי מהמנהג ואני מסמס לה בעצבים כשאני מזהה פעילות שאני יודע שהיא יזמה ומישהו אחר לוקח עליה קרדיט.
וכדי שלא נתבלבל, הצניעות שלה עמדה ביחס הפוך בדיוק לכמות העשייה שלה. בוקר שמתחיל ב6:00 בתפילה במערת המכפלה ונגמר עמוק לשעות הקטנות של הלילה. היא ידעה שמסתלבטים עליה על הטלפונים שמזכירים שוב ושוב לשר מסוים שהבטיח לה לטפל באיזה נושא. אבל באמת שמעולם לא ראיתי שזה פגע בה. היא שליחה נאמנה לרעיון וזה הדבר היחיד שמנחה אותה.
"שפחה לעם קדוש על אדמת הקודש"
ועוד לא התחלנו לדבר על מה שהיא עשתה בשביל ארץ ישראל.
רץ עכשיו איזה קמפיין הזוי שדורש ממנה לוותר על מקומה ברשימה של אלי ישי לכנסת. "בשביל השלום".
אני לא יודע מה אורית תעשה. אני יודע דבר אחד: לנו אסור לוותר.
לסיום, אני מצרף כאן דו"ח אחד לדוגמא, שנשלח לחברי מרכז תקומה אחת לחודש כדי שיכירו את הפעילות של חברי הכנסת של תקומה.
תקראו את הרשימה הזו: זה הספק של חודש אחד בלבד. וגם, רק ה30% שמותר לספר.
סיכום חודש יוני
מדיני-בטחוני:
• מאז החטיפה של שלושת הנערים יזמתי והבאתי לשני מהלכים חשובים שנועדו ליצירת לחץ על החוטפים, מניעה של חטיפות עתידיות על ידי שבירת מעגל הקסמים הם חוטפים=אנחנו משחררים:
א. כליאה מחדש של כ-50 משוחררי עסקת שליט הנמצאים ביהודה ושומרון.
ב. חילוט סכום הכספים שמעבירה מדי חודש הרש"פ למחבלים הכלואים בישראל על מעשי טרור מהסכום המועבר לרש"פ באמצעות ממשלת ישראל.
התיישבות:
• אושר דיון מהיר בוועדת הכספים על מצב התחבורה הציבורית ביו"ש ועיכוב הכספים לרכישת אוטובוסים ממוגנים.
• פנייה לשר לבט"פ על מנת לפעול במהירות למעצר המאיימים על ראש מועצת בית אריה, אבי נעים ולהגברת בטחונו.
• בהמשך לחתימתי על מועמדתו של ידידי, אוהב ארץ ישראל, הנשיא הנבחר רובי ריבלין על טופס המועמדות לנשיא המדינה, פעלתי למען בחירתו של לפני הבחירות ובעיקר בין הסיבוב הראשון והשני על מנת להפעיל את הלחץ הדרוש כדי לוודא שייבחר.
משטרה- משפטי:
• חוק הטרור- המשך מעורבות בניסוח חוק הטרור בוועדת חוקה על מנת לוודא כי מחד ניתנים למדינה הכלים להתמודד עם הטרור הערבים, ומאידך, שלא ינוצל לפגיעה בזכויות אדם ללא ריסון. בתוך כך הודעתי כי אם יוגדרו עבירות 'תג מחיר' כטרור לא אצביע בעד החוק.
• גילוי מידע כוזב שניתן לוועדת חוקה ועל בסיסו אושר לקחת דגימות דנ"א ממי שנחשד באלימות נגד שוטרים. בעקבות הגילוי הוקפא הנוהל עד להודעה חדשה וכעת אני פועלת להחזיר את הנושא לוועדה/
• דיון מהיר בוועדת הפנים על חוק התגים שנועד להחמיר את הענישה על שוטר שאינו הולך עם תג זיהוי.
• פעלתי במסגרת הוועדה לביקורת המדינה לבחינה חוזרת של נציבות הביקורת על פרקליטות המדינה לאחר שבמשרד המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה דאגו לעקר את הנציבות מכל תוכן משמעותי וכדי לחסן את עצמם מביקורת עתידית.
• במהלך שעת שאלות לשר לבטחון פנים, בצד שבח על פעולתה המהירה של המשטרה ובהתערבותו האישית של השר באבטחתו של ראש מועצת בית אריה, הפניתי את תשומת ליבו לאירוע חמור ביותר של תקיפת 15 בחורים מישיבת הר המור שצעדו בעיר העתיקה במוצאי חג השבועות והותקפו על ידי עשרות ערבים. השר הודיע כי יעקוב מקרוב אחר החקירה ויוודא כי ממצים את כל ההליכים על מנת להעמיד למשפט את האשמים.
• שאילתא לשר לבט"פ על ארוע 'תג מחיר' פלשתיני בקבר אלעזר הכהן בעוורתא.
תודעה:
• השתתפות בכנס במפגש עם מועמד אפשרי לנשיאות מייק האקבי
• השתתפות במפגש עם עיתונאים יהודים אמריקאים בירושלים.
• סיור למועצת ראשי הסניפים של הבית היהודי בחברון.
• סיור לתא הסטודנטים של הבית היהודי באוניברסיטת ת"א
דת ומדינה:
• ביוזמתי נערך בבית היהודי יום עיון בנושא דת ומדינה בו נדונו יחד עם רבנים ומשפטנים הסוגיות העומדות לפתחה של המפלגה בנושאי דת ומדינה.
חברתי- חקיקה:
• חוק אפליה מחמת גיל- עבר הכנה לקריאה שנייה ושלישית ויעבור בקרוב להצבעה במליאה. על פי החוק אזרח שהופלה בשל גילו במתן שירות רפואי על פי חוק זכויות החולה ובמתן שירות עסקי יזכה לפיצוי.
• ניהול משא ומתן מול משרד המשפטים, הפנים ורשות ההגירה על קידומו של חוק בהסכמה שיחמיר את הנהלים כך שעובד סיעודי זר לא יוכל לנטוש את הקשיש שבו הוא מטפל.
• הגשת חוק המסדיר ומצמצם את אפשרות השימוש בטופס ויתור על סודיות רפואית.