תכנית ההתנתקות של איילת שקד

אחרי ההפסד בבחירות, זה הזמן של האישה החזקה והפופולרית בפוליטיקה להתנתק מנפתלי בנט ולפלס לעצמה את הדרך הפוליטית. אולי עד לראשות הממשלה, בעידן שאחרי נתניהו

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 12/04/19 16:37 ז בניסן התשעט

תכנית ההתנתקות של איילת שקד
שרת המשפטים איילת שקד | זה הזמן להיפרד, צילום: פלאש 90

במשך כל מערכת הבחירות, בכל ראיון של ראשי הימין החדש, הדגישו השניים כי נפתלי בנט קודם לאיילת שקד. "יש הנהגה משותפת", אמרו לנו השניים, אך היה ברור שבנט הוא הראשון ושקד אחריו. באמצע קמפיין הבחירות, החליטו הקמפיינרים לתת את הבמה המרכזית לשרת המשפטים ולא לשר החינוך. ככל הנראה ההחלטה התקבלה באיחור ושני השרים, כולל ח"כ שולי מועלם-רפאלי נותרו מחוץ לכנסת ה-21. אבל אולי זאת ההזדמנות של איילת שקד לבצע את תכנית ההתנתקות מהשותף הפוליטי, תכנית ההתנתקות מנפתלי בנט.

בראיון שנתנה שרת המשפטים, אילת שקד ביחד עם שר החינוך, נפתלי בנט למשה ויסטוך בכיפה, ענתה שקד לשאלת הריצה לראשות הממשלה ככה: "נפתלי יהיה ראש ממשלה אחרי עידן נתניהו, אני אתמודד אחרי נפתלי". כשחושבים על לוחות הזמנים, מדובר על התמודדות בעוד כ-12 שנה, אם שקד תלך לפי התכנית שרצתה. יש מצב שעד ששקד תחליט בכלל על ריצה לראשות הממשלה, החללית הרביעית של ישראל כבר תנחת על הירח. נקווה שהפעם היא תנחת בהצלחה. בנוסף, בלא מעט ראיונות של שקד, הודתה השרה הפופולרית כי התכנית של ההיפרדות מהבית היהודי הייתה פרי דמיונו של בנט, ולא שלה. היא לא שמחה לבצע את המהלך של עזיבת בית פוליטי וניסיון הקמת בית פוליטי חדש.

משהו חדש נגמר | נפתלי בנט ואיילת שקד

משהו חדש נגמר | נפתלי בנט ואיילת שקדצילום: פלאש 90, נעם רבקין פנטון

זה הזמן של איילת שקד להיפרד מנפתלי בנט ולהתחמם על הקווים לטובת מערכת הבחירות הבאות. זה הזמן של איילת שקד לחזור לבסיס האם שלה, למפלגת השלטון שלא מצליחה למצוא יורש לבנימין נתניהו, זה הזמן של איילת שקד לחזור לליכוד. הרי לכולם הייתה ברורה התכנית של הימין החדש בבחירות האחרונות; להביא עוד קולות מהציבור הכללי ובשלב מסוים לחבור לליכוד ואף להשתלט עליו. ההפסד של הימין החדש במערכת הבחירות נותן לאיילת הזדמנות פז, להגיד שלום לנפתלי בנט בלי ייסורי מצפון. הרי גם בנט עצמו ביצע לא מכבר התנתקות פוליטית מהבית היהודי והקים את הימין החדש. לכן, הוא יבין את הצעד של שקד אל עבר מחוזות חדשים ולא יוכל להאשים אותה בבגידה. מעבר לכך, בנט הוא זה שצריך לשאת באחריות על הכישלון של הימין החדש, ועל ההישארות שלהם מחוץ למגרש הפוליטי.

הפופולריות של שקד גדולה משל בנט. היא נתפסת כבולדוזרית, כאישה לוחמת, חכמה ומרשימה. אפשר לחבר לנתון הראשון גם את הריק שנוצר בעידן נתניהו בליכוד. אין אף פרסונה פוליטית שיכולה להיכנס לנעליים העצומות של ראש הממשלה הנוכחי. שמענו כבר כל כך הרבה על גדעון סער, גלעד ארדן וגם על ישראל כץ. כל כך הרבה זמן שאותם "יורשים פוטנציאליים" נמצאים בשדה הפוליטי, כך שנדמה בעיני רוב הציבור, ואולי גם בעיני חברי הליכוד כי מהותם הכוללת היא הישארות בתפקיד שר כזה או אחר, אך הן אינן הדמויות שעשויות מהחומר הדרוש כי להגיע ליעד הנחשף - לראשות הממשלה. איילת שקד תוכל כאמור לעזוב את נפתלי בנט ולהתמודד בליכוד. זה יהיה לא פשוט בכלל להתמודד ישר על ראשות מפלגת השלטון, אך שקד מביאה ניחוח אחר למפלגה, בלי שום קשר לבושם "פשיזם" שפרסמה כחלק מקמפיין בחירות 2019.

עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה, כך כתב הזמר דודו טסה. המשפט הזה, הוא אולי המשפט שצריך להנחות את שקד עד לכס הממשלה. אם עד עכשיו היא חשבה שהיא צריכה לחכות לבנט, שיכבוש את ראשות הממשלה, אז ההפסד המפואר של הימין החדש יכול לקרב אותה אל החלום האמיתי על ראשות הממשלה בלי לחכות לבנט. שרת המשפטים צריכה בשנים הקרובות להכין את השטח, ולהכיר את פעילי הליכוד השונים, כמו שעשה גדעון סער, וכמו שעשה ניר ברקת בשנים האחרונות שלו כראש עיריית ירושלים. שקד צריכה ללמוד משני הפוליטיקאים המנוסים כיצד עושים זאת ולעקוף אותם בדרך להנהגת הליכוד ואחר כך, על הנהגת מדינת ישראל. ואם לצטט עוד שיר ישראלי מוכר, ישן יותר ומעט קלישאתי, אז אומר לשקד כך: "כל סוף הוא התחלה חדשה, העצב הוא סימן שבקרוב תבוא שמחה", כפי ששרו בשנות ה-90 שבק"ס'. איילת שקד צריכה להפנים את ההפסד של 2019 ולתכנן את הניצחון של שנת 2023.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן