רוצו שקד בנט וסמוטריץ, רוצו

הציונות הדתית צריכה לאמץ את מודל המפלגות החרדיות ולרוץ כשתי מפלגות אחיות, כשהן פונות לקהלים שונים. כך טוען צור פלק שמציג, בניגוד לרבים, זווית יותר מבינה לפיצול בבית היהודי

חדשות כיפה צור פלק 06/01/19 16:16 כט בטבת התשעט

רוצו שקד בנט וסמוטריץ, רוצו
הציבור מעדיף אותם. שקד וסמוטריץ, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

השבוע נפל דבר בגוש הימין.

במהלך שככל הנראה תוכנן כבר תקופה ארוכה מראש, התפצלו השרים שקד ובנט יחד עם חברת הכנסת מועלם רפאלי מהבית היהודי והקימו את "הימין החדש".

לגוש הימין יש שתי אופציות:

הראשונה (שלצערי השבוע היה נראה כי אנחנו מתקדמים לדרך זו) היא לצאת למלחמה על פחות או יותר אותו מאגר קולות, בליווי האשמות והשמצות הדדיות בקשר לתרומה של כל מפלגה למחנה.

השנייה- לאמץ את המודל החרדי, כך שכל מפלגה תעסוק בעיקר בקהל היעד שלה.

גוש הימין חייב לאמץ את מודל המפלגות החרדיות בכל הקשור  ל"הסכם אי התחרות". הדבר רק יועיל לגוש הימין. אם היום הבית היהודי ניסה לחבר בתוכו את כל מי שמימין לנתניהו והצליח להשיג רק שמונה מנדטים כי ארבעה נזרקו לפח במפלגות של "יחד" ובן גביר, שלושה נכנסו מתחת לאלונקה של הליכוד ועוד שלושה פחדו מסמוטריץ' ולכן הלכו לכחלון ולפיד, זה אומר שיש למפלגות האלה יחד פוטנציאל של כ18 מנדטים.

במקום להיאבק על אותם קולות ולחפש את אותם מועמדים (מרים פרץ והרב רפי פרץ) וכל היום להתקוטט, כל מפלגה צריכה לעשות הכל כדי למקסם את הכוח שיכול להגיע אליה מקהלים שונים!

אל תתעסקו כלל אחד בשני. שקד ובנט צריכים לא לפרסם ב"בשבע" ובעלוני השבת ולכוון למקור ראשון, ישראל היום וידיעות, בלי שלטים בבית אל ובקריית משה. ואילו הבית היהודי צריך להתאחד סביב מי שיכול לחבר לתוכו כמה שיותר מצביעים שלא רוצים להצביע לבנט או נתניהו, כשאני מניח שמדובר וודאי בסמוטריץ' - הציבור מודה לנציגיו הוותיקים אבל צמא לדור ההמשך.

הבית היהודי צריך לאחד לתוכו את המפלגות של אלי ישי ובן גביר ולכוון בקמפיין לאנשי קריית ארבע, יצהר,  הר המור, עלי וחספין.

בצורה כזאת לכל מפלגה יש מאגר של 8-9 מנדטים פוטנציאלים שהיא צריכה לכוון אליהם. אם הם יעבדו נכון, הם יצליחו להביא יחד כ14-15 מנדטים מימין לליכוד, ובעצם כל מספר מעבר ל11 מנדטים שהם קיבלו כרשימה אחת כרגע בסקרים מהווה הצלחה למהלך של שקד ובנט.

 מהלך הפיצול יוביל אמנם לשתי מפלגות קטנות יותר, אבל כפי שראינו בכנסת הנוכחית, כשנתניהו רוצה, גם מפלגה של 6 מנדטים יכולה לקבל את תיק הביטחון או את תיק הפנים.

שתי המפלגות יכולות לצמוח או להתרסק, לכל אחת מהן יש אינטרס שגם המפלגה השנייה תצליח (בנט יאותת לליברלים יותר וסמוטריץ' לחרדלים יותר) והן יכולות להיות "מפלגות אחיות" כמו ש"ס ויהדות התורה. 

היעלבויות ואגו לא יועילו עכשיו.

רבתם קצת השבוע ועכשיו הגיע הזמן לשחרר.

הגיע הזמן לרוץ בכל הכח, כי יש לכם מדינה לקדם.

אם קובעי הרשימות יציבו את בצלאל סמוטריץ' במקום הראשון, אחריו את אלי ישי, איתמר בן גביר, הרב אלי בן דהאן, אורית סטרוק, אורלי גולדקלנג, מוטי יוגב וצבי סוכות, וודאי בעיניי שרשימה זו תגרוף את מספר הקולות המרבי לצד הבית היהודי.

 

והערת אגב, הרעיון של יו"רים משותפים מעניין, אבל בשביל שלא יראה שמדובר רק בגימיק, על בנט לגלות מנהיגות ולהציב את השרה שקד בראש הרשימה באופן רשמי. מהלך כזה יוביל למנדט שניים נוספים ל"ימין החדש".

הכותב היה בעבר מתפקד בבית היהודי שמתכוון להצביע בבחירות הקרובות לימין החדש