ראש העיר הבא של ירושלים? רק זה יפשיר את הקפאת הבניה

גבי שיינין, תושב העיר העתיקה ודור שביעי בבירה, מבקש מתושבי ירושלים לתמוך במועמד, שבניגוד לקודמיו, ישים את הבניה בעיר בראש מעייניו

חדשות כיפה גבי שיינין 30/08/18 13:30 יט באלול התשעח

ראש העיר הבא של ירושלים? רק זה יפשיר את הקפאת הבניה
ירושלים, צילום: פלאש 90

בעוד כחודשיים בדיוק ניגש כולנו לקלפיות ונבחר ראש עיר שינהל את העיר היהודית הגדולה בישראל ובעלת האוכלוסייה הערבית הגדולה בישראל.

למעלה מתשע מאות אלף תושבי ירושלים נושאים עיניהם אל הקומה השישית בכיכר ספרא. אני יליד ירושלים וחי בה כבר עשרות שנים, עברתי את כל ראשי העיר שכיהנו כאן, כל אחד ומעלותיו, כל אחד ומגרעותיו. לאחד היה חשוב הניקיון, לשני הייתה חשובה חזות העיר, לשלישי היה חשוב החיבור בין האוכלוסיות השונות המתגוררות בה.

בשנת תשע"ט אנחנו צריכים לבחור ראש עיר שיעסוק בתחום נוסף וחשוב שעניינו שבירת הקפאת הבנייה בירושלים ותנופת בנייה חדשה. ראש עיר ביצועיסט שיוכל לומר לא להקפאה בירושלים וכן לבנייה מסיבית בעיר. 

המנוע הכי חשוב של ירושלים הוא האנשים שחיים בה, אלו שמתעוררים בבוקר עם תקווה, הולכים לעבודה, וחוזרים הביתה אל המשפחה. כדי להשאיר אותם, את אותם זוגות צעירים בעיר, חייבים להמשיך בנייה מסיבית, כזו שתתפרס על פני כל העיר, מצפון ועד דרום, הצפה של בנייני מגורים, לצד מוסדות ציבור כמו בתי כנסת, בתי ספר, טיפות חלב, קופות חולים, מתנס"ים מועדוניות, מקוואות וכבישים ראויים וחניות. 

לצערי, בשנים האחרונות הבנייה בירושלים לא הייתה בראש מעייניו של ראש העיר היוצא. ניר ברקת עשה דברים טובים בעיר, קידם את התרבות, קידם את התיירות  אך הצליח פחות בשיפור פני העיר ובבנייתה,והתיירות הייתה הרבה פעמים על חשבון התושבים. אנו תושבי העיר העתיקה סבלנו מכך רבות. 

אם ראש העיר החדש, ירצה תומכים הוא יצטרך להכריז בקול גדול, אני בונה בירושלים, אני משאיר את הזוגות הצעירים בירושלים. אני מתחשב בתושבים של ירושלים לא רק בתיירים. כך, ולאחר שתתאפשר רכישת דירה נוכל כולנו לראות כיצד חברות הייטק גדולות פותחות כאן את מרכזיהן ומעסיקות אלפים רבים מבני עירנו. 

זה לא חשוב מה חזותו של ראש העיר, חשוב לי החזון  שלו על עתיד העיר,ומאוד משנה לי מה תכניותיו לגבי פיתוח העיר בנושא  הבנייה. ואני אבחר  במועמד שאכפת לו הנושא, שיהיה בולדוזר של בנייה.

הכותב הוא דור שביעי בירושלים, תושב העיר העתיקה, פעיל חברתי וחבר הבית היהודי