סיבוב שני בירושלים: מי ינצח בקלפי?

48 שעות לפתיחת הקלפיות בירושלים, אחד ניצח בדילים, השני בשטח. ביום שלישי בחצות נדע מי לקח את הקופה.

חדשות כיפה דודי אביטן 11/11/18 13:10 ג בכסלו התשעט

סיבוב שני בירושלים: מי ינצח בקלפי?
דודי אביטן, צילום: באדיבות המצולם

את יום רביעי האחרון ירצה עופר ברקוביץ לשכוח. בבוקר מוקדם הוא עוד יצא לסדרת פגישות שתוכננו מבעוד מועד. ישיבת מטה עם יועצי התקשורת שלו, פגישה עם הרשימה והמשך חוגי בית בשכונות. אלא שברקוביץ מתכנן תיכנונים ומשה ליאון צוחק.
בבליץ' אפקטיבי ומתוזמן היטב הצליח ליאון לסגור דילים עם הבית היהודי בירושלים, קיבל את תמיכתו של ניר ברקת ושרי הליכוד הבכירים, ואף נערך לסיכומים אחרונים עם אגודת ישראל של יוסי דייטש (גילוי נאות, עבדתי כיועץ אסטרטגי של יוסי דייטש בסיבוב הראשון), ואם כל זה לא הספיק קיבל ברקוביץ עוד מכה חזקה כאשר בחמישי בבוקר נחת בתיבת המייל של העיתונאים מכתבו של הרב חיים דרוקמן בכיר רבני הציונות הדתית שביקש לתמוך במשה ליאון.
ברקוביץ והמטה המצומצם שלו ראו כיצד הקרקע נשמטת מתחת לרגליהם, פעיל מרכזי במטה אמר לי באותו היום כי אם עד יום שלישי בבוקר היה נראה שברקוביץ יכול לעשות את זה, עתה הדברים הסתבכו מאוד והסיכויים נמוכים כמו ים המלח.

בניסיון האחרון שלא לאחר את הרכבת כינס ברקוביץ מסיבת עיתונאים ביום חמישי בצהריים. על הכוונת היו עסקני הציונות הדתית ובראשם חגית משה. המטרה, ליצור טריז בין הפוליטיקאים של הציונות הדתית ובין תושבי העיר המשתייכים למגזר. "שלא יספרו לכם סיפורים, אני כבר 10 שנים בעיריית ירושלים, אין לי כוונה לחלק את העיר, להיפך אני זה שלוחץ לבנות בגבעת המטוס" טען. לדעתי ברקוביץ הבין מהר מאוד כי הכוח האלקטוראלי המתנדנד ביותר בעיר הוא המגזר הציוני דתי. החרדים סגורים עם ליאון, החילונים סגורים עם ברקוביץ, הציונות הדתית מתנדנדת. מצד אחד הרבנים מבקשים לתמוך בליאון, מצד שני הציונות הדתית רגישה עד רגישה מאוד לדילים של ליברמן דרעי ושות'. את הפרצה הזו זיהה ברקוביץ ולשם כיוון להיכנס. ההצלחה שלו הייתה חלקית, ברשתות החברתיות, לאחר מסיבת העיתונאים היו לא מעט תושבים מהמגזר שהלינו על חגית משה, וטענו כי החבירה לליאון הייתה טעות והם לא מתכוונים להצביע כפי שחגית משה וחבריה מצפים, אלא מעבירים את תמיכתם לברקוביץ.

ומשהו לסיום, הסיבוב הראשון עבר יחסית בצורה נקייה, כמעט ולא ראינו השמצות, כל ארבעת המתמודדים התרכזו בקמפיין יחסית חיובי (ונשכח לרגע מסיפורי גרגמל וההודעות). אלא שכל זה היה נכון מאוד לסיבוב הראשון, בסיבוב השני ברקוביץ וליאון הניחו את החיבוקים בצד ושלפו את החרבות. ירושלים, התעטפה בקולות קרב. בשעות שנותרו עד פתיחת הקלפיות מי שירצה לזכור את הבחירות האלו כמשהו חיובי כדאי שלא יבקר בירושלים ובוודאי שלא ייחשף לרשתות החברתיות.

 

דודי אביטן הוא יועץ תקשורת ואסטרטגיה, מנהל מחלקת יחסי הציבור בזליגר שומרון תקשורת