משנכנס אדר מרבים בפוליאמוריה?

מתי לאחרונה נעשה שם יום עיון לחיזוק התא המשפחתי העומד על ערכים של אהבה, נתינה, נאמנות ומחויבות? "שוברות שיוויון" קוראות לביטול הכנס על הפוליאמוריה

חדשות כיפה עדי בן ישי 27/12/18 09:54 יט בטבת התשעט

משנכנס אדר מרבים בפוליאמוריה?
אהבה, צילום: שאטרסטוק

ערך המשפחה יקר בעיניי. המשפחה היא הזהות שלנו, היא המקום הכי טבעי לאני שלנו. המשפחה היא קרקע הצמיחה של כל אדם בכל מקום על פני הגלובוס. כל נסיון לפגוע בדגם הישן והמוכר של המשפחה בה חברים אמא (אחת), אבא(אחד)  וילדים מעבירה בי צמרמורת בכל הגוף. 

ביהדות המשפחה היא גרעין חזק שצריך לשמור עליו מאוד. קיימים חוקים ומנהגים רבים שתפקידם לשמור על המשפחה היהודית. החוקים קובעים איך ליצור משפחה וגם איך לפרק משפחה:
חוקים הקובעים מי יכול להתחתן עם מי,
חוקים הקובעים חובות האיש לאישתו וחובות האישה לבעלה.
חוקים הקובעים מה קורה במקרה ובני הזוג מתגרשים ועוד. 

"אני רוצה תמיד עיניים" (נתן זך). במילים אלו נפתחה ההזמנה ליום העיון במחלקה לעבודה סוציאלית בבר- אילן העתיד להתקיים בראש חודש אדר בנושא "פוליאמוריה".(מערכת יחסים עם יותר מאדם אחד)

שלל הניסוחים המופיעים בתוכניית יום העיון גרמו לי לשפשף את העיניים כלא מאמינה למה שרואות עיניי : "היסטוריה מפוקפקת ובעיקר בעיות בשמה הטוב גרמו למונוגמיה (מערכת יחסים תקינה) להימאס" כך בתוכנית יום העיון. 
הפוליאמריה, היא "סטארטאפ סוציולגי ממדרגה ראשונה" והיא מוצגת שם כפתרון לשחיקה המינית בנישואין. 

יום העיון אינו בחינה של דרכי התמודדות עם התופעה אלא מציב אותה בקדמת הבמה, כלגיטימית, סוחפת ורבת ריגוש. 
מה חשבו לעצמם ראשי אוניברסיטת בר אילן כשהם הוציאו מתחת ידם יום עיון שכזה? פוליאמריה בשמה היהודי היא ניאוף שהוא אחד מעשרת הדברות, לא פחות.

מסתבר שלמשפחה היהודית אין מספיק סנגורים במרחב הציבורי. 
המשפחה היא תיבת אוצר סגורה שאיננה פומבית, ללא דוברים או יחצנים. מה שנעשה בתוך הבית אינו נראה בדרך כלל לעיני כל. 

במציאות בה ערעור על מוסד המשפחה נפוץ כל כך, ורבים המקטרגים עליה היה מצופה מאוניברסיטת בר אילן שלימודי היהדות הם מאבני היסוד שלה, לחזק את ערך המשפחה ולא למוטט אותו. מתי לאחרונה נעשה שם יום עיון לחיזוק התא המשפחתי העומד על ערכים של אהבה, נתינה, נאמנות ומחויבות? 

חודש אדר המסמל במצוות שניתנו בו ערבות הדדית (משלוח מנות, מתנות לאביונים) לא יסבול שבפתחו תינתן במה אוהדת לפיצול, ניאוף ולחוסר נאמנות. בלי מחאה ציבורית יום העיון יתקיים במתכונתו הנוכחית. 

אנו, תנועת הנשים "שוברות שוויון" פונות אליכם, סטודנטים בעבר או בהווה, אנשי סגל, עובדים סוציאלים ואנשים מן השורה- שגרו בקשה לאוניברסיטה לבטל את יום העיון כי נחצה פה קו אדום שלא נעבור עליו לסדר היום.
ומשייכנס אדר נרבה בשמחה

 

עדי בן ישי , תנועת הנשים "שוברות שוויון" למען חיזוק הנשיות והמשפחה