מפלגת הביטקוין הלאומי

לדעתו של אביעד גדות, האיחוד הלאומי נותרה המפלגה היחידה שמסוגלת לרתום אחריה את חזון הציונות הדתית ולהובילו למדרגה החדשה. אך לפני כן, יש לו כמה שאלות חשובות למועמדים שמבקשים את תמיכתו

חדשות כיפה אביעד גדות 14/01/19 15:05 ח בשבט התשעט

מפלגת הביטקוין הלאומי
ראשי האיחוד הלאומי, צילום: יחצ

הערב יגשו חברי הגוף הבוחר של האיחוד הלאומי לבחור את יושב ראש המפלגה ואת רשימת המועמדים מטעמם לכנסת ה21. כולם אהובים כולם ברורים. 

כוחות בריאים וטובים יש גם בתוך הליכוד והבית היהודי. יש גם אנשים מסורים וקולות חשובים שלא קיבלו ביטוי בכנסת האחרונה ורוצים הזדמנות חדשה. מה יגרום לי ולאחרים לבחור בכם מפלגת האיחוד הלאומי? 

אין ספק כי האיחוד הלאומי שלאחר המפץ בבית היהודי המרוסק יוכל לקבל את תפקיד הקטר בכדי להוביל את חזון הציונות הדתית בטהרתו. אך ספק האם כולם שם מבינים זאת והאם אנשים מבינים את הצורך לפתוח את החלונות ולאוורר את חדר הדיונים האמיתיים, האידאולוגים והערכיים של אנשי התורה הגואלת, ברעיון ובמעשה.

כמו מטבע הביטקוין, התפקיד ההיסטורי תופס אותך לפתע בעל ערך ולא תמיד מוכן. הנסיקה למעלה היא גופא גם סכנת ההתרסקות אם לא תדע להיות גם אטרקטיבי וגם מטבע עובר לסוחר.

הערב, מיד לאחר היוודע התוצאות (שיש לומר את האמת כי לא בטוח עד כמה הן מענייניות את הציבור הרחב) חובת קברניטי האיחוד הלאומי לסיים את הטיפולים האחרונים במלאכת הסבת הקרון המיתולוגי לקטר חדיש ומודרני ולהתחיל לרתום קרונות ולצאת אל הדרך. אין לכם זמן. 

שני העקרונות אותם חייבים אתם לאמץ כדי שהציבור ירצה בכם: הזרקת דם צעיר ורענן (ברוח! לא בהכרח בגיל), ופתיחת השורות לקהלים רחבים ככל האפשר. אלו עקרונות ערכיים ומוסריים מפני שמה שמחזיק תנועה אידאולוגית ככזאת לאורך זמן הוא הענייניות והדינמיקה שסביבה. השארת המפלגה כאמצעי ולא כמטרה. אחרת, נוצרים כיסי אינטרסים ואינטריגות שמקלקלים הכל. 

גם פתיחת השורות מעידה כי המטרה היא עם ישראל בכללותו. זה בלא זה - לא יצלח. בנט שפתח את דלת הבית היהודי לכל רוח הפך אותו לחורבה. אך גם אידאולוגיה של יקוב הדין את ההר ללא מי שיאהב שלום וירדוף שלום תמצא עצמה ערלת שפתיים ללא אמון העם ביכולתו להיגאל (ראה סנהדרין ו: ). 

תענו בבקשה, חברים:
- האם הנכם מסוגלים לשיתוף פעולה עמוק עם אנשים יראי ה' חובשי כיפה שחורה? שלא מאנ"ש? 
- האם הנכם מסוגלים לרדת לשטח אל בתי הכנסת והשיכונים? 
- האם כבר הכנתם תכניות לאומיות מרחיקות ראות אך גם משכנעות? 
- האם תחומים חברתיים מעסיקים בצורה רצינית?
- האם הכנתם משנה יהודית ואסטרטגיה ברורה אל מול רוחות מערביות זרות השוטפות את המדינה?

ובכלל, האם תוכיחו את כל זה מחר? לא בהצהרות כי אם במעשים?

שורות אלו רלוונטיות יותר להיום בערב עם פתיחת המשא ומתן הפוליטי מול הגורמים שמחוץ למפלגה, שיעמידו עצמם למבחן הציבור בצורה רצינית לא פחות מכם, אך מחייבת גם את הבוחרים וגם את הנבחרים של האיחוד הלאומי לתשומת לב למשימתם גם במהלך השעות האחרונות לעיצוב מפלגתם החשובה.

אם תעשו כן נוכל כולנו לבחור בכם בפרוס חג הפסח הבא עלינו לטובה בכל תצורה בה תגיעו למבחן הקלפי.