"האיחוד החזיר אותנו לבית היהודי"

בעוד שהרב בני לאו, יערה ישורון ודני הירשברג רוצים לעזוב את המפלגה, לא מעט בוחרים דווקא שמחים מהחיבור לעוצמה יהודית וחוזרים אחרי שנים להצביע לבית היהודי

חדשות כיפה דב לוי 25/02/19 12:58 כ באדר א'

"האיחוד החזיר אותנו לבית היהודי"
מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

לא מעט נאמר בעקבות צירופם של חברי עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר לרשימת הבית היהודי-האיחוד הלאומי. העיתונאית ששוריינה במקום השלישי בבית היהודי, יפעת ארליך פרשה בעקבות החבירה והרב בני לאו השווה בין עוצמה יהודית לבין חוקי נירנברג.  דב לוי חושב אחרת ואומר שבעקבות החיבור בין המפלגות, הוא סופסוף חוזר הביתה - לבית היהודי.

"אנחנו, המיינסטרים, הציבור הדתי לאומי הקלאסי"

לא חשבתי שזה כזה ניוז, אבל מסתבר שצריך להגיד את זה; אני חלק מציבור עצום שהאיחוד בין הבית היהודי לעוצמה יהודית החזיר אותנו הביתה.

כבר שתי מערכות בחירות שהקול שלי, של אשתי, של כל החברים שלי ומחצית מהישוב שבו אני גר- הולכים לפח. כל מערכת בחירות מחדש אנחנו נקרעים למי להצביע, למפלגה המגזרית שלנו הבית היהודי, או לחבורה הימנית יותר, החדה והרעשנית שתגרום לכל הכנסת לזוז עוד קצת ימינה. הפעם- תודה לא-ל- אין התלבטויות. אחרי שנים ארוכות אנחנו חוזרים הביתה.

אז אם יערה ישורון, דני הירשברג והרב בני לאו רוצים לעזוב את המפלגה - לבריאות, זה בסדר, גם אני עזבתי כשהרגשתי שנפתלי בנט מייצג את הציונות אבל שכח את הדתית. אבל תגידו, למה למען ה' אתם כל כך מתאמצים לנופף בזה? מאחורי הפרגוד תעשו מה שמתאים לכם, אבל מה גורם לכם לרוץ לספר לחבר'ה? הרי כלום כבר לא ישתנה עכשיו.

אבל אם מתחיל להיווצר עדר מתבכיינים בצורת קוזאק נגזל שאכלו לו ושתו לו, אז כדאי שישמעו גם את הקול שלנו- הדתיים הנורמלים. אנחנו, המיינסטרים, הציבור הדתי לאומי הקלאסי, ציונים בכל רמ"ח אברנו, שירתנו, פיקדנו ונלחמנו למען אדמת הקודש, אנחנו ממלכתיים, נאמנים למדינה, מקיימים את חוקיה, מכבדים את סמליה וכל אזרחיה. אנחנו הדתיים שלמדנו בישיבות שנים רבות, העמקנו בכתבי הרב קוק ובשולחן ערוך, אנחנו שהקמנו בתים המושתתים על ערכי התורה והעבודה- מאושרים שסוף סוף יש מפלגה שמייצגת אותנו באמת. 

אז אמנם החיבור בין המפלגות נעשה רק כבלוק טכני, אבל שידעו אנשי הפוליטיקה, אנחנו שמחים לחזור הביתה, ואם זה היה תלוי בנו, היינו שמחים שהאיחוד ימשיך גם אחרי הבלוק הטכני.
אנחנו נלך להצביע ביום הבחירות בלב שלם למפלגה שיותר מתמיד מייצגת את הציונות הדתית. איך אמר פעם יפה מנחם בגין? "אם יש כאלו שמעקמים את האף? אז שיהיה להם אף עקום"

אז לא חשבתי שזה ניוז, ולא חשבתי שצריך לכתוב את זה, אבל מציפים אותנו כל היום במאמרים בתקשורת נגד האיחוד, אז חשוב לי שתדעו: חיבור המפלגות החזיר אותנו בהמוננו הביתה!

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן