סגור
חדשות כיפה

למה איני מצטער על שריפת הקתדרלה - מכתב לנוצרי מאוכזב

הרב אבינר לא מצטער על שריפת הנוטרדאם ומזכיר את גירוש היהודים, את עלילות הדם ואת הפוגרומים שנעשו ביהודים - גם בצרפת

הרב אבינר לא מצטער | קתדרלת נוטרדאם

הרב אבינר לא מצטער | קתדרלת נוטרדאםצילום: shutterstock

אדוני הנכבד, אתה עצוב והמום, בתור נוצרי, על כך שאיני מצטער על שריפת הקתדרלה שלכם, ואתה שואל אם לא איכפת לי ממה שקורה לאנושות מחוץ לגבול ישראל. ודאי שמאוד איכפת לנו, ואנו מסיימים כל שלושת תפילותינו היומיות בתפילה לטובת המין האנושי. אך יש דברים שהרבה יותר מצערים אותנו מהאירוע שהנך מציין: הרעב בעולם, הצמא בעולם, המלחמות בעולם, הדלות המוסרית והרוחנית בעולם, כלומר שריפת נשמה, שהיא  יותר חמורה לאין ערוך משריפת עצים ואבנים.

אך אודה ולא אבוש שאין לי סנטימנטים של קרבה לנצרות וזאת מפני שיש לי זכרון ארוך. ולכן, ברשותך, אזכיר לך כמה תאריכים, וארשום אותם, לתועלתך, על פי הספירה הנוצרית, ולא על פי הספירה היהודית.

922.  גירוש היהודים מהעיר לימוז' בצרפת.
1096.  פרעות תתנ"ו.  פוגרומים ביהודי צרפת, הריין והדנובה והמרת דת בכפיה.
1099.  כיבוש הצלבנים את ירושלים.  טבח ביהודי העיר, גירושם ואיסור להם לגור שם.
1144.  עלילת דם בנוריץ', אנגליה, ביחס למצות.
1171.  עלילת דם בבלואה, צרפת, שריפת יהודים על המוקד.
1182.  גירוש יהודי צרפת.
1190.  טבח יהודים ביורק, אנגליה.
1215.  תקנות הוועידה הלטרנית באירופה המגבילה את היהודים ומחייבם בלבוש מיוחד.
1229.  חידוש איסור על מגורי יהודים בירושלים.
1242.  שריפת התלמוד בפריז, צרפת, בחצר הקתדרלה נוטרדאם.
1270.  גירוש יהודי צרפת.
1289.  גירוש יהודי צרפת.
1290.  גירוש יהודי אנגליה.
1306.  גירוש יהודי צרפת.
1322.  גירוש יהודי צרפת.

הרב שלמה אבינר

הרב שלמה אבינרצילום: באדיבות המצלם

1348.  האשמת שווא  את היהודים במות השחור באירופה, טבח ושריפת אלפים.
1391.  פרעות קנ"א ביהודי ספרד.
1394.  גירוש יהודי צרפת.
1421.  בריחת יהודי חבל הריין ובוואריה.
1428.  גזירת הים על איסור קברניטים יהודים על ידי האפיפיור מרטינוס ט"ז.
1449.  תקנות טוהר הדם נגד היהודים.
1475.  עלילת דם בטרנטו באיטליה ורצח יהודים.
1478.  הקמת האנקוויזיציה הספרדית.
1481.  אוטו-דה-פה, העלאת יהודים על המוקד.
1492.  גירוש יהודי ספרד.
1495.  גירוש יהודי ליטה.
1497.  המרת דת מאונס בפורטוגל.
1501.  גירוש יהודי צרפת.

תלמידי מרוקו ילמדו עליהם? יהודי רומניה בשואה

יהודי רומניה בשואהצילום: א.מ.י.ר

1527.  הוצאה להורג של יהודים במקסיקו בעוון שמירת יהדותם בסתר.
1536.  הקמת האינקוויזיציה בפורטוגל בפקודת האפיפיור פאולוס IIII.
1541.  גירוש יהודי דרום איטליה.
1553.  שריפת התלמוד על פי פקודה האפיפיור יוליוס III באיטליה: רומא, בולוניה, וונציה, איקונה, פיררה, ראוינה, מנטובה וכן איי הכרתים וקורפו.
1555.  פקודת האפיפיור פיוס IV לסגור את היהודים בגטאות.
1559.  שריפת התלמוד בקרמוניה על ידי האפיפיור פאולוס .VI
1569.  גירוש יהודי מרכז איטליה בהוראת האפיפיור פיוס IIII.
1648.  גזירת ת"ח ות"ט.  עשרות אלפי יהודים עוברים רצח והתעללות.
1698.  עלילת דם בסנדומייז', פולין.
1757.  שריפת התלמוד בקמניץ.
ועוד.

גם יצויין שהאפיפיור התנגד להקמת מדינת ישראל,שהאפיפיור פיוס XII נמנע מלגנות גרמניה נאצית, שהקתולים תומכים בעקיפין בחלק מארגוני הטרור נגדנו,  ובשוללי זכותנו למדינתנו, , שהפרוטסטנטים מציפים את ארצנו במסיונרים.

לכן, אדוני נכבד, אני עדיין מחכה שתתנצלו ותתקנו את כל מעליליכם בעבר וגם בהווה.
בכבוד רב.

עקבו אחרינו בטוויטר
יש לכם מה להגיד? שלחו מאמר דעה למערכת
22.04.2019

1. לא מכיר תפילה לטובת המין האנושי, אלא רק על עם ישראל (א)

האם הכוונה "וכל בני בשר יקראו בשמך"?
לא מצופה להצטער רק לשתוק
ולא לחגוג על בית חברך שנשרף

דווח על תגובה לא ראויה
22.04.2019

2. תפילה לטובת המין האנושי (ל-1)

"שים שלום טובה וברכה.. עלינו ועל כל ישראל עמך.. ברכנו אבינו כולנו" .. "עלינו" זה גם עמ"י? למה שנברך פעמים אותו דבר? לכן בהבנה פשוטה לא מדובר רק עלינו אבל הכי פשוט לכתוב תגובה בלי לחשוב.. ודרך אגב, גם "עלינו לשבח" זו תפילה לתיקון עולם, לא לתיקון עמ"י. מועדים לשמחה

דווח על תגובה לא ראויה
22.04.2019

3. חבבי, זאת תפילה לשלום היהדות: כי באור פניך נתת לנו ה' אלוהינו תורת חיים ואהבת חסד וצדקה וברכה ורחמים וחיים ושלום (וטוב בעינך לברך את עמך ישראל וגו' בש (אבינעם)

תפילה שלא יתגברו בתוכנו אותם שדורשים את היפך מתורת חיים (סוד?) היפך מאהבת חסד היפך מצדקה היפך מרחמים היפך משלום (ארץ ישראל השלמה)..

דווח על תגובה לא ראויה
22.04.2019

4. ועל כן נקווה (דוד בן יעקב)

הכוונה לעלינו לשבח, על שני חלקיה, בעיקר השני

דווח על תגובה לא ראויה
22.04.2019

5. הרב אבינר תרגיע (נורמלי)

בחייך, מי אתה רוצה שיבקש סליחה, מיליוני הנוצרים שלא מתפללים בימי ראשון בנוטרדאם, אתה מתעקש להחזיק היסטוריה רחוקה, ואולי אנחנו נבקש סליחה מהעמים שגרש יהושע בכניסה לארץ. השכל הישר אומר להצטער על שריפה של פנינה תרבותית מתקופת הבארוק וכו'
כבר המאירי אומר שמנהג אבותיהם וכו' וכי אנחנו לא עושים מסחר עם נוצרים בימי א'
הלאומנות השונאת ומבדלת מבית מדרשו של הרב אבינר - תם זמנה.
האמת שאתם לא עסוקים בתיקון עולם, אלא בשמחה לאיד פשוטה ונמוכה

דווח על תגובה לא ראויה
23.04.2019

6. לפיכך עלינו להודות להלל ולשבח (אובייקטיבי)

היהודים עברו דברים איומים אלפי שנים. עלינו לברך כל הזמן על כך שהקמנו מדינה בדם בנינו,לכל העם היהודי,בכל העולם.

דווח על תגובה לא ראויה
23.04.2019

7. לפיכך עלינו להודות להלל ולשבח (אובייקטיבי)

היהודים עברו דברים איומים אלפי שנים. עלינו לברך כל הזמן על כך שהקמנו מדינה בדם בנינו,לכל העם היהודי,בכל העולם.

דווח על תגובה לא ראויה
23.04.2019

8. ל-5 (אברהם)

בעניין ה"מתעקש להחזיק היסטוריה רחוקה", בניגוד אליך ולשכמותך שמתעקשים להדחיק כדי לשאת חן בעיני הגויים? ככה אתם יוצאים בסדר מכל הכיוונים - גם בעיני עצמכם כי אתם שוכחים את הזוועות שעשו ועושים לנו הגויים ולכן אתם יוצאים ה"נעלים" יותר כי "סלחתם", וגם בעיניהם כי אתם מחזקים את התפיסה שלהם על השפלתו הנצחית של היהודי.
אגב, הרב לא אמר שהוא שמח בשריפתם של עצים ואבנים, הוא רק עצוב יותר מהשריפה המוסרית הפושה בעולם, זה כל כך לא יעלה על הדעת?

דווח על תגובה לא ראויה
23.04.2019

9. זלזול בתלמידי חכמים!!! יש צורה להגיב. לא ככה! (המומה)

היזהרו בכבוד תלמידי חכמים שעקיצתם עקיצת עקרב ונשיכתם נשיכת נחש (מקווה שציטטתי מדויק)
תתנצל!

דווח על תגובה לא ראויה
25.04.2019

10. ל-1: איפה אתה רואה שהרב "רוקד"??? (סתם תגובת שנאה)

דווח על תגובה לא ראויה
25.04.2019

11. ל-5: אתה צריך להרגיע (וקצת דרך ארץ לא תזיק)

הרב לא "רוקד על הדם" ולא חייב לבכות על כל איבוד פנינה תרבותית מהבארוק רק בגלל ש-X מתרבות המערב חושב כך. יש הרבה מה לבכות עליו יותר מאשר שריפת עצים ואבנים, והרב פירט...
לגבי הזיכרון: לפי דבריך עלינו לשכוח מהשואה. הרשימה של הרב היא חלקית והבעיה היא שהרוח הנושבת מהם ממשיכה גם כיום. כאשר הנוצרים באמת יישאו באחריות על העבר על כל המשתמע מכך, ויפסיקו לפעול בהווה נגדנו, אז נוכל לדבר...
וכמדומני שהרב אבינר מכיר את המקורות עליהם דיברת אבל אתה כנראה לא מבין אותם עד הסוף. אין קשר בין מה שהבאת לדברים של הרב אבינר. הרב לא אוסר מסחר עם הנוצרים בימי א, פשוט אומר שלא צריך לבכות על בית עבודה זרה שנשרף. וכי המאירי היה "מתאבל" על כנסייה שנשרפה???

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

סיכת לוחם החילוץ החדשה צילום: דובר צה"ל

הסיכה החדשה של צה"ל

קרא עוד