לתת אמון מלא בפורום תקנה

בצל פרשת הרב מוטי אלון, הרב מאיר נהוראי, יו"ר ארגון בית הלל מסביר את חשיבותו של הפורום תקנה למיגור פעיות מיניות בחברה שלנו

חדשות כיפה הרב מאיר נהוראי 05/12/18 21:48 כז בכסלו התשעט

לתת אמון מלא בפורום תקנה
הודה? הרב אלון בפרשיה הקודמת, צילום: פלאש 90. דוד ועקנין

קשה לשכוח את היום בו שמענו בחדשות מטעם פורום תקנה על המעשים המגונים שיוחסו לרב מוטי אלון. אין אחד שלא נתקף בהלם לשמע החדשות. מצד שני, לא היה לי כל ספק באמיתת העובדות.

פורום תקנה הוקם לפני כ – 15 שנה. יושבים בו גדולי תורה, אנשי ונשות חינוך, אנשי משפט ומטפלים ומטרתו היא להגן עלינו ולמנוע פגיעות מיניות על ידי בעלי מרות וסמכות בציבור הדתי.

מדובר במיזם חשוב ביותר. הוא יוצר דרך אחרת לטיפול בתלונות על הטרדה מינית, שאינן מגיעות לטיפולן של רשויות החוק. פעילות זו גם מעלה את המודעות  לחשש מפגיעות מיניות בקרב אנשי חינוך ואישי ציבור בעלי סמכות ומרות. כל זאת מתוך מטרה לבער את הרע מקרבנו ולהציל עשוק מיד עושקו.

הידיעה על מעללי הרב אלון יצרה רעידת אדמה כה גדולה עד שחלק מהציבור שלנו ורבניו מיאנו להאמין שאכן כך היה. בראש הועדה ישבו מו"ר הרב ליכטנשטיין זצ"ל – ראש ישיבת הר עציון והרב יעקב אריאל שליט"א, אז רב העיר רמת גן.  מתוך היכרותי איתם ידעתי שכל מעשיהם לשם שמים, ודרכם לבדוק כל מקרה לעומק מתוך חיל ורעדה, מתוך הבנה שהעיסוק מגיע עד דיני נפשות. פורום תקנה מורכב מקשת רחבה מתוך הציבור הדתי הלאומי והוא מציל אותנו מפגעים רעים.

היום הונף דגל שחור לכל אלו שמיאנו להאמין שהרב מוטי אלון סרח ופשע ולא הודה במעשיו החמורים. לו היה הרב מוטי אלון מורחק מכל פעילות בזמן, היינו יכולים למנוע את המקרה הנוראי שקרה לאחרונה ומי יודע עוד כמה מקרים היו נמנעים. חוסר האמון בפורום תקנה פירושו נזק לכלל הציבור.

ברור שהתעלמות מעבודת הקדש של הפורום פוגעת גם בכל הנפגעים שהתלוננו ובאלה שעדיין פוחדים להתלונן. כיצד נוכל להביט בפני אלו שנפגעו בו בזמן שנחנך בית מדרש חדש בירושלים לכבודו של הרב מוטי אלון?! גם לאחר שבית המשפט הפליל את הרב לא נאמרה אפילו מילה אחת של וידוי – "חטאתי". 

המסר הוא חד וברור, יש לחזק את פורום תקנה, לתת בו אמון, לתת גיבוי מלא לאלו שחברים בו שתורמים מזמנם ובעיקר מנפשם על מנת לטפל במקרים חמורים ביותר. הגיע הזמן להפסיק עם המחנאות  ולהבין שיש שליחי ציבור שמוכנים להקדיש שעות רבות על מנת להגן על החברה כולה מפני פגעים קשים.

הכותב הוא יו"ר ארגון רבני ורבניות בית הלל ורב מושב משואות יצחק