למען ירושלים ולמען הציונות הדתית

חבר המועצה, אריה קינג, ראש סיעת "מאוחדים" בירושלים, מסביר למה הוא תומך במשה ליאון לראשות העיר ולמה גם אתם צריכים לתמוך

חדשות כיפה אריה קינג 08/11/18 15:54 ל בחשון התשעט

למען ירושלים ולמען הציונות הדתית
יו"ר 'מאוחדים' אריה קינג, צילום: הדס פרוש\פלאש 90

אין זה סוד שבסיבוב הראשון בבחירות לראשות עיריית ירושלים המלצנו, סיעת "מאוחדים" להצביע עבור ידידנו, מר יוסי דייטש כי האמנו שהוא המתאים ביותר להוביל את ירושלים בשנים הקרובות.

כעת, משעלו לסיבוב השני המועמדים עופר ברקוביץ ומשה ליאון, אינני רואה כל אופציה הגיונית למי שמגדיר את עצמו כ"ימני" או כ"דתי-לאומי".

רבים מצביעים על הצל הגדול שמטיל אריה דרעי על מועמדותו של משה ליאון, צל שבהחלט גרם לי לנדודי שינה ובטוחני שגם למצביעים רבים מקרב הציונות הדתית ומקרב מחנה הימין בירושלים.

אך בבואנו להכריע מה טוב יותר לירושלים כעיר בירתו של העם היהודי, בבואנו להכריע מי המועמד מבין השניים שייטיב יותר עם מצביעינו מהמחנה הדתי-לאומי, שקלנו, שותפיי לדרך, הרב יונתן יוסף והרב דב קלמנוביץ (כן, גם הוא מוסמך לרבנות, הידעתם?) היטב את מכלול העניינים שנוגעים לניהול העירייה והגענו להחלטה מושכלת שבן טיפוחיה של הציונות הדתית, איש המחנה הלאומי, משה ליאון הוא הראוי יותר לקבלת תמיכתנו.

סור מרע

בחמש שנות כהונתי בעיריית ירושלים, נוכחתי לחוות נסיגה דרמטית בקדושתה של ירושלים, כמעט בכל תחום של קדושה, העיר נסוגה לאחור, במספר חילולי השבת במרחב הציבורי, בפסטיבלים שבהם מעורבים נוצרים, בתמיכות בארגונים הרפורמים, בהעדפת חיי-התרבות על איכות החיים של תושבי מרכז העיר, בשיתופי פעולה בין העירייה וארגוני "החברה האזרחית" או במילים אחרות- ארגונים נתמכי הקרן החדשה לישראל, פתיחת גלריית השמאל הקיצוני "ברבור", בשיתופי פעולה עירוניים עם קרן שוסטרמן שמממנת את נשות הכותל ומצעד התועבה בירושלים והרשימה ארוכה ומדאיגה.

בכל אחד מהמקרים הנוגעים לנסיגה בצביונה היהודי של ירושלים, לחברי תנועת "התעוררות" ובראשם יו"ר התנועה, עופר ברקוביץ, היה יד ורגל ולעיתים רבות עופר היה היוזם, ההוגה ומי שגייס את התמיכה העירונית באותם ארגונים או אירועים שפגעו אנושות בצביונה היהודי של ירושלים.

בנושא של המאבק על עתידה של ירושלים, כעיר מאוחדת ובעלת רוב יהודי, אינני יכול לשכוח את הצבעתם של חברי "התעוררות" באישורי תכניות המתאר בשכונות ערב אל-סוואחרה , כ7500 יחידות דיור ובצור באהר כ26000 יחידות דיור, ולאלה יש לצרף את התנהלותם הבלתי אחראית, או שמא הם פעלו במודע ואישרו את הצפת מזרח ירושלים בכ60,000 יחידות דיור לערבים במקביל להקפאת הבניה ליהודים על ידי ממשלת ישראל, לא פלא שבעשור האחרון של כהונת ניר ברקת כשעופר ברקוביץ מכהן לצידו במשך כ8 שנים המאזן הדמוגרפי של ירושלים עורער קשות, מ68% יהודים ו32% ערבים, כיום בירושלים המאזן הוא 62% יהודים ו 38% ערבים. תארו לעצמכם איך תראה ירושלים בעוד 5 שנים, במידה וראש העיר שלה יהיה עופר ברקוביץ? אני לא רוצה לדמיין!

כאשר בוחנים את רשימת תומכיו של עופר ברקוביץ, מצלי רשף- מייסד "שלום עכשיו", עובר בעמותת "עיר עמים", אנשי "ישראל חופשית" (שנתמכת על ידי הקרן החדשה לישראל), חברי "קואליציית ירו-שלם" שפגעו בדמותה של השבת בירושלים, כשקוראים את הכתבות המעודדות את עופר ברקוביץ בעיתון "אל-ארד", אי אפשר שלא לתמוה הכיצד ישנם אנשי ימין שנפלו בפח והביעו תמיכה בעופר?

 

עשה טוב 

סיעת "מאוחדים" בראשותי, הגדירה והכריזה על כך מאז יסודה, שהיא תתמוך בכל מועמד שיאחד מאחוריו את המחנה הדתי והחרדי בירושלים.

לאחדות המחנה הדתי-חרדי ישנה חשיבות, כיוון שבקרב מחנה זה ישנה הסכמה על כ-90% מהנושאים שבהם מתעסקת עיריית ירושלים, ועל בסיס 90% מההסכמות והאינטרסים המשותפים שאנו חולקים הדתיים והחרדים, ניתן להוביל את העיר יחד לשינוי כיוון במדיניות העירייה, זאת לאחר כעשור של פגיעה בציונות-הדתית בפרט ובדמותה של ירושלים בכלל.

משה ליאון, כחבר במועצת העירייה ב5 שנים האחרונות עמד לרוב לצידה של הציונות הדתית ולצידה של ירושלים במאבקיה כנגד אויביה מבפנים ומבחוץ.

משה ליאון לקח תחת חסותו את המנהלים הקהילתיים של הציונות הדתית וסייע בדרכו היסודית והשקטה לשדרוג מעמדם אל מול אגפי העירייה השונים וזאת לאחר תקופת יובש מכוונת מצדו של ראש העיר לשעבר, ניר ברקת.

מי שיושב בביתו של משה ליאון במרכז ירושלים, לא יכול שלא להתרשם מילדיו ונכדיו שפוקדים את ביתו, ילדים ונכדים שלא שונים מילדינו ונכדינו, אותן הכיפות, אותן תנועות הנוער, אותו שיח פנים-מגזרי, אותם רבנים ואותם חברים, מאותם המעגלים. זהו משה ליאון, מבכירי הציונות הדתית. היעלה על הדעת שבגלל תמיכתו של אריה דרעי, הציונות הדתית תפנה את גבה לאחד מבניה המובחרים?

האם לא הגיע הזמן לראש עיר עם כיפה סרוגה? ועוד ראש עיר שמגיע לכס המכובד, בזכות תמיכתם של החרדים?  כנבחר ציבור זוטר, אין ספק שלהצלחתו של משה ליאון תהיה השפעה על פוליטיקאים ואף עובדי מדינה רבים מקרב הציונות הדתית, לאחר שהציונות הדתית ביססה את מעמדה בצמרת המשטרה, האקדמיה, השב"כ, הצבא, המוסד, הגיע הזמן וזה קורה במשמרת שלנו, שלבירת העם היהודי יהיה ראש עיר דתי-לאומי, שידע לאחד בין האוכלוסיות המגוונות בעיר, ראש עיר בעל ניסיון רב בניהול מערכות אדירות ועתירות משאבים, וראש עיר עם כיפה סרוגה על ראשו.

אסיים בנימה אישית:

משה ידידי, תמכתי בך בבחירות לפני 5 שנים ולצערי נכשלת, למרות כישלונך ובניגוד לכל הנבואות, נשארת בירושלים, הוכחת שההתמודדות הקודמת לא הייתה סתם אפיזודה חולפת, חרשת את העיר ולמדת בעצמך ביסודיות המתאימה לך מה צריך לשפר ומה לקדם בעיר האהובה על כולנו, הכל לקראת יום הבוחר בשבוע הבא.

בתפילה אנו קוראים "ותוליכנו קוממיות בארצנו", כלומר גם בהיותנו בארצנו, יש להתנהל בקוממיות וקל וחומר כאשר מדובר על ירושלים עיר קודשנו ומקום מקדש אלוקינו, ישנם שניסו ומנסים להפוך את היוצרות ומגלים גמישות ומוותרים על קדושת ירושלים ועל שלמות ירושלים ואני מבקש להזכירך את דברי הרב צבי-יהודה קוק זצ"ל, שאמר ש"הפוליטיקה של עם-ישראל היא תורה" ואל לנו להתפשר בציוויי התורה, כפי שאחרים התפשרו ומבקשים להמשיך להתפשר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן