כיצד לעבור דירה ולהישאר בחיים?

עוברים דירה? מעולה! כעת כל מה שנותר לכם זה לקרוא את העצות של גלעד נוימן מעמותת "מקימי", כדי שהמעבר לא יותיר בכיסכם חור גדול וכואב מדי

חדשות כיפה גילעד נוימן 01/08/18 12:08 כ באב התשעח

כיצד לעבור דירה ולהישאר בחיים?
עוברים דירה, צילום: shutterstock

בחנתם את הסביבה השכנים נאים בעיניכם החדרים מרווחים בעיניכם ואפילו המחיר של השכירות מצא חן בעיניכם אבל עדיין התמונה לא שלמה. מעבר דירה מלווה כמעט תמיד בהוצאות שונות שיש להיות ערוכים אליהן מבעוד מועד וגם בהוצאות שניתן לחסוך אם שמים לב לפרטים הקטנים ודואגים לסגור את כל הפינות. 

ראשית, עצם הובלת הדירה היא הוצאה גדולה שיש לתת עליה את הדעת. הובלות דירה סטנדרטית בין עיר לעיר יכולה להתחיל בסכום של 1500 ולהגיע גם ל- 5000 ו- 6000. העלות תלויה במורכבות המעבר. האם יש צורך להשתמש במנוף בשביל לבצע את השינוע? האם מדובר בדירה עם או ללא מעלית? מהו המרחק בין הדירה הישנה לדירה החדשה? האם יש צורך לפרק משקוף בשביל להוציא מכשירים גדולים מהבית (כמו מקרר או תנור גדול)? ועוד. 

דברים רבים לא ניתנים לשינוי בעלות הכספית כשמדובר על ההובלה אבל ניתן לבצע בירור מעמיק עם המובילים כדי לאמת את העלות כך שלא תגיעו ליום ההובלה והמוביל יבקש תוספת תשלום. אם הדבר מתאפשר עדיף לחתום על חוזה עם המוביל לפני המעבר ובכך לעגן את הסכום שאותו תצטרכו לשלם. ישנה אפשרות לארוז את החפצים לבדכם ולחסוך בכך מאות ואלפי שקלים. עלות אריזה של חברת ההובלות כוללת גם תשלום על הקופסאות עצמם וגם תשלום על פעולת האריזה. 

ישנם מספר דברים שעליכם לשים לב כשאתם עוברים דירה ובמאמץ קטן תוכלו לחסוך עלויות גדולות שעלולות להתפרס על פרק זמן ממושך

א.    סגירת חשבון החשמל הקודם- עם אתם שוכרים דירה עליכם להחזיר את הבעלות על חשבון החשמל לבעל הדירה או לדאוג להעברת החשבון על השוכר שנכנס. במצב שבו לא תעבירו את החשבון, התשלום עדיין ימשיך להיות עליכם. לפרטים נוספים על צורת העברת החשבון יש לעיין באתר חברת החשמל.

ב.    תשלומי עירייה- גם כאן אתם חייבים לשים לב לכך שהעירייה ואגפי התשלומים מודעים לכך שאתם עוברים דירה. תשלומי ארנונה וכן תשלום מים (אם מדובר על תשלום לעירייה ולא לחברת המים) ימשיכו להיגבות אם העירייה לא תהיה מודעת למעבר הדירה שלכם.

ג.    רכישת רהיטים וציוד לדירה החדשה- לא פעם מעבר הדירה גורם להוצאות נוספות של ציוד ורהיטים. אחת הסיבות שבגינה משפחה מבצעת רכישות אלו, לא נובעות בגלל מצורך אמיתי אלא מהרצון לחוש תחושת התחדשות כחלק ממעבר הדירה. בשביל למנוע רכישות ממקום רגשי חכו עם קניית ציוד חדש במשך חודש, לאחר שתתרגלו לדירה החדשה תכלו לדעת באופן מושכל מה הם הרכישות הנצרכות באמת לדירה ולא תשתעבדו לרכישות גדולות ויקרות. החלטתם שיש צורך במוצר או רהיט חדש, מצוין בדקו האם אפשר למצוא את החפץ באתרי יד שניה. 

ד.    רישום למוסדות לימוד- התארגנות בזמן ורישום של הילדים למוסדות לימוד יוכלו לעזור בקבלת הנחות לפני תחילת שנת הלימודים. כמו כן לגבי מעונות לפעוטות,  בדקו שאכן הגדרתם את הדרגה שלכם מול משרד התמ"ת, דבר שיאפשר לכם להוריד בעלויות של המעונות וגם של הצערונים. 

באופן כללי התארגנות מוקדמת וביצוע רשימה של כלל הדברים שיש לבדוק תוריד עלויות ותאפשר לכם לבצע את מעבר הדירה באופן שקט וללא הוצאות מיותרות. 

בהצלחה רבה

הכותב הוא מאמן ויועץ לכלכלת המשפחה בעמותת "מקימי"