ימני ? ואנוכי לא ידעתי

עו"ד בן ציון שפר, חבר מרכז הבית היהודי, מסביר מדוע הצביע נגד איחוד המפלגה עם עצמה יהודית, ותמהה כיצד הפכה המפלגה ההיסטורית של הפועל המזרחי לימין קפיטלסטי, שימנע מלשבת באותה ממשלה עם שלושה גנרלים?

חדשות כיפה בן ציון שפר 24/02/19 10:19 יט באדר א'

ימני ? ואנוכי לא ידעתי
הרב רפי פרץ והרב איתן אייזמן עם מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך, צילום: כיפה


מזה עשורים אני חבר המפד"ל והבית יהודי, דור שני לחברי מפלגה פעילים  ומזה עשור חבר מרכז הבית היהודי ובכל השנים הללו כלל לא ידעתי שאני שייך למפלגה "ימנית".

באתי ביום ד' האחרון למכרז הבית יהודי כבעל זכות הצבעה,( וללא זכות דיבור) , להבין על מה ולמה מוצע להתאחד עם סייעות אחרות.

המנהיג החדש, הבהיר בלשון ברורה שחייבים להציל את "הימין" אם גוש הימין לא ירכיב את ההמשלה הרי יהי אסון , המדינה בסכנה , היהדות בסכנה , ארץ ישראל בסכנה שלא לדבר על כל היתר. אומנם הדגיש כי לא כל הסייעות הם לטעמו ואולם גם לו יש ילדים חילונים והוא מקבל אותם באהבה לביתו והם תמיד יעמדו לצידו.

גם יתר הדוברים הבהירו כי "הימין" בסכנה וחייבים לשמור על "גוש הימין" מפני טרמפ רחמנה ליצלן שרוצה להציג את תוכנית השלום רק הימין יוכל לסכל תוכנית שלום ורק גוש ימין יודע להציל את ארץ ישראל .

לרגע התבלבלתי ? זכור לי כי עברתי על חוקת המפלגה ומילה "ימין" כלל לא מופיע בחוקה.

הבית היהודי דוגל ב:

"והן ליצירת שוויון הזדמנויות ולצמצום פערים חברתיים ודאגה לאוכלוסיות מוחלשות"

"המפלגה רואה בשירות הצבאי והלאומי מצווה וחובה מוסרית המבטאת את ערכי אהבת העם והאחריות הכללית לקיומה של המדינה " .

"המפלגה רואה בכלכלה חופשית עם רגישות חברתית ובחיזוק הערבות ההדדית עקרונות אשר יקנו רשת ביטחון לחיים בכבוד לכל אזרחי המדינה."

 וגם  "המפלגה קוראת לעם ישראל על גווניו ואורחות חייו השונים להיות שותפים לדרך זו."

כיצד מפלגה עם מצע סוציאלי מובהק הפכה למפלגת ימין כלכלית . כיצד זה עולה עם הפועל המזרחי, הסתדרות הפועל המזרחי –הפועלת לחיזוק מעמדו של העובד הדתי?

כיצד מפלגה הרואה בשרות הצבאי ערך עליון רואה במפלגה אחות עם שלושה ראשי מטות משלובים אלופים אנשי שב"כ ומוסד "אויב" שעדיף לחבור לקבוצה פשיסטית ורק להימנע מכך שהם יבחרו על ידי נשיא המדינה להרכיב ממשלה?

ממתי מפלגה אשר בחוקתה מצויין כי היא "קוראת לעם ישראל על כל גווניו"  להיות שותפים לדרך גודעת במו ידיה את האפשרות העתידית לחבור לקבוצות מרכז שונות שלא יהינו לשבת עם מפלגה פשיסטית?

זה הציבור שבניו שרים כל שבת " קדש חייך בתורה וטהרם בעבודה" – ללא בבורסה , שרואה ערך בערבות הדדית , אחריות לזולת , הקרבה עצמית לטובת האחר, התנדבות –הכל רק לא תורת כלכלה ימנית . ציבור שמאמין ברפואה ציבורית ומערכת סעד ולא בקפיטליזים רווחתי הוא ימין?.

מדוע הרב רפי פרץ -  תת אלוף, לא יכול לשבת עם חבריו במטכ"ל בממשלה ויעדיף את איתמר בן גביר? ללחום עמו שכם לשכם הם טובים אבל להיות שותפים להנהגת המדינה הם פסולים?

המזרחי , המפד"ל והבית היהודי מעולם לא היו מפלגות ימניות – זה אינו בחוקה ,אינו במצע ,ואינו בשטח.

ציבור הבוחרים של המפלגה הקים ישובים חקלאים , התיישב בספר , חבר להתיישבות העובדת, הקים קיבוצים , היה ממקימי קופת חולים הכללי, הקיים הסתדרות עובדים , בנק חברתי , ישב בממשלות עם תנועת העבודה, אחדות, רפ"י , מערך ורק לאחרונה על המפלגה של יאיר לפיד, וגם חבר לבוגי יעלון .

תקצר היריעה מלמנות את כמות החקיקה והעשייה בכנסת של נבחרי הבית היהודי  בתחומי רווחה, נציין רק את דור הצעירים של המפד"ל והעמוד בראשם זבולון המר:

"חברה נמדדת בקדימויות שהיא מקדשת באשר לטיפול בחלשים, בחלכאים ובנדכאים.
העידן הטכנולוגי שאותן אנו חוים עם המדינות הנאורות בעוצמה רבה מאוד, החתירה
הבלתי נלאית להיות בראש סולם הקידמה והרווחה כפי שאלה באות לכלל ביטוי ברמת
החיים, רואה בצדקה על כל רבדיה, בחסד על כל גילוייו, מן חובה סוציאלית מכאנית."

וגם "האדם, לא העולם, לא הקידמה, לא השגשוג, האדם בעל המוסר, בעל המידות,
צלמן ודמותו, מתקיים על הדאגה ועל הכבוד שהוא דואג ושהוא מכבד את הזקנים.
דרך הארץ והיראה והיקר והחיבה שהוא רוחש לישיש הם אהבה שאינה תלויה בדבר
אלא באהבת כבוד האדם כשלעצמן. הישיש מילא כבר את מכסת חובותיו, תרומותיו, ועם שהוא כולו הוד עבר, אין מצפים ממנו כי יבנה עתודות. אם החינוך הוא תקוות העולם, הישיש הוא מבחן האדם. בזקנים אתבונן, ומהדרך שבה אראך נוהג בהם, אלמד להבין מי אתה


המפד"ל – הבית היהודי מעולם לא הייתה מפלגה "ימנית" לא האמינה בקפיטליזים כלכלי , לא מחזיקה מז'בוטינסקי ותורת גח"ל ,המפלגה ליברלית, חרות או מתפיסת הביטחון של שתי גדות לירדן .

עיקר הציבור של הבית היהודי מחזיק בתפיסת ארץ ישראל השלמה  הן בפן הביטחוני – כמו מפלגות הימין ומפלגות המרכז והן בצד הדתי שייחודי להם . עד להיום המפלגות "הימין " הם שהחזירו את סיני ,גוש קטיף וחלקים מיהודה ושומרון וחברון. ימין אינו ערובה לשמירה על ארץ ישראל

לכן הצבעתי נגד .