חודש הרחמים והסליחות - זמן לחשבון נפש ירושלמי

המועמד לראשות עיריית ירושלים קורא ליריביו ולעצמו לערוך חשבון נפש ולמרות מערכת הבחירות להתאים את ניהול המחלוקות לרוח התקופה וכניסת חודש התשובה

חדשות כיפה עופר ברקוביץ 12/08/18 18:24 א באלול התשעח

חודש הרחמים והסליחות - זמן לחשבון נפש ירושלמי
ברקוביץ' משלים מנין, צילום: יאיר דן

אנו נכנסים בחיל ורעדה לחודש אלול.  חודש הרחמים והסליחות,  חודש בו ירושלים הופכת להיות אבן שואבת לעם ישראל כולו המגיע לספוג מקדושת העיר ולקבל דחיפה יהודית-רוחנית לקראת השנה החדשה.

זהו חודש בו עם ישראל בוחן את השנה שחלפה ועוסק בחשבון נפש על כדי להתנקות לקראת השנה החדשה. 

בספרו אורות הקודש כותב הרב קוק "כשחשבון הנפש אינו דבר נשכח מהאדם, אז הוא מנער את הרשעה ממנו, קמעה קמעה, טרם שהספיקה להיעשות עליו ערמה גדולה כזאת שלא יוכל להרים ראש".

חשבון נפש הוא תהליך חשוב לכל אדם באשר הוא, ולא רק במובן הדתי. כאשר אנו בוחנים בכנות וביושר את פעולותינו ומעשינו וכיצד הם השפיעו על הזולת אנו בהחלט יכולים לקבל על עצמנו לנסות ולשפר את דרכינו.  יכולים להיות קשובים יותר, פתוחים יותר ולא סגורים,  וכך גם להציב מטרות אמת  שנוכל להשיג. 

גם אנו בהנהגת העיר ירושלים צריכים במיוחד בימים סוערים אלו לעצור הכל ולעשות חשבון נפש אמיתי, את חשבון הנפש של ירושלים.  כל אחד מנבחרי הציבור בירושלים, כך אני מאמין, פעל בצורה הטובה ביותר כפי שהוא מאמין לטובת המשך פיתוחה ושגשוגה של עיר הבירה.  אך לצערי לפעמים זו נעשתה לעיתים בעיניים מצומצמות ואינטרסנטיות ותוך יותר מדי מאבקים. 

חשבון הנפש אינו רק מיועד לחבריי במועצה אלא גם עבורי, אבל על מנת שהעשייה הציבורית תעשה בצורה המיטבית עבור התושבים ועבור ירושלים חשבון הנפש צריך להיעשות כל העת ולא רק פעם בשנה בחודש אלול. 

ולצד חשבון הנפש זוהי גם תקופה של קבלה לעתיד. ראשית אני מקבל על עצמי גם בימי קמפיין סוערים שלצערי גורמים לבני אנוש לטבול במים עכורים של לשון הרע ורכילות שקרית, לעשות טוב, ביושר, בהגינות, ובתום לב.  כדי שאוכל לעמוד שלם ושקט מול בוראי ומולכם התושבים.

אני מקבל על עצמי לפעול יחד כל הזרמים על מנת לא לדחוק ציבורים משכונות ומבתי ספר, ועל מנת לפעול להשגת תקציבים לכל אוכלוסייה בין אם היא חרדית,  דתית או חילונית בכדי לתת מענה לצרכי החינוך והדיור שלה. אבל נמצא את הדרכים לעשות זאת לא אחד על חשבון השני אלא אחד על יד השני.

זוהי קבלה לעתיד של עשיית אמת, טהורה וזכה משיקולים זרים – לעתיד טוב יותר של ירושלים. עתיד בו נעשה הכל כדי לשפר את מה שנדרש. בכדי שבמקום שנעסוק בעיקר בוויכוחים סביב הנושאים בחוסר ההסכמה, נדע לשתף פעולה במה שיש בו הסכמה.

מי ייתן ונעבור את גשר הרחמים והסליחות של חודש אלול היישר לשנה חדשה שבה נתעורר לאחדות וחדווה של עשיה משותפת- למען ירושלים. ירושלים של כולנו - אחרת היא פשוט לא תהיה.

הכותב הוא יו"ר התעוררות ומועמד לראשות העיר ירושלים

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן