השר אורי אריאל: "זוהי העת להתמודד עם האתגרים והסוגיות"

האיחוד הלאומי משיק תוכנית חברתית חדשה. השר אורי אריאל מסביר למה אנחנו צריכים אותה

חדשות כיפה השר אורי אריאל 03/09/18 15:00 כג באלול התשעח

השר אורי אריאל: "זוהי העת להתמודד עם האתגרים והסוגיות"
השר אריאל בביקורו הקודם בהר הבית, צילום: אברהם בלוך, מטה ארגוני המקדש

מפלגת האיחוד הלאומי מסתכלת קדימה. אנו במפלגת האיחוד הלאומי, מרימים לראשונה את הדגל החברתי ומשיקים תכנית חברתית- יהודית שנועדה להטיב עם אזרחי מדינת ישראל, בכל רחבי הארץ.

ההלכה נוגעת בכל תחומי החיים וממנה שאבנו את ההשראה לתכנית שמטרתה לשים במוקד את הכלכלה, שוק העבודה, יוקר המחייה, השכלה גבוהה, בנייה מואצת, העצמת המגזר השלישי, הרחבת שירותי רפואה בפריפריה, טיפול בנפגעי פוסט טראומה חיזוק מפעלי התיישבות בדרום, צפון ויו"ש, טיפול בעוני, סיוע לאנשים עם צרכים מיוחד, סיוע לאזרחים ותיקים ועוד נושאים חברתיים חשובים.

כיו"ר הסמן הימני במפה הפוליטית של מדינת ישראל, אני סמוך ובטוח שתוכנית זו, יחד עם חקיקה והחלטות ממשלה יטיבו עם הפריפריה, והשכבות השונות בחברה הישראלית. אין לנו להפקיר את זירה זו לטובת גורמים פוליטיים כאלו ואחרים אשר זורקים סיסמאות פופוליסטיות ריקות מתוכן.

במהלך כהונתי כשר החקלאות ופיתוח הכפר, אני ממשיך, כל העת, לפעול לטובת הורדת יוקר המחייה ולשמירה על החקלאים ועל המתיישבים. עלינו לפעול  בדרכים נוספות כמו למשל, יישום רפורמות חברתיות על בסיס ערכי היהדות אשר יובילו לחיזוק תושבי מדינת ישראל, חיזוק המדינה כלפי פנים וכלפי חוץ אשר מופיעות בתכנית החברתית של האיחוד הלאומי.

ההתיישבות הרחבה בארץ ישראל, מחייבת את כולנו לעמוד בקו אחד אל מול הסוגיות הרבות והאתגרים שכולנו נתקלים בהם במהלך היום יום 

אנו לא העם שחי בגלות, אלא עם החי בארצו לאחר 2,000 שנות גלות וזוהי העת להתמודד עם האתגרים והסוגיות. כחלק ממאמצינו להתמודד עמם, החלטנו להשיק את התכנית החברתית.

התוכנית הנוכחית, מצטרפת לתוכנית המדינית של המפלגה בנושאי דת ומדינה שהשקנו בתחילת השנה.  האיחוד הלאומי, כמגן על תורה ואמונה בעשיית הציונית-לאומית ולנו אחריות ושליחות רבה! נושאים כמו השבת הציבורית, המשפחה הגרעינית, יהדות התפוצות, הרבנות הראשית לישראל ושירות צבאי ולאומי הם סוגיות הליבה של מדינת ישראל ואנו סבורים כי הוא מייצג את עמדת הציונות הדתית והציבור המסורתי בעם ישראל השוכן בציון.

באיחוד הלאומי הגענו למסקנה שהגיעה העת להילחם לא רק על כל יישוב ביהודה ושומרון או על ענייני דת ומדינה בלבד אלא לעסוק במדינה עצמה. בחברה היהודית שלנו, באנשים, בלוחמים, במילואימניקים, בתושבי הפריפריה, בבעלי המוגבלויות ועוד.

אנו מבקשים להדגיש כי אנו מעוניינים ליישם את תכנית זו. התוכנית הינה הלכה למעשה של עמדה ברורה מול הרצון להטיב עם החברה הישראלית.

יש לנו את הרצון לייסד חברה ערכית וסולדרית, לקדם את הפריפריה ואת האוכלוסיות המוחלשות תוך התחשבות בהיבט של התיישבות חלוצית וציונית שמהווה חגורת ביטחון חברתי ולאומי למדינת ישראל.

מעבר לכך, אנו רואים בתוכנית כבסיס למשא ומתן קואליציוני עתידי של מפלגת האיחוד הלאומי ואנו רואים בתכנית זו את הבסיס לעלייה באיכות החיים של אזרחי מדינת ישראל.

בחודש אלול, חודש הרחמים והסליחות אני מבקש סליחה אם פגעתי במי מכם ומאחל לכם, "תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה".

בברכת שנה טובה.

הכותב היינו יו"ר האיחור הלאומי, שר החקלאות ופיתוח הכפר