הרב קפלן: ליברמן מסית גם נגד הציבור הדתי לאומי

הרב אלי קפלן כותב במאמרו כי אסור לנו לעמוד מנגד לנוכח ההסתות, וקורא לנהל מחלוקת מתוך כבוד הדדי: "כולנו אחים"

חדשות כיפה הרב אלי קפלן 19/08/19 15:15 יח באב התשעט

הרב קפלן: ליברמן מסית גם נגד הציבור הדתי לאומי
השר ליברמן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הלב כואב לראות את סרטוני ההסתה של ליברמן. שקרים על גבי שקרים והכל במטרה לעורר שנאה ולגרוף עוד כמה קולות.

האם ליברמן חושב שלתקצב ישיבות זה פשע? אדרבא, תבדקו כמה עולה סטודנט למדינת ישראל וכמה עולה בחור ישיבה. האם תלמידי החינוך החרדי לא זכאים לחינוך? על מה הוא תוקף את תקציב מעיין החינוך התורני? על זה שהם מקבלים תקציב פחות מהחינוך הממלכתי הכללי??

ושיא השיאים זו האגדה על משגיחי הכשרות. המשגיחים מקבלים את משכורתם על בסיס תשלומים של בתי העסק הצורכים את הכשרות. אף אחד לא מחייב בעל עסק להיות כשר, זהו שוק חופשי לחלוטין ומי שחושב שכדאי לו לקבל תעודת כשרות משלם את עלות המשגיח. במקרים רבים הכסף אפילו לא עובר דרך הרבנות.

ליברמן יודע את העובדות וממציא שקרים כדי להרוויח כמה קולות של אנשים תמימים המאמינים לשקרים הללו ומאמינים לכל ההסתה הקיימת בתקשורת כנגד הציבור החרדי והדתי.

אל תטעו- ההסתה הזו היא לא נגד החרדים, היא גם נגד הציבור הדתי לאומי. התגובה צריכה להיות עניינית-עובדתית. קל להפריך את הטענות הללו ויפה שעה אחת קודם.

יש אנשים שאינם דתיים או בעלי עמדות ימניות ברורות שעלולים ללכת שבי אחרי ההסתה הנוראית הזו. אסור להישאר ללא מענה.

אבל מעבר לכל זה, העובדה שיש מפלגה שחורתת על דגלה את ההסתה השקרית הזו ומצליחה בעקבות כך להגדיל את כוחה היא מצערת הרבה יותר.

בתופעת השנאה ההדדית הקיימת במקומות שונים ועל בסיסה מצליח ליברמן להמריא, היא הבעיה הקשה ביותר של החברה הישראלית כיום.

הקריאה צריכה להיות כלפי כל המנהיגים- הרוחניים, הפוליטיים ומעצבי דעת הקהל. די להכפשות, די לשנאה ודי לדמגוגיה. חייבים לנהל מחלוקת מתוך כבוד הדדי כי כולנו אחים.

ואוי לנו אם אלו המכפישים ומפלגים יזכו להצלחה בבחירות.