הרב עמיחי אליהו ללהט"בית שהתעמתה עם אביו: "אם תחליטי לצאת מזה, נעמוד לצידך"

מארגן הכנס בנושא קהילת הלהט"ב משוכנע שאם "גברת שורק הייתה רק מקשיבה", היא הייתה שומעת שהמסר של באות הכנס היה "שצריך לאהוב ולהכיל אותה ובד בבד להילחם בתופעה"

עמיחי אליהו הרב עמיחי אליהו 18/07/17 16:44 כד בתמוז התשעז

הרב עמיחי אליהו ללהט"בית שהתעמתה עם אביו: "אם תחליטי לצאת מזה, נעמוד לצידך"
עמיחי אליהו, צילום: מדף הפייסבוק של עמיחי אליהו

300 רבניות ונשים מנהיגות קהילה התכנסו אתמול בכנס של "ארגון רבני קהילות" ללמוד על תופעת הלהט"בים ועל דרכי הריפוי וההתמודדות עם התופעה הזאת. מיטב המומחים של ארגון "בקדושה" ואחרים השמיעו את דבריהם, כך שהרבניות יצאו עם ידע ועם דרכי פעולה חשובים להמשך פעילותן. 

היה צפוי כי נציגים מטעם הלהט"בים ינסו לבטל את הכנס, וכך אכן קרה. הם לחצו על אנשים במשרד החינוך שלא לאפשר לנו להתכנס ולחשוב מחוץ לקופסא שהם יצרו, והכול כמובן בשם "חופש הדיבור והביטוי".

לדעתם מותר להאכיל גבר בסטרואידים, לחתוך את גופו בסכין מנתחים ולהשתיל לו אברים כדי להפוך אותו חיצונית לאישה. זה לא נקרא "המרה". אבל להסביר לנער מבולבל שהוא גבר ולא אישה – זה המרה, פשע שאין חמור ממנו.

הם לא הצליחו לבטל את הכנס, ועל כן באו להפריע לדוברים להשמיע את דברם. זאת לא הייתה הפתעה. גם בכנס הקודם של "ארגון רבני הקהילות" לגברים הם ניסו להפריע. מאות הרבנים והרבניות לא נרתעים מהם. ואולי זאת אחת האמירות החזקות של הכנסים הללו: "לא תגורו מפני איש". אל תאגור את דבריך בפני כל מי שמנסה לומר דברי שקר ולחסום אותך מלומר את דברי התורה. צריך לשאת את דברי ה' בלי מורא ופחד.

גברת שורק, פעילה פוליטית של "יש עתיד", הגיעה למקום וניסתה להפריע למהלך הכנס. חבל. אילו הייתה מקשיבה, היא הייתה שומעת דברים שהיו בשבילה כמים צוננים על נפש עייפה. מרגיעים אותה ומנחמים אותה. כל דוברי הכנס דיברו על הסבל של בעלי הנטייה ההפוכה. כל משתתפות הכנס שמעו כל היום שצריך לאהוב אותם ולהכיל אותם, ובד בבד להילחם בתופעה. אבל היא לא הקשיבה וטענה שקראנו לה "מכוערת".

היא לא הקשיבה, כיוון שכותרת הכנס הייתה לאהוב אהבה עצומה את בעלי הנטיות ההפוכות, ולסלוד מהחטא. לדחות בשאט נפש את דרך התנועות ההפוכות הללו שמנסות לקרוא "נורמלי" לדברים שהתורה קוראת להם "תועבה". לדעתנו אדם עם נטייה הפוכה צריך ללכת למטפל מקצועי וירא שמיים ולהתעסק ברפואתו.

ברור שאנחנו לא נכנסים לחייהם הפרטיים של אנשים, אבל מבחינה ציבורית אנחנו מחויבים לתמוך בחיי משפחה נורמלית. אנחנו לא יכולים לאפשר לאנשים הללו לבלבל את הנוער ולומר לו שחיים עם בני מין אחד הם נורמליים. מקומות שבהם לא ניסו לרפא את החולי החברתי הזה שילמו מחיר יקר.

אם גברת שורק הייתה מקשיבה לכל המומחים שדיברו בכנס, היא הייתה שומעת כי נערכו מחקרים רבים בהשקעות של מאות מיליונים למצוא את הגֵן שגורם את הנטיה הלסבית ולא נמצא כי כנראה שהוא לא יכול להיות קיים מבחינת חוקי הברירה.

מסתבר שהכל בא מחולשה. אנחנו לא יכולים להכריח שום אדם להתמודד. ואומרים לה: אל תכריחי נשים אחרות להיכנע לחולשה הזאת ולחיות חיי סבל. אם תחליטי להתמודד ולצאת מזה – אנחנו נעמוד שם לצידך. 

                                הכותב הוא מנכ"ל אגוד רבני קהילות וממארגני הכנס "קדושים תהיו"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן