הרב אבינר על החמ"ד: "חינוך ממלכתי מעוות"

הרב אבינר לא מוכן לקרוא לחמ"ד חינוך דתי בעקבות התכנית להכלת הלהטבי"ם. "התורה שרטטה גבולות ברורים למצבם הנוכחי של הלהטב"ים. חיוב מיתה"

חדשות כיפה גלעד כהן 25/12/18 11:02 יז בטבת התשעט

הרב אבינר על החמ"ד: "חינוך ממלכתי מעוות"
הרב שלמה אבינר, צילום: פלאש 90

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת כהנים ורב הישוב בית אל מתייחס לתכנית של החמ"ד (החינוך הממלכתי דתי) להכלת הקהילה הגאה - הלהט"ב ואומר כי אי אפשר לקרוא לחמ"ד חינוך דתי בעקבות אותה תכנית. "זה נגד התורה. הגבולות מאוד ברורים לגבי יחסים חד מיניים - מיתה."
 
שאלה: ערב טוב הרב. אתה אמרת שאין לומר חמ"ד - חינוך ממלכתי דתי, אלא חמ"מ, חינוך ממלכתי מעוות בגלל התוכניות השונות  להכלת להט"בים?
תשובה: כן.  אני אמרתי, אני אומר, וגם בעתיד אמשיך לומר.
שאלה: וזאת למה?
תשובה: כי זה נגד התורה.
שאלה: אבל אנו במדינה חופשית דמוקרטית?
תשובה: ידוע. אך שלא יכנו את עצמם חינוך דתי.
שאלה: אלא מה ?חינוך חילוני?
תשובה: לא. יש גם הרבה חילוניים שמאוד מתנגדים לחיים הפוכים.
שאלה: אבל גם החיים ככה הם בני אדם?!
תשובה: ודאי הם בני אדם, יותר מזה הם יהודים, ונכללים באהבת ישראל. אבל אינם יכולים לקרוא לעצמם דתיים.
שאלה: אבל יש ארגונים שונים של להט"בים דתיים. מה ההגדרה של דתי?
תשובה: המקיים את התורה.
שאלה: הם טוענים שהתורה לא שרטטה גבולות ברורים למצבים האנושיים האלה.
תשובה: גבולות ברורים מאוד! חיוב מיתה.
שאלה: אם כן אתה פוסק שיש להוציא להורג גברים שחיים יחד!!
תשובה: דמגוגיה שפלה. כבר אלפיים שנה אין אצלנו דיני נפשות.  בתור עיתונאי חדשותי, כדאי לך להתעדכן מידי פעם כל אלפיים שנה.
שאלה: אבל עובדה שבמצעד, מחומם אחד רצח מפגינה...
תשובה: שוב דמגוגיה שפלה של הכללות. במשך אלפיים שנה סבלנו מהכללות של אנטישמים: "יהודי אחד גנב, כל היהודים גנבים".  ואתה מצטרף ללהקה הזאת?!
שאלה: טוב. טוב. אם כן, עתה זה לגיטימי?
תשובה: לא אמרתי זאת. בתורה, כתוב שזה תועבה, וזה עדיין תועבה.
שאלה: אתה לא חושב שזה ביטוי מעליב, שאינו עולה בקנה אחד עם אהבת כל אדם?
תשובה: אני חושב שריבונו של עולם אוהב כל אדם לא פחות ממך. הוא גם ברא את האדם, והוא גם מפרנס אותו ונתן לו עולם נפלא. לכן, אם הוא מכנה נטיות הפוכות בשם תועבה, הוא יודע מה הוא אומר ומה הוא עושה.
שאלה: אבל הזמנים השתנו. היום מחנכים להכיל את זולת.
תשובה: ידוע. להכיל-לקבל-לאהוד-לגלות יחס חיובי-לגלות יחס ידידותי- לגלות הבנה-לגלות סבלנות-לגלות רגישות, ובדרך זו מובילים את החברה להרס ולחורבן. זה הפרי הבאוש של הרלטיביזם המוסרי: כל אחד רואה את עצמו בעל סמכות לקבוע את אמות המידה של המוסר. לא נכון. יש טוב ויש רע. וטוב הוא טוב! ורע הוא רע!
שאלה: ואם אדם הוא באמת כזה בעל  מה שאתה קורא "נטיות הפוכות", מה יעשה? הרי זו נטייתו! הוא עדיין אדם בצלם אלוהים!
תשובה: ואיך אתה מגדיר צלם אלוהים?
שאלה: תגדיר אתה...
תשובה: הרמב"ם בתחילת ספרו מורה נבוכים מגדיר צלם אלוהים כבחירה חופשית. אדם מחליט אם לעשות טוב או רע. הוא אינו כבול להכרחים פסיכולוגיים. כולנו בעלי יצרים, יצרים טובים ויצרים רעים, גם אני, גם אתה. ואדם צריך להתגבר על יצרו.
שאלה: זה קשה.
תשובה: הפעם אני מסכים איתך. אכן, איזהו גיבור? הכובש את יצרו.