הקול הרבני חייב להישמע במלחמה בזנות 

לקראת עצרת התמיכה במאבק בזנות, קורא הרב מאיר נהוראי לציבור הדתי לאומי לא להתבייש להתעסק בנושא, ולא להביא לכך שעל ידי הדרת הרגליים ממקומות של חטא ופריצות, הוא יעמוד על דם רעיו

חדשות כיפה הרב מאיר נהוראי 15/08/18 16:26 ד באלול התשעח

הקול הרבני חייב להישמע במלחמה בזנות 
הפגנה נגד הזנות, צילום: פלאש 90

א.מבוא 

אחת התופעות החברתיות הקשות במדינת ישראל היא סחר בנשים וזנות. התופעה הזו מתרחשת בחצר האחורית שלנו .

מטבע הדברים, הציבור הדתי ובמיוחד הרבני נמנע מלהשמיע קול בנושא חשוב ורגיש זה. אולם מצד שני כיצד ניתן לשתוק, שכן מדובר בהתעללות נוראית בגופן של נשים. אסור לעצום עין , ולא להכחיש את קיומה של תופעת העבדות במחוזותינו.

כאנשים שומרי תורה אסור לנו להעלים עין מתופעה זו למרות שאנו חשים חוסר נוחות מעצם הדיון בה מטעמים מובנים. אך אם המחיר של שמירה על לשון נקיה, והדרת הרגליים ממקומות של חטא ופריצות היא העלמת עין ממצוקת שעבוד שזועקת לשמים השגנו את ההיפך! במקום לשמור על קדושת המחנה, נמצאנו עומדים על דם רעינו, ומעלימים אוזנינו מצרתם. 

אנחנו בארגון בית הלל החלטנו להירתם ולהיות שותפים לקואליציה של ארגונים, המבקשים ודורשים למגר תופעה זו. אנחנו הרבנים נדרשים להשמיע קול דתי והלכתי האומר "די" ולקרוא למדינת ישראל להשקיע אנרגיות ותקציבים על מנת למגר תופעה זו. בשלב ראשון החלטתי להביא דברים  במסגרת העלון  ובכך להביא לתודעתנו את החשיבות העיסוק בסוגיה חברתית הזו.  

ב. מה נעשה בשטח?

אחת הדרכים למגר תופעה זה היא באמצעות חקיקה בכנסת. ואכן לאחר מאמצים לפני שבוע עבר החוק איסור קבלת שירות של מעשה זנות (הוראת שעה), התשע"ח-2018 בועדת השרים לענייני חקיקה . זה שלב משמעותי ביותר זה צעד לפני קריאות אחרונות בכנסת.

תזכיר החוק יקבע כי הקנס שיוטל על צריכת זנות יהיה בגובה של 1,500 ₪. עבירה חוזרת שנעברה בתוך שלוש שנים מהעבירה הראשונה תוביל לקנס בסכום של 3,000 ₪. מי שקיבל את הקנס יוכל לשלם, להגיש בקשת ביטול או להגיש בקשה להישפט. ככל שבית המשפט יחליט שהעבירה אכן נעברה, הוא יהא רשאי להגדיל את גובה הקנס עד לסכום של 14,400 ₪. תזכיר חוק זה יחול על צריכת זנות מבגירים. צריכת זנות מקטינים כבר מוגדרת כעבירה פלילית בספר החוקים של מדינת ישראל.

שרת המשפטים בהסכמת שר הרווחה תוכל לקבוע אמצעי חלופי במקום קנס, כמו שילוב בסדנה טיפולית-חינוכית למניעת צריכת זנות. התזכיר יחול כהוראת שעה למשך חמש שנים, וילווה במחקר אשר יבחן את השפעתו, את האופן בו נאכפת העבירה, וצעדים נוספים.

שרת המשפטים איילת שקד הבהירה כי תזכיר החוק מבחינתה אינו הדבר העיקרי בטיפול בזנות. הוא יהווה חלק מהחלטת ממשלה רחבה שבכוונתה להביא לאישור בחודשים הקרובים. מדובר בתכנית משותפת למשרדי המשפטים, הרווחה, החינוך והבריאות.

התכנית תטפל בשני נושאים עיקריים: הרחבת המענים הטיפוליים והבריאותיים הניתנים הן לעוסקים בזנות והן לצרכני הזנות: בניית תכניות שיקום לנשים בזנות שכוללת מסלול טיפולי, והעלאת המודעות הציבורית למאפיינים, לגורמי הסיכון ולנזקים הכרוכים בתעשיית הזנות. ככל שהציבור יגלה אהדה ותמיכה בחוק זה ובכלל במיגור התופעה נוכל לשמור על מחנה קדוש יותר. 

בואו הצטרפו הערב – יום רביעי  (ד אלול)  תתקיים עצרת תמיכה בשם "עמה אנוכי בצרה" שתתקיים ברח' ירקון 98 בשעה 19:00. חשוב שיישמע  קול דתי הלכתי ומוסרי

הכותב הוא יו"ר ארגון רבני ורבניות בית הלל ורב מושב משואות יצחק

המאבק בזנות

המאבק בזנותצילום: צילום מסך