טור ממשלת השינוי? יאיר לפיד ונפתלי בנט מציגים פוליטיקה נמוכה

הצמד לפיד את בנט הוכיחו השבוע שוב עד כמה עברה שנה ודבר לא השתנה: תדרוכים משפילים נגד בני גנץ ומינוי שנועד להשתיק חברת כנסת | ומי פרגן לשר אלי אבידר שחזר מחופשת הלידה של הממשלה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/02/22 16:58 כו באדר א'

ממשלת השינוי? יאיר לפיד ונפתלי בנט מציגים פוליטיקה נמוכה
בנט עם לפיד, צילום: YOAV ARI DUDKEVITCH/POOL***

הקואליציה השברירית מסכמת עוד שבוע ומלקקת את פצעיה, בין משבר למשבר המליאה משותקת כבר מספר שבועות וכל חבר כנסת נורווגי, מלך. בזמן שסיעות רבות מתקשות חודשים ארוכים אחרי הקמת הממשלה לקדם את חוקי הדגל שלהם, המנהיגים נבחנים בנושאים עליהם הם מוכנים לשבור את הכלים

הנושא שהכי חשוב לבני גנץ הוא תלוש השכר של החברים שלו

השבוע הגיעה תורה של כחול לבן, מדובר בצעד חסר תקדים שבו סיעה שלמה ובכירה מחרימה את הקואליציה, שם החליטו להחרים את ההצבעות בתגובה לעיכוב באישור הפנסיות הצבאיות, לצד גנץ, ברע"מ משביתים את המליאה בתגובה לכל פגיעה קלה ומדומיינת בבניה הלא חוקית בנגב, שרן השכל החרימה בעבר בתגובה לעיכוב בחקיקה לטובת משתמשי הקנאביס, ובימינה לא מאיימים.

אולי נכון לאשר את המענקים ליוצאי הצבא, אולי לא אבל כן חשוב להתעכב בנושא עליו בחרו בכחול לבן לפוצץ את הקואליציה, לא יוקר המחיה שמקשה על אזרחים רבים, לא העיכוב בוועדת החקירה לפרשת הצוללות ולא עסקת החבילה שפוגעת בשכר המינימום, תדע כל אם עבריה שהצביע לכחול לבן שהנושא החשוב ביותר לגנץ הוא תלוש השכר של חבריו. 

גנץ מתגעגע לנתניהו?

חברי כחול לבן התראיינו עשרות פעמים מאז החלו בחרם, האמת לא הצלחתי להשתכנע מה כל כך דחוף דווקא במהלך הזה, באחד מהם חברת הכנסת יעל רון בן משה לא הצליחה להעביר דקה של שידור מבלי להזכיר שהם העבירו תקציב. ה"הישג" הישן של הקואליציה כבר נקבר מתחת לערמת כישלונות, יש ממשלה, אין כנסת והכאוס חוגג. יעדים רבים לא יתממשו פני הפגרה הקרובה, אבל אולי נזכה לקצת שקט והקואליציה תרשום חודשיים מבלי להפסיד.

צל"ש

באיחור של שלושה חודשים לטענתו, חזר השבוע השר אלי אבידר מחופשת הלידה של הממשלה שלו, השר בלי תיק בלי תקווה בלי חלום התפטר מהממשלה וחזר לעמדת הכוח שלו בכנסת, בכירים בקואליציה חוששים מעוד הצבעות שיכשלו בגללו אבל חבר כנסת אחד ששוחח איתי דווקא בחר לפרגן לאבידר שוויתר על התפקיד המיותר. לדבריו, ה'שר במשרד האוצר' וה'שר לשיתוף פעולה אזורי' מתבזים בתפקידים ריקים מתוכן. אבידר גם חשף את ערוות הממשלה כשאמר ביושר שבממשלה יש הרבה סרטוני טיקטוק אבל מעט ביצועים ושמה שמעניין את בנט הוא כיסא השלטון.

טר"ש

הצמד לפיד את בנט הוכיחו השבוע שוב עד כמה עברה שנה ודבר לא השתנה, שני פאוולים שלטוניים נמוכים במיוחד כל אחד בתורו, גורם בכיר בממשלה תדרך נגד גנץ תוך כדי ישיבה איתו במילים קשות, "ילד קטן שמתגעגע לנתניהו" במיוחד, וגנץ פוצץ את הפגישה ובצדק. מחוץ לחדר היה ניכר שגנץ עצבני כפי שלא היה זמן רב והצחוק במענה לשאלה אם הוא אכן מתגעגע לנתניהו לא הצליח להסוות זאת. לפיד מדבר על שפה נקייה וכבוד הדדי אבל השותפים שלו מטנפים על שר הביטחון במדינת ישראל.

"היא הייתה רעה לכולם"

לפיד מצידו, במהלך חכם לכאורה של קחי מינוי ותשתקי ניקה מהכנסת ח"כית סוררת בשם ג'ידא רינאוי זועבי אבל המסר לשאר החברים בקואליציה ברור, מי שמורד יכול רק להרוויח, קואליציה למופת. וזה עוד לפני העובדה שלא ברור אפילו ללפיד שזועבי מתאימה לתפקיד, מהודעת המינוי נעדרו המחמאות של שר החוץ, גם חברי כנסת בסיעה לא יתגעגעו למורדת ולחשו לי עם הפרסום, "היא הייתה רעה לכולם וראתה את הכנסת בתור מקפצה לתפקיד הבא. הסיעה עכשיו תהיה טובה יותר".