היום שאחרי הבחירות ביהודה ושומרון

ראש הממשלה ימשיך להיות בנימין נתניהו, חברות הקואליציה ימשיכו להיות אותן מפלגות, אך לדעתו של אלנתן זכריה היעדים והמשימות של המחנה הלאומי בנושא ההתיישבות חייבים לעלות מדרגה

חדשות כיפה אלנתן זכריה 11/04/19 13:28 ו בניסן התשעט

היום שאחרי הבחירות ביהודה ושומרון
יהודה ושומרון, צילום: פלאש 90

אתמול התעוררנו לשחר של יום חדש. נכון, ראש הממשלה הבא עדיין יהיה בנימין נתניהו, כמעט אותן מפלגות יהיו בקרוב חברות בממשלה החדשה ואולי אף יחזיקו באותם תיקים, אך לכנסת הבאה נכונה עוד עבודה רבה וחשובה בכל הנוגע להתיישבות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן.

אנו לקראת ארבע שנים של עשייה למען פיתוח וקידום ההתיישבות בנושאים חשובים ומעניינים. חלקם, כאשר יתרחשו, יהיו רגעי היסטוריה ישראליים, אשר יקבעו את עתידה של המדינה בשנים הקרובות.

עוד לפני פיזור הכנסת הקודמת, הובלנו במועצת יש"ע שני מהלכים עיקריים אשר מהווים עבורנו יעדי-על: הסדרת ההתיישבות והחלת הריבונות. אנו עושים מאמצים רבים כדי ששני היעדים האלה יוגשמו בכנסת הנוכחית.

כבר עכשיו ישנם מספר חוקים אשר מובילים את המהלך של החלת הריבונות וכבר ממתינים בסבלנות על שולחנה של ועדת השרים לחקיקה. לפני כשבוע הבטיח ראש הממשלה כי החלת הריבונות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן תיעשה בקרוב. בניגוד למה שהתרגלנו בעבר, לאחר ההכרזה, לא הועלתה אף התנגדות אמריקאית להחלת הריבונות. אנו זוכרים כיצד בבוקר אחד בשנת 1982 החליט ראש הממשלה מנחם בגין להחיל את החוק הישראלי על רמת הגולן, וכך עשה. עוד באותו ערב הוחל החוק הישראלי על הגולן שהפך בפועל לחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל הריבונית עד היום. כך היה לפני 37 שנים, כך יכול להיות גם היום. אנו מחכים לזה בקוצר רוח ועוקבים אחרי הפעולות שנעשות בעניין.

אנחנו במועצת יש"ע עובדים כבר מספר חודשים על הסדרת ההתיישבות הצעירה והשכונות ביהודה ושומרון. המגעים עם לשכת ראש הממשלה ושר הביטחון נמצאים בהילוך גבוה והמשימה הזאת עתידה להסתיים בקרוב. אנחנו נפעל לכך שזה לא ירד מסדר היום.

בשנים האחרונות סייענו למשרדי הממשלה השונים, יחד עם השרים הממונים, כדי לקדם את האזור ולפתח אותו. תכניות אב ליהודה, שומרון ובקעת הירדן בתחומים תשתיתיים חשובים כמו תחבורה, גז, מים, חשמל, איכות סביבה וכלכלה הם חלק מהפתרון להפקרה של האזור במשך כ-50 שנה. יותר מדי זמן שהתשתיות ביהודה ושומרון נעשות טלאי על טלאי, תכניות האב שאנו מקדמים פועלות בכדי שמשרדי הממשלה יתייחסו לאזור כמקום אשר יהיה חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל בכל הסכם עתידי. בעזרתה של הממשלה היוצאת הצלחנו לשנות את השיח של חלק נרחב ממשרדי הממשלה, כעת אנו מקווים שהממשלה תורכב בהקדם האפשרי כדי שנוכל להמשיך את העבודה החשובה.

ביום שאחרי הבחירות, לכשתוקם ממשלה לאומית אשר תומכת בהתיישבות, אנו נמשיך לקדם יחדיו את ההתיישבות בכל מקום. נעשה כל שביכולתנו כדי שהאזור היפה הזה ימשיך להיות חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל

הכותב הוא דובר מועצת יש"ע

אתגרים חדשים. דובר מועצת יש"ע

אתגרים חדשים. דובר מועצת יש"עצילום: Yossi May photo

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן