הבית היהודי צריך אישה יפה

"מועמד שלא היה יפה כדוגמתו בפוליטיקה שלנו. הוא נראה כמו הריסון פורד וזה עובד. רק שלא יגיד יותר מידי". את הדברים האלה אמר אחד הפרשנים הפוליטיים המוערכים בישראל. עכשיו זו ההזדמנות של 'הבית היהודי' לרענן את הרשימה ולשריין במקום המיועד לאישה, דמות נאה

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 05/02/19 15:33 ל בשבט התשעט

הבית היהודי צריך אישה יפה
חברי הבית היהודי, צילום: יחצ

אחרי שהוועדה המסדרת של 'הבית היהודי' בחרה יו"ר חדש להנהגת המפלגה, השבוע צפויה אותה ועדה לקבוע, מי תהיה האישה שתשוריין במקום השלישי של המפלגה ברשימה לכנסת. זה בהחלט לא פוליטיקלי קורקט לכתוב או להגיד את הדברים הבאים, אבל נדמה שאין ברירה אחרת. חלק גדול מהאנשים כיום בוחרים על סמך נראות. ובשנת 2019, יותר נכון, בשנת התשע"ט גם ב'הבית היהודי' זקוקים לדמות מרשימה ונאה ברשימה.

חשוב להבהיר, הדברים אינם נכתבים דווקא על נשים. המקום השלישי ברשימת 'הבית היהודי' שכאמור, מיועד לנשים הוא המקום האחרון בו הוועדה המסדרת עוד יכולה לשפצר ולבצע שינויים. זאת ההזדמנות של הוועדה לקבוע איך תראה, פיזית הרשימה לכנסת ה-21 שבינתיים לא מרשימה במיוחד.

אבל בואו לא נלך עכשיו על העניין המגדרי, אלא על המציאות היומיומית בה אנחנו חיים. בעולם שבו האינסטגרם מנצח את פייסבוק, וקל וחומר את הטוויטר, לא צריכים להיות חכמים גדולים כדי להבין שאנחנו אוהבים אנשים שנראים טוב. ראו את יאיר לפיד שהשיג 19 מנדטים בשנת 2013, או את בני גנץ שמצמצם את הפער מנתניהו בסקרים האחרונים. בנוסף, גם אם נלך לטבע, נמצא שם את התאוריה המפורסמת על הטווס המרשים ביותר, עם הזנב היפה ביותר שזוכה במספר המנדטים הגבוה ביותר. יופי עובד. זאת עובדה.

שימו לב: גנץ מתנשא לגובה של 1.97 מ', עיניו בצבע תכלת, שיערו מאפיר, ובכל זאת, מדובר בפוליטיקאי שטרם השמיע עמדה אחת ברורה לגבי איזושהי סוגיה פוליטית. זה נכון שגנץ אמר בנאומו הראשון ש'אין יותר ימין ושמאל ישראל לפני הכל', ושצריך 'לעשות אחרת כי אפשר אחרת'. אבל סוד הקסם של גנץ נטוע ביופיו. איני היחיד שחושב כך, גם הפרשן הפוליטי, רביב דרוקר אמר לפני כשלושה חודשים אצל 'לונדון את קירשנבאום' (ז"ל) כי: "בפעם האחרונה שפגשתי אותו, ואני לא גיי או משהו, אבל אני פשוט שרקתי מהתפעלות. זהו מועמד שלא היה יפה כדוגמתו בפוליטיקה שלנו. הוא נראה כמו הריסון פורד וזה עובד. רק שלא יגיד יותר מידי".

הפריימריז בבית היהודי

הפריימריז בבית היהודיצילום: פלאש 90

בואו נודה על האמת, כל אנשי רשימת 'הבית היהודי' הנם אנשים ראויים ומכובדים. אבל לצערי, בשנת 2019, להיות איש עשייה וחזון לא מספיק כדי לגרום לאנשים לנהור לקלפיות. ב'הבית היהודי' צריכים ליישר קו עם המציאות העגומה ולהנחית גם דמות נאה ומרשימה, במיוחד כשהרשימה אפורה וחסרת גיוון. חסרה ברשימה דמות יפה כמו בני גנץ, או כמו יאיר לפיד, או אולי אפילו כמו בנימין נתניהו שתשפיע על תדמית המפלגה. מכיוון שלוועדה המסדרת נותרה עוד החלטה אחת שתוכל להשפיע על הבוחר ביום הבחירות, ההחלטה על המקום השלישי המיועד לאישה, בהחלט מדובר בהזדמנות האחרונה להציב באותו המקום אישה מרשימה ויפה ברשימת 'הבית היהודי' לכנסת. 'כי אפשר (להיראות) אחרת וניראה אחרת'.