האחריות על כלל ישראל מחייבת את הציונות הדתית לבחור

כפי שכתב הרב שקופ שאל לאדם להביט רק על עצמו, כך לשיטת הרב מיכאל ימר, צריכה הציונות הדתית לנהוג ביום הבחירות: לקחת אחריות לא רק על עצמה אלא על כלל ישראל

חדשות כיפה הרב מיכאל ימר 09/04/19 12:18 ד בניסן התשעט

האחריות על כלל ישראל מחייבת את הציונות הדתית לבחור
מי יוצא יותר להצביע? פתקי הצבעה, צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

הרב שמעון שקופ בהקדמתו לספר "שערי ישר" מדבר על זה שכשאדם אומר את המילה "אני" אסור לו להתכוון רק לעצמו. אלא שהמילה "אני" פירושה כל כלל ישראל, לקחת אחריות על כלל ישראל. זה אחד מהערכים המרכזיים של הציונות הדתית.

הציונות הדתית לא דואגת לעצמה כמגזר, אלא היא מבינה שיש לה תפקיד בעיצוב כלל עם ישראל. 
הבחירות היום יש להן תפקיד מאוד חשוב. יהיו הרבה מאוד שאלות הרות גורל בכנסת ובממשלה הבאה, ובבחירות אלו בידינו להכריע  מי יחליט עליהם.

אם נהיה שאננים היום, הרי זה מסמן שאנחנו לא אחראים על כלל ישראל ולא לוקחים אחריות. לכן אני קורא לכולם לגשת להצביע לאיחוד מפלגות הימין. .יש בזה חשיבות מאוד גדולה מתוך ההבנה שלנו שאנו צריכים לקחת אחריות על כלל ישראל.  תפקידנו לעצב את החיים במדינה, את האווירה במדינה, את הדגשים במדינה. 

המדינה שלנו היא נס גדול שעשה הקב"ה, צריך להתפעם מהנס. מדינת ישראל קיימת כדי להיות ממלכת כוהנים וגוי קדוש. ולכן ההצבעה בכנסת היא כלי שיעזור להגיע בשלבים לחזון הגדול הזה.  חשוב מאוד שלא תיווצר שאננות, שלא נחשוב שאחרים יעשו את העבודה. 

כל אחד ואחד חייב ללכת ולהצביע כדי שנוכל לקדם ולקחת אחריות על העם הזה .בעזרת ה נצליח לחבר את כולם לעם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל.

הכותב הוא ראש ישיבת שעלבים