בצלאל תתמודד זה יעשה טוב גם לאורי אריאל

הרב עמיחי אליהו:" הזכויות העצומות שיש לאורי אריאל כאיש עשייה מדהים, צריכות לעמוד לו ביום הבוחר, אך לא צריכות להיות שכפ"ץ ומגן מפני עצם ההתמודדות "

עמיחי אליהו הרב עמיחי אליהו 31/08/18 12:48 כ באלול התשעח

בצלאל תתמודד זה יעשה טוב גם לאורי אריאל
אורי אריאל ובצלאל סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשורות טובות ומרעננות מגיעות בימים אלה ממפלגת האיחוד הלאומי. יו"ר המפלגה החליט כי הגיעה העת שהמפלגה תיגש לבחור את יושב הראש שלה ואם לא יקרה משהו בלתי צפוי, כ-120 חברי מרכז המפלגה יגשו אחרי החגים לקלפי.

רבים בתקשורת ובקרב פעילים ברשת אוהבים לחבוט במפלגה הקטנה והיקרה הזו. כוחה בכנסת מתבטא אמנם רק בשני מושבים, אך כוחה הסגולי גדול יותר. הדגל שהמפלגה הזו מביאה לציבור הישראלי ולמדינה חשוב מאין כמותו וגם אלה שלא מצביעים לה צריכים להודות על קיומה.

ולמה אני כל כך שמח על הבחירות שם? אסביר. כאנשים שגדלו בבתי מדרש ומשתדלים ללכת בדרך מסורת אבות, קשה לנו באינטואיציה לתפוס שבחירות הן פעולת לכתחילה. המילה הזו שולחת אותנו להקשרים הרדודים של הפוליטיקה, של מחלוקות שלא לשם שמיים, של עסקנות ואפילו שחיתות. אך האמת שונה לגמרי.

בחירות במפלגה שרוצה להמשיך ולפעול למען הציבור ולטובתו הן מהלך לא רק לגיטימי אלא גם מחוייב המציאות. טוב ובריא שיש מספר כוחות שבטוחים שהם המתאימים ביותר להנהיג ולעשות טוב – והעם יבחר. הבחירות הן פעולה אמיתית של בירור רצונו ודרכו של המוסד שמבקש לפעול בזירה הציבורית.

עשה רושם שחברי מרכז באיחוד הלאומי קיבלו בחמיצות ובתחושה לא נוחה את ההודעה של אורי אריאל על הליכה לבחירות מוקדמות, יותר מכך שזה בא עליהם בהפתעה (כנראה), הם נרתעו מעצם הבחירות והמהלך עורר בהם תחושת קבס. לדעתי הם מפספסים את הנקודה ובגדול. הם צריכים לשמוח שיש בהם כוחות תוססים ושסכין מתחדדת על ירך חברתה.

הדברים מופנים גם כלפי בצלאל סמוטריץ' ואולי גם למועמדים נוספים שחושבים להתמודד. אסור לכם להרגיש רע בהצעת שמכם למועמדות. הזכויות העצומות שיש לאורי אריאל כאיש עשייה מדהים, צריכות לעמוד לו ביום הבוחר, אך לא צריכות להיות שכפ"ץ ומגן מפני עצם ההתמודדות. גם אדם המוכשר והנערץ ביותר ראוי לו להיבחר בזכות עצמו ולא בזכות כבוד והדר שנקשרו בשמו וגורמים לאחרים לחשוב כי עצם ההתמודדות היא פסולה ומצטיירת כקריאת תיגר או כפירה בהכרת הטוב שיש לכולם כלפי המנהיג הנוכחי.

לפי מה שאני מזהה, בצלאל עצמו לא החליט האם להתמודד, ואני חושש מאד ששיקוליו בנושא הזה באים אולי מכאבי בטן מובנים. כאיש שמגדיר עצמו שגדל על ברכיו של אורי, אבל הראש הוא שצריך להנחות אותו, לא הבטן ולא הברכיים.

כשיגיע יום הבוחר במרכז המפלגה הקטן אך האיכותי, הם יצטרכו לבחור בין עתיר הזכויות והעשייה לבין חבר הכנסת הצעיר והכוכב העולה. שיבחרו במי שירצו ויחשבו, אך שיבחרו! לכתחילה, למען הדרך ולמען צדקת הקיום של מפלגתם.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן