"בני דוד" או "בני עלי"?

בתוך מועדון הגברים הסגור הנקרא ישיבה או מכינה קל לבזות נשים. הגיע הזמן שרבנים הסמוכים על שולחן המדינה, או שהמוסדות בהם הם מלמדים נתמכים בכספי המדינה, יפסיקו להשמיץ מחצית מהאוכלוסייה בארץ

חדשות כיפה נעם ארזני 08/02/18 15:40 כג בשבט התשעח

"בני דוד" או "בני עלי"?
הרב יוסף קלנר, צילום: באדיבות המצלם

מספר הערות בהמשך לדבריו של הרב קלנר.

יאיר שרקי

עשה מה שנדרש ממנו. בבחינת "תדע כל אם דתיה מה בנה לומד מחוץ לבית". נכון, יצא לאור שיש רבנים בעייתיים וזאת תקופה קשה לציבור הדתי, אבל כאשר השיח ישתנה נתחיל באמת לכבד אחד את השני.

רווקות מאוחרת – חלקם של הרבנים

לאחר שמיעת דבריו של הרב קלנר הגיע הזמן לעסוק גם בחלקם של הרבנים בנושא הרווקות המאוחרת.

למה אמורים לצפות תלמידי מכינה או ישיבה השומעים מפי דמות האמורה לחנך אותם לחיי משפחה כי נשים אין בהן רוחניות, שלבשל ולדבר בטלפון זה כישרון של נשים, ש"נשים סטטיסטית הן שעושות את התאונות בצמתים. ככה זה באמריקה"?

בתוך מועדון הגברים הסגור הנקרא ישיבה או מכינה (שרמת השיח שבו כנראה אינה שונה משיח מבזה בכל מועדון גברים אחר כגון בצבא. שיח מבזה הוא שיח מבזה) קל לבזות נשים וקל להשכיח מהתלמידים כי אמהותיהן או אחיותיהן מסוגלות ליותר ממה שהרבנים מוכנים להודות. באווירה זאת קל לשטות בתלמידים שכל הנשים פחותות מהם ואינן מסוגלות להגיע להישגים שלהם.

ואז כאשר הם יוצאים לעולם חלק יודעים להניח בצד את השטויות שאמרו להן וחלק לא מסוגלים לשנות את מחשבתם ולא יכולים לחיות עם נשים אנטלגנטיות ומוצלחות יותר מהם. התוצאה: הרבה נשים משכילות איכותיות נותרות רווקות בגלל שהן לא מוכנות להיכנס למסגרת הדימוי המיזוגני של הרבנים.

חופש הביטוי

הגיע הזמן שרבנים הסמוכים על שולחן המדינה או שהמוסדות בהם הם מלמדים נתמכים בכספי המדינה יפסיקו להשמיץ מחצית מהאוכלוסייה בארץ. רצים להשמיץ, לגדף וכדומה אין בעיה, החזירו את הכסף שקבלתם ואז אימרו את דעתכם. אף אחד לא ינסה לסתום את פיותיכם.

"בני דוד"?

יסלחו לי בוגרי מוסדות "בני דוד", אבל לדעתי כבר הגיע הזמן לשקול לשנות את השם הציבורי של מכינת "בני דוד" ל"בני עלי". בן דוד בנה את המקדש שהיה מקום מאחד לכל בני ישראל. התוצר שאנו רואים ושומעים מ"בני דוד" הוא תוצר של זלזול בכל מי שלא כמותם. הוא אהבה על תנאי רק למי חושב כמותי.

אף אחד לא מאמין שהרב לוינשטיין  או הרב קלנר חושבים אחרת על נשים לאחר שהתנצלו. הסגנון הוא שונה אך התוכן הוא אחיד ונראה שהוא תוצר רוח המפקד, ולכן כל ההתנצלויות אינן שוות דבר.