במקום לחשוב על "ואהבת לרעך כמוך", רבנים בוחרים לצאת נגד הקהילה הגאה

לזהורית שורק, לסבית דתיה, נמאס מכל החוברות והפעולות נגד הקהילה הגאה מצד רבנים וארגונים, ומבקשת מהם שילמדו לנהל שיח ומחלוקות כפי שעשו זאת בגמרא

חדשות כיפה זהורית שורק 16/12/18 16:39 ח בטבת התשעט

במקום לחשוב על "ואהבת לרעך כמוך", רבנים בוחרים לצאת נגד הקהילה הגאה
הכותבת עם בת זוגה וילדיהן, צילום: באדיבות המצולמת

לפני כמה שנים פנתה אליי חברתי חן אריאלי, יו"ר האגודה למען הלהט"ב, ושאלה האם בתור לסבית דתיה אני יודעת אם יש איזו חוברת הלכה חדשה לרבנים שמורה להם כי במקרה של רצון לקבל במה ו-15 דקות תהילה, אז הם צריכים לצאת כנגד הקהילה הגאה? ואכן כך זה נראה.

בכל פעם שאיזה רב או ארגון מחפשים כותרת, אני מדמיינת אותם יושבים באיזה חדר מלא ספרי קודש, וחושבים כיצד הם יוכלו לקבל קצת יחס מהתקשורת, או לפחות להראות לתורמים שלהם איזו "עבודת קודש" הם עושים. אז במקום לחשוב על הפסוק "ואהבת לרעך כמוך" הם בוחרים לצאת כנגדנו – הקהילה הגאה. כאילו על זה עומדת כל התורה כולה.

חלקכם, שקוראים את הטור הזה, יאמרו: "מה עם חופש הביטוי"? או "מותר להם להביע דעה שונה מבלי ש'הטרור הלהט"בי' ישתיק אותם". אולי אפילו תעלו בזיכרונכם סיטואציות שבהם הקהילה הגאה ביקשה להשתיק קולות. אני מבקשת לעשות הפרדה. הסתה, קריאה לאלימות, דחייה, יש להוקיע אל מול השמש. אנחנו יודעים איך הדברים האלה מסתיימים.

ומצד שני אני מבקשת להזכיר דווקא משהו אחר. זווית אחרת לעניין. הספר הקנוני הכי מזוהה עם היהדות הוא הגמרא. הגמרא אינה ספר הלכה אלא דווקא ספר על מחלוקות, דיונים והמון המון שיח. בגמרא מוזכרים זוגות של רבנים החלוקים ביניהם, ענקי הדור המתווכחים ומביאים טיעונים מחד ומצד שני. אנחנו מכירים את מחלוקות בית שמאי ובית הלל – מחלוקות עצומות. אבל כל המחלוקות והויכוחים האלה התקיימו מתוך שיח, הכלה והבנה. אז למה אי אפשר גם היום?

גם "הם" כבר יודעים כי משפחות גאות הם עובדה קיימת, ובפרט משפחות גאות ודתיות. ואם בתקשורת הם מלינים כי כבר אי אפשר לדבר רק על "אבא ואמא" בגני ילדים במצפה נטופה בגליל התחתון או בעטרת בשומרון – אז מבחינתנו זה פעמי משיח של ממש.

במסגרת הניסיונות מתארגנות יוזמות פרטיות להפגנות נגד, לניסיונות אלה יש הרבה כוונות טובות אך לנו בקהילה הדתית הגאה אין עניין לתת במה לפרובוקציה אלא מטרתנו לקיים שיח ודיון. בקהילה הדתית הגאה אנחנו לא שותפים ליוזמות והן לא על דעתנו, כמו גם לא על דעתם של קואליציית ארגוני הקהילה הגאה בה אנו שותפים. אנחנו מבקשים ממי שמעוניין לתמוך בנו – אנא, אל תטרחו לתת לקומץ הקיצוני את תשומת הלב השלילית אותה הוא מנסה לקבל.

ברוח ימי החנוכה שאך עברו עלינו, בואו נגדיל את האור ונעסוק בבניין החברה בה אנו חיים ולא בפירוקה, נבחר בחיים ואהבה, בבניין המשפחות שלנו ולא בפירוקן. כאישה לסבית ודתיה החברה בקהילה הדתית הגאה אני מבקשת לקדם שיח כזה. אני קוראת לאותם רבנים וארגונים – בואו לדבר איתנו.

הכותבת היא לסבית דתיה, ממייסדי הקהילה הדתית הגאה, מועמדת לכנסת ה-20 מטעת יש עתיד, מרצה על אקטיביזם ופועלת למען שיח מכיל בחברה הדתית

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן