בין הימין החדש לבית היהודי

"שני אירועים בהם הייתי בחודשים האחרונים הבהירו לי עד כמה המהלך של בנט ושקד נכון, גם אם הדרך והעיתוי לא טובים... האם הפירוד יעשה טוב לעם ישראל ?! נחכה ונראה..."

חדשות כיפה הרב אלי קפלן 01/01/19 12:56 כד בטבת התשעט

בין הימין החדש לבית היהודי
נפתלי בנט ואיילת שקד, צילום: יוסי זליגר פלאש 90

אמנם יש סקרים וניתוחים פוליטיים שמשפיעים על קבלת  החלטה של אדם אבל  בעומקם של דברים כל החלטה  משמעותית נובעת קודם כל מהתחושה פנימית ולא מניתוח קר בלבד.

שני אירועים בהם הייתי בחודשים האחרונים הבהירו לי עד כמה המהלך של בנט ושקד נכון,גם אם הדרך והעיתוי לא טובים.

הארוע הראשון:

ישיבת מרכז הבית היהודי האחרונה שבה בנט ניסה להגדיל את כוחו במפלגה ורבים מחברי המרכז לא רצו זאת.

טכנית הוא אולי ניצח אבל האווירה בה הוא התקבל והצורה שבה הוא התייחס למרכז וחברי המרכז התייחסו לו שידרה פער עצום בין המנטליות המגזרית של המרכז לבין בנט. אני הרגשתי שהוא לא מרגיש בבית...הוא חשב שהמפלגה מצליחה בגלל הגישה שלו הפותחת את הדלתות בפני מי שאיננו ציוני דתי וחלק גדול מחברי המרכז חשבו שהוא רוצה להחליש את כוחם וגונב להם את המפלגה.

הארוע השני :

לפני כחודשיים עת הופיעה איילת שקד בכנס לקראת הבחירות לראשות המקומית במעלה אדומים. הקהל קיבל אותה במחיאות כפיים אבל הציבור כולו היה דתי. 

שאלתי את עצמי איך מרגישה איילת בארוע?האם לזה היא קיוותה כשהצטרפה לבית היהודי לפני שש שנים?! איפה הציבור הכללי שהיא מייצגת נמצא?! ונדמה לי שכך הרגישו בנט שקד בכל אותו חודש כאשר חרשו את הארץ בכנסים וחוגי בית לקראת הבחירות המקומיות ..

לא לילד הזה הם קיוו אחרי שש שנים שבהם הם נמצאים הבית היהודי.

גם בקבוצות  ווטסאפ שונות שאותם אני מכיר ניתן לראות בבירור שגישת הדלת הפתוחה והשותפות העמוקה בין דתיים לשאינם דתיים איננה רצויה באמת במפלגת הבית היהודי ובוודאי לא באיחוד הלאומי. אמנם מוכנים לקבל אחד או שניים מתוך עשר אבל רק בתנאי שיישרו קו בכל הנושאים,כולל נושאי דת ומדינה. 

אינני דן בשאלה מה נכון מבחינה אדאולוגית אלא מנסה לתאר את המציאות הנפשית-הפנימית בה נמצאים רבים מאנשי הציונות הדתית הבוחרים בבית היהודי.

לכן המהלך הוא נכון בעומקם של דברים.הם באמת רוצים מפלגה שאיננה מגזרית ואילו הבית היהודי והאיחוד הלאומי הם מגזריים.

נכון,מגזר שחושב על האחריות למען עם ישראל כולו,מתוך אמונה אמיתית ועמוקה בתורת ישראל וארץ ישראל,אבל מתוך ראיה מגזרית.

האם המהלך יצליח באופן מעשי?

האם הבית היהודי יחד עם תקומה האיחוד לאומי וציבור תורני משמעותי שהצביע יחד ועוצמה לישראל כאן ימצא את הבית שלו ?? נקווה שכן.

ומאידך,ציבור שאיננו דתי ,מסורתי ודתי ימני גדול שפוזל היום לליכוד ולעוד מפלגות במרכז ימצא גם הוא את ביתו בימין החדש וכך גם ציבור גדול שאיננו דתי,שלא מתחבר למה שקורה בליכוד ימצא אצל בנט ושקד את ביתו הפוליטי.

עכשיו יוכלו בנט ושקד להציג את עמדתם בנושאי דת ומדינה ללא מחוייבות לרבנים המובילים ולאחד סביבם ציבור שאיננו מזדהה עם הקו השמרני של המפלגה בנושאים אלו,אבל מזדהה עם התפיסה הימנית הפוליטית.

האם זה יעבוד?האם הפירוד יעשה טוב לעם ישראל ?! נחכה ונראה...

אני רק מתפלל ומקווה שלא תהיה כאן מלחמת הכל בכל .מלחמה שכולנו נפסיד ממנה.

סימנים ראשונים מראים שאכן רבים בשני הצדדים נזהרים מלפגוע אחד בשני.(לצערי לא כולם ..) נקווה שכך יהיה עד הבחירות ולאחריהן.

'והאמת והשלום אהבו' אמן כן יהיה רצון.


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368